Forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

318 visninger
3 svar
0 synes godt om
23. juni 2012

Pikku Myy

Ja, det har min søn. Han har forstoppelse fordi han går og holder sig. Først holdt han sig fordi han ikke havde lyst til at lave lort andre steder end herhjemme, nu tror jeg også han holder sig fordi han er bange for at det skal gøre ondt, hvilket det gør når han har forstoppelse fordi han holder sig.

Det er verdens mest røvsyge onde cirkel, og vi er ved at være desperate!

Problemstillingen med at han tager kontrollen med ting han er usikker på, har vi arbejdet med en masse gange med i andre kontekster. Vi har gode erfaringer med at presse ham ud i situationer, hvor vi kan kontrollere udfaldet, og så trække os indtil han efter et par dage vender tilbage og selv tager initiativ til den pågældende ting.

Men det virker ikke her. Han nægter simpelthen at lave lort. Ligegyldigt om det er i ble, på toilettet eller potten. Og vi kan jo ikke tvinge ham. Eller det vil sige at det kan vi. Vi så os nødsagede til at give ham afføringsmiddel analt idag, for at få nok hul på, men allerede senere idag var han i gang med at lave "lorte-prutter" i underbukserne igen...

Børnehaven tager det alvorligt, og prøver på at finde på noget der kan hjælpe os, men de har desværre ikke lige en handlingsplan liggende som vi bare kan følge...

Vores læge har været inde over et par gange, men han regulerer mest på doseringen af afføringsmiddel... Jeg ringer til ham mandag og får en tid til en konsultation for at se om han har nogle flere idéer.

Er der nogen der har nogle erfaringer med lignende problemer de vil dele med mig? Eller bare nogle gode ideer? For vi er godt nok ved at være desperate. Men værre endnu, så har jeg simpelthen bare så ondt af min lille dreng, der står og skriger af smerte når han skal af med sin afføring. Hvordan skal jeg dog nogensinde overbevise ham om at det er en god ting at lave lort??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Pikku Myy

Nå, ja, han får selvfølgelig oralt afføringsmiddel også... Men det kan godt være vi bliver nødt til at sætte dosis op - den tager vi selvfølgelig med lægen...

Anmeld

24. juni 2012

Pikku Myy

Op - måske er der nogen med erfaringer nu?

Han bliver iøvrigt 4 til oktober...

Anmeld

24. juni 2012

Pikku Myy

Slet ingen??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.