madspørgsmål, hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2008

heaven

Hey girls

Hvordan sikre i jer jeres børn får 700-750 ml mme/mm ? Det siger min sp de helst skal have, og det er jeg næsten sikker på at lasse ikke får mere, og det stresser mig vild meget.... Hvad med kartoffel-grøntsagsmosen, står i og måler af efter opskrifter eller tager i det på slum? Hvornår begynder man og give kød, efter 3 ugers kartoffel-grøntsagsmos, efter en mdr, efter 3 dage????????

knuz Jannie - som faktisk synes det med mad er møg-svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2008

Mikkelmusen

FIluca spiser ikke så meget mme mere, og jeg prøver at komme det i maden og give det i kop, men det er hun ikke så vild med endnu. Derfor får hun jern-dråber, det er jo ikke lige så godt, men så får hun i hvert fald den jern hun skal ha..

Mht maden så laver jeg det på slum.. Filuca var sløv i starten til det med kød, men nu er vi begyndt på kødboller. Ellers har den stået på torskerogn... men det er jo ikke alle børn der kan li det med det samme. Så prøv dig frem mht kødet. :)

Anmeld

10. marts 2008

Marco2

Hej Heaven. Jeg ved ikke hvor meget Emily får af mm da jeg ammer og babserne er jo ikke gennemsigtige :) Så jeg må bare håbe hun får det hun skal ha'. Hun VIL ikke ha mme med mindre det er blandet i maden. Mht kartoggelmosen, så koger jeg bare nogle kartofler, putter grøntsager i og så har jeg købt en pose med suppe-kødboller som kommer i (et par stykker) når det er kogt, blender jeg og tilfører mme og olie. Totalt på slump... Eller også blender jeg makrel, tun, laks, kødsovs el lign i hendes mad. Kan ikke huske hvornår vejledningerne anbefaler kød. Men mener det er ved 6 el. 7 mdrs alderen. AG - bon appetit

Anmeld

10. marts 2008

Anna-Rosa

heaven skriver:

Hey girls

Hvordan sikre i jer jeres børn får 700-750 ml mme/mm ? Det siger min sp de helst skal have, og det er jeg næsten sikker på at lasse ikke får mere, og det stresser mig vild meget.... Hvad med kartoffel-grøntsagsmosen, står i og måler af efter opskrifter eller tager i det på slum? Hvornår begynder man og give kød, efter 3 ugers kartoffel-grøntsagsmos, efter en mdr, efter 3 dage????????

knuz Jannie - som faktisk synes det med mad er møg-svært.

Hej du

Jeg tror altså ikke at du behøver at få mavepine over at han ikke får så meget mælk..Min sp siger omkring 1/2 l. Og der tæller youghurt, ost, mme, sødmælk osv.
Vores mad til Rosa-Lie bliver KUN på slum..hun får det vi får (basicly) og jeg er lige begyndt at blende det lidt grovere, så hun vænner sig til snart at skulle have det i små stykker..
Håber det kunne bruges(H)

Anmeld

11. marts 2008

Tikki

Min datter Iza vil absolut ikke have mælk længere - hun afviser flasken og har gjort det i ca 1 måned. Hun vil heller ikke have det af glas. Hun elsker vand, men mælk kan hun ikke lide længere. Og hvor har jeg dog været frustreret, fordi jeg jo også ved de skal have 3/4 liter mælk i døgnet. Jeg gav også jerntilskud...indtil i går ;)

Havde nemlig besøg af min sundhedsplejerske i går og fik talt om det med det mælk. Mht til jern, så er det minimum 400 ml jernbetinget mme eller vælling/tilskudsblanding, de skal have, men min datter elsker mad, så bare jeg sørger for hun får varieret mad med jern i (grønne grøntsager, jordbær, kød m.m.), så er jerntilskud helt unødvendigt.....så det er jeg stoppet med fra i dag, for det gør hun.

Mht. til kalium, så er det ca. 750 ml. mælk de skal have for at få deres behov dækket, men får de smør, ost, surmælksprodukter feks. A38 m.m., så gælder det også. Jeg har således i går givet Iza en smørreost mad og en smør mad, samt noget A38 som mellemmåltid. Jeg vil nu forsøge at få hende til at drikke minimælk, for det virker som om hun bedre kan lide det end det fede mælk......og eftersom hun får smør og er en god robust pige (:P - vejer godt til), så er det ikke fedtet jeg behøver fra mælken. Så jern og kalium kan de bare sørge for at give igennem andre madprodukter, hvis ikke det er fedtet de skal have fra mælken.......det var i hvert fald det min sundhedsplejerske sagde......men de er jo ikke altid enige de der hoveder :P

/jeanette, der ikke har nået at læse dette indlæg igennem, fordi hun har en sur baby på gulvet >(:)

Anmeld

11. marts 2008

Loggidut

jeg tror ikke du skal være stresset...er der ikke noget med at man kan give de vitaminer de får gennem mme på andre måder....
ellers så skjul alt det mælk i hans mad som du kan, eller tag en snak med din sp...de er sgu så geniale de der spér

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.