beskyttelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

395 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. maj 2009

nilletøz

Hejsa..

Jeg har været til lægen få få min 8ugers undersøgelse, og vi snakkede om hvad for en prævention jeg skulle have - vi blev enige om at jeg skulle prøve mini p- pille. men nu sidder jeg også læser i indlæsseddlen hvor der står at man skal være ekstra forsigtig mec at den (Cerazette) hvis man har sukkersyge, har dog ikke sukkesyge, men kan få det da min mor har.

Der står også også man har større risiko for at få brystkræft, og blodpropper.
Vi har i min familie både, haft kræft, og blodpropper, så tænker over om jeg tør tage dem, eller om jeg skal have nogle andre.. ?

Hvad bruger i, og sidder der måske nogle der tager de samme piller?

Håber der er nogle der man hjælpe..??!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2009

finkedinke

Jeg har ikke selv brugt cerazette, men min veninde fik dem mens hun ammede, lægen fortalte at det var de eneste p-piller man kunne få når man ammede, det er vel omkring tre år siden, så måske er der kommet andre piller på market siden.

Jeg selv har haft flere forskellige mærker gennem årene og umiddlebart tror jeg at der har stået nogenlunde det samme som du skriver i dem alle.
Min læge frarådede mig ved 8-ugers-us at tage p-piller overhovedet fordi jeg både er over 30 og overvægtig, gudskelov er jeg ikke samtidig ryger for så var den i følge lægen helt gal

Berith

Anmeld

2. maj 2009

nilletøz

Ok det har jeg så ikke fået af vide, men jo der er rigtig mange piller at vægle i mellem, men nu har jeg valgt dem, men er bare meget usikker på om det er en god ide at tag dem..

Men ja, der er vel risiko ved at pillerne, så jeg må prøve dem, holde øje med hvad der sker...

Tak for svaret..

Anmeld

2. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Der er en vis risiko ved alle præventions piller.

Og loven siger jo at så længe der er bare EN der har fået en blodprop etc. samtidig med indtagelse af pillerne, SKAL det stå som advarsel i indlægssedlen.
Jeg tror ikke man skal være så bekymret, medmindre man selvfølgelig decideret er i risikogruppen for blodproppber eller kræft. (men det er man ikke nødvendigvis hvis ens familie fejler noget, det er jo meget forskelligt hvor disponibel man er)

Anmeld

2. maj 2009

finkedinke

Har du prøvet at søge på producentens hjemmeside?
Jeg ved det ikke, men måske kan du finde yderligere oplysninger og statistik på hjemmesiden.

Som en anden skriver SKAL indlægssedlen indeholde alle mulige bivirkninger selv om de måske er nok så urealistiske.

Jeg fik på et tidspunkt piller hvor der stod at risikoen for en bestemt bivirkning var observeret hos 1 ud af 1000. Så vil jeg sige at man har ganske gode odds for ikke at blive ramt. Men nogen kan jo være uheldig derfor er der da også godt at det står der.
Har du prøvet at læse panodil? Det er også skræmende læsning, alligevel tager jeg dem i ny og næ.

Berith

Anmeld

2. maj 2009

nilletøz

Ved godt der er risikop ved alle p-piller, men blir bare nervøs når der står de ting i, da jeg har set hvad kræft og blodpropper kan gøre ved folk..

Men vil da lige prøve at finde deres hjemmeside, og se hvad der står der..

Men som sagt er det jo sjælden at man udvikler hvad der står i indlægsseddelen...

Jo har voidst nok læst hvad der står i panodilerne..

Pernille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.