vi har jo kaj og lucas som begge har diagnosen ADHD og så har vi elias på 4 år som venter på opstart på kolding børnepsyk. vi har hele tiden selv troet at det også var ADHD der gav ham hans problemer. vi kan se mange ting der minder om de to store men på mange måder er han også meget anderledes end de nogensinde har været. han er f.eks meget mere hyper end dem, han er overalt og i alt, man kan ikke slippe ham to sek så er han væk. men det troede jeg jo faktisk var tegn på ADHD. nu har vi så fået at vide fra ppr at det de vil have ham udredt for er autisme, men jeg har aldrig hørt om at autister skulle være specielt hyperaktive? de begrunder det med hans aktivitetsnievu, hans impulsivitet, hans manglende empati og afvigende øjenkontakt. elias er rigtig god til at koncentrere sig når han får lov at sidde selv, sammen med andre kniber det. han har meget svært ved at sidde stille på en stol, og vores største problem er at han ikke kan se faren i hans handlinger. han er sprunget ud af et vindue på 1 sal, han kravler op på taget af vores hus og laden, dette er sket flere gange og han kommer ikke ned selvom vi bliver vrede eller kede af det, han løber ud på vejen og stopper ikke selvom der er biler der dytter af ham. han er stukket af både derhjemme og fra børnehaven rigtig mange gange. han har en dum vane med at kaste ting i vores sø derhjemme, alt. legetøj, mad, tøj det ryger ud i søen selvom han godt ved det er forbudt. han kan stå og sige at det er forbudt imens han gør det. han tager tøjet af alle mulige mærkelige steder, i bh, i bilka, og på besøg hos venner. og han kan finde på at tisse indenfor bla. a også i bilka (det var ret pinligt) men er dette virkelig tegn på autisme? det mest nærliggende er jo at tro det er ADHD når nu de to store har det. jeg er bare så bange for at det skal ende rigtig galt med ham en dag, da han bare er så vild og skæld ud ser ikke ud til at have nogen virkning på ham
" /> men han er jo også bare en dejlig sød og altid glad dreng 
Anmeld