Psykologieksamen imorgen :) (HF) - den sidste!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

683 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

Vidunderligeunger

Hej Derude

Imorgen går det løs med min sidste eksamen, som er psykologi C på HF.

Jeg vil i den anledning høre om der er nogen derude som har nogle guldkorn til lige netop den eksamen?
Faget ligger mig nogenlunde nemt, men jeg skal også bevare fatningen og roen, hvis ikk jeg skal tabe tråden i alle de teoretiske retninger

Jeg bliver ikke vildt nervøs og jeg er super god til at være på hjemmebane i en eksamen. Så det er ikke noget problem der.
Jeg kunne bare godt bruge nogle gode fif til Psykologi og evt. høre om andre der har været oppe i det

De andre eksaminer er gået fint så jeg er klar parat start!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Vidunderligeunger

ingen??

Anmeld

25. juni 2012

AnnaK89

Du skal virkelig bruge begreberne! Det lagde vores censor og lære stor vægt på.

Få så meget ud af teksten som du kan, og sørg for at perspektivere og sammenligne de forskellige psykologer.

Hold dig til emnet og det du kan - bevæger du dig først ud på noget andet, så bliver de altså ved med at stille spørgsmål til det, da du jo selv har bragt det op

Anmeld

25. juni 2012

Vidunderligeunger

AnnaKJ skriver:

Du skal virkelig bruge begreberne! Det lagde vores censor og lære stor vægt på.

Få så meget ud af teksten som du kan, og sørg for at perspektivere og sammenligne de forskellige psykologer.

Hold dig til emnet og det du kan - bevæger du dig først ud på noget andet, så bliver de altså ved med at stille spørgsmål til det, da du jo selv har bragt det op

ja det har vores lærer altsammen forklaret Men tak alligevel!!! 

Anmeld

25. juni 2012

Kamulla

det vigtigste er bare du kender dine teoretikere og bruge dem i virkeligheden... jeg trak eks. noget med folkeskolen og lærringsstile.. som der er ved at komme frem i folkeskolen... derpå var det jo oplagt at inddrage howard gardner og kan ikke huske den anden..

har været oppe i psyk B i år.. det er lidt mere indviklet.. fik 12 på C

Anmeld

25. juni 2012

Vidunderligeunger

Kamulla skriver:

det vigtigste er bare du kender dine teoretikere og bruge dem i virkeligheden... jeg trak eks. noget med folkeskolen og lærringsstile.. som der er ved at komme frem i folkeskolen... derpå var det jo oplagt at inddrage howard gardner og kan ikke huske den anden..

har været oppe i psyk B i år.. det er lidt mere indviklet.. fik 12 på C

hvor flot!!! jeg vil også ha det på B når jeg skal tage 2. år, det er SÅ spændende.. men jeg glæder mig til at få uddybet noget mere. Synes det er MEGET overfladisk viden vi har nu på c...

Anmeld

25. juni 2012

Kamulla

det er det også... desværre havde jeg ikke den bedste lærer på B...  så mit 12 tal blev forvandlet til et latterligt 4 tal, selvom det ENESTE jeg manglede var at inddrage mine cases noget mere.. jeg var en professor i mine teorier, fagtermer og teoretikere... HVORDAN FILAN KAN JEG SÅ FÅ 4??? ej men er virkelig i vildrede 

men igen.. bare vigtigt at du kan tænke ud over teksten.. der står gerne den teoretiker som de gerne vil have dig ind over denne tekst, og hvilke emne.. men der er jo så mange.. så måske kan man istedet for at sammenligne med der mener det samme, så finde en der mener det modsatte.. eks. i omsorgssvigt eller barnets emotionelle udvikling... der har vi jo eks. freud, (han er så aldrig opgivet i pensum da han er forældet ) Mahler, erikson, bowlby, spitz mm. du har 40 eller 48min forberedelse ikke???

Anmeld

25. juni 2012

Vidunderligeunger

Kamulla skriver:

det er det også... desværre havde jeg ikke den bedste lærer på B...  så mit 12 tal blev forvandlet til et latterligt 4 tal, selvom det ENESTE jeg manglede var at inddrage mine cases noget mere.. jeg var en professor i mine teorier, fagtermer og teoretikere... HVORDAN FILAN KAN JEG SÅ FÅ 4??? ej men er virkelig i vildrede 

men igen.. bare vigtigt at du kan tænke ud over teksten.. der står gerne den teoretiker som de gerne vil have dig ind over denne tekst, og hvilke emne.. men der er jo så mange.. så måske kan man istedet for at sammenligne med der mener det samme, så finde en der mener det modsatte.. eks. i omsorgssvigt eller barnets emotionelle udvikling... der har vi jo eks. freud, (han er så aldrig opgivet i pensum da han er forældet ) Mahler, erikson, bowlby, spitz mm. du har 40 eller 48min forberedelse ikke???

jo 40, det blev lavet om fra 48.. men så er eksaminationen også kun 20 og ikke 24. hvilket betyder 15 minutter til mig, og de går jo vanvittig stærkt!!

Ja freud kan man (sgu) næsten altid bruge hehe, men jeg er ikke glad for ham. Er derimod glad for Mahler, Erikson, Bowlby og Winnicott så håber det bliver noget i den stil. Ellers ville stress og sårbarhed heller ikke være dumt.. Men det hele er jo egentlig okay, bare man kan sit stof  
Ærgeligt med din 4'er... Jeg fik det i mdt. dansk A og var sur sur sur, men havde ikke forstået budskabet (herman bang).. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.