lån i bank

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Anonym trådstarter

jeg er forvirret ellers er det nok bare mig

jeg ville låne penge til en bil hos min egen bank - men da min kæreste og mig ikke tjente nok, fik vi afslag og jeg måtte komme tilbage hvis jeg fik et rigtigt arbejde istedet for kontanthjælp og derfor ville tjene mere, som gjorde banken ville hjælpe os. MEN! så valgte jeg istedet via deres hjemmeside - bestille et Visa Dankort, fordi jeg har master card, og det bøvler jeg med, da ikke alle butikker anvender dem - tænkte jeg på at skifte kort, men samtidig kan jeg også lave et overtræk og låne den vej igennem banken! jeg

jeg fatter så bare ikke - at når man møder op i selve banken, ska de ha en masse papir over løn og div, og endten går man derfra med et lån - eller intet! men har man et dankort eller lign, kan man jo nemt låne!! jeg forstår det ikke helt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Valle81

Jeg forstår ikke, mener du at så kan trække over? Eller? Hvordan kan du låne fordi du har dankort?

Anmeld

24. juni 2012

Kris89

selvom du kan overtrække på et visa kort kan du altså ikke overtrække så meget til en bil uden de reagere voldsomt..

så skal du have bevilget overtræk, som er mange gange dyre end et lån...

er bange for du er nød til at ændre tankegang, for det der holder vidst ikke, medmindre du kan nøjes med overtræk på 500-1000 kr.

Anmeld

24. juni 2012

Jupiter

Min bank lukkede/spærrede mit dankort fordi der en dag var overtræk på ca. 600,-!!

Så tror ikke du skal forvente at du bare kan bruge løs...

Det ville da være dejligt hvis vi alle kunne gøre det - men du må også hellere tænke på dit fremtidige forhold til banken. Tænk hvis du en dag fik brug for at låne til hus, barnevogn eller andet. Så vil de være meget svære at overtale hvis man har overtrukket sit kort uden at tale med dem om det først

Det er i øvrigt helt efter bogen. Du kan ikke låne penge i banken hvis du er på kontanthjælp. Man må ikke engang eje noget der er 10.000 eller mere værd (mener jeg nok det er) når man modtager kontantjælp.

Anmeld

24. juni 2012

Pige2009

Min bank lukkede/spærrede mit dankort fordi der en dag var overtræk på ca. 600,-!!

Så tror ikke du skal forvente at du bare kan bruge løs...

Det ville da være dejligt hvis vi alle kunne gøre det - men du må også hellere tænke på dit fremtidige forhold til banken. Tænk hvis du en dag fik brug for at låne til hus, barnevogn eller andet. Så vil de være meget svære at overtale hvis man har overtrukket sit kort uden at tale med dem om det først

Det er i øvrigt helt efter bogen. Du kan ikke låne penge i banken hvis du er på kontanthjælp. Man må ikke engang eje noget der er 10.000 eller mere værd (mener jeg nok det er) når man modtager kontantjælp.

Lige præcis. Der er desuden meget høje renter på kassekreditter Jeg tror virkelig, du ville skyde dig selv i foden med en sådan handling

Anmeld

24. juni 2012

come2

Anonym skriver:

jeg er forvirret ellers er det nok bare mig

jeg ville låne penge til en bil hos min egen bank - men da min kæreste og mig ikke tjente nok, fik vi afslag og jeg måtte komme tilbage hvis jeg fik et rigtigt arbejde istedet for kontanthjælp og derfor ville tjene mere, som gjorde banken ville hjælpe os. MEN! så valgte jeg istedet via deres hjemmeside - bestille et Visa Dankort, fordi jeg har master card, og det bøvler jeg med, da ikke alle butikker anvender dem - tænkte jeg på at skifte kort, men samtidig kan jeg også lave et overtræk og låne den vej igennem banken! jeg

jeg fatter så bare ikke - at når man møder op i selve banken, ska de ha en masse papir over løn og div, og endten går man derfra med et lån - eller intet! men har man et dankort eller lign, kan man jo nemt låne!! jeg forstår det ikke helt.

Jeg synes ærlig talt det lyder uanvarligt.

Har man fået nej fra banken er der nok en grund til det.

Anmeld

24. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

come2 skriver:

Jeg er fuldstændig enig.

Anmeld

24. juni 2012

Clisolka

come2 skriver:

Enig! 

Anmeld

24. juni 2012

M&N

Er enig med de andre.

Det lyder dybt uforsvarligt at overtrække sit Dankort. Vi har prøvet det og vi fik dog ordnet det med banken med bevilget overtræk.

Men kender systemet, man må ikke låne penge eller have en formue over 10.000, for så kan du jo forsørge dig selv :-)

Så du må nok vente og beholde dit mastercard eller få et Dankort UDEN at overtrække.

Det er dumt at gøre andet.

Vi har prøvet at overtrække, og kan love dig for, at banken kommer efter dig og i værst fald spærrer de dit kort indtil du har betalt pengene tilbage!

Så du må nok vente....

Anmeld

24. juni 2012

M&N

BabyWish2012 <3 skriver:

Er enig med de andre.

Det lyder dybt uforsvarligt at overtrække sit Dankort. Vi har prøvet det og vi fik dog ordnet det med banken med bevilget overtræk.

Men kender systemet, man må ikke låne penge eller have en formue over 10.000, for så kan du jo forsørge dig selv :-)

Så du må nok vente og beholde dit mastercard eller få et Dankort UDEN at overtrække.

Det er dumt at gøre andet.

Vi har prøvet at overtrække, og kan love dig for, at banken kommer efter dig og i værst fald spærrer de dit kort indtil du har betalt pengene tilbage!

Så du må nok vente....

uansvarligt* fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.