Så er spørge-damen på jagt igen... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.113 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. juni 2012

Solstrålebørn

Ja jeg har sørme lige lidt spørgsmål til sosu hjælper uddannelsen... 

I brevet jeg fik med at jeg var optaget, stod der at kommune kontaktede med hensyn til løn og uddannelsesaftale... Hmm.. Sker det telefonisk eller pr. brev? 

Praktikperioderne er det primær på plejehjem eller er det også andre steder? 

Så synes jeg at læse et sted at man holder dimissions fest på skolerne når man er færdig med hjælperen? Hvad går det ud på? 

Når man er ansat af kommunen, så skal jeg finde et job i en anden kommune hvis det er for samme branche? Og ellers er det ligegyldigt hvis jeg vælger grill f.eks i min egen kommune? 

Det var vidst lige alt lige pt... 

Neej... 

Der står i brevet at jeg har ferie i uge 28-29-30 (2013) Får jeg fuld løn der eller ? 

Juleferien i år og ferie uge 7 - Er det også fuld løn eller ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Levi&LilysMor

I brevet jeg fik med at jeg var optaget, stod der at kommune kontaktede med hensyn til løn og uddannelsesaftale... Hmm.. Sker det telefonisk eller pr. brev? 

Så synes jeg at læse et sted at man holder dimissions fest på skolerne når man er færdig med hjælperen? Hvad går det ud på? 

Når man er ansat af kommunen, så skal jeg finde et job i en anden kommune hvis det er for samme branche? Og ellers er det ligegyldigt hvis jeg vælger grill f.eks i min egen kommune? 

Neej... 

Der står i brevet at jeg har ferie i uge 28-29-30 (2013) Får jeg fuld løn der eller ? 

DDu får nok brev fra kommunen med aftale, løn osv i og ja hvis du vil arbejde mens du er elev skal du vælge arbejde i en anden kommune.

Du er på plejehjem eller i hjemmeplejen 

Hmm tænke tænke, mener du får løn i ferie perioden, hvis du ikke bruger dine ferie penge. men spørg lige for er ikke sikker, længe siden jeg tog hjælperen 

Anmeld

23. juni 2012

come2

Solstrålebørn skriver:

Neej... 

Jeg var på plejehjem i 1 praktik, og ude i hjemmeplejen i 2 praktik.

Jeg fik tilsendt min kontrakt hvor der stod hvad lønnen var.

Så vidt jeg husker fik jeg løn under ferie, men det kommer hvis lidt an på hvornår på året udd starter

Anmeld

23. juni 2012

2babygirls

Solstrålebørn skriver:

Neej... 

Ja du skal arbejde i en anden kommune mens du er elev det andet sted.
Du har betalt ferie når du er på skole, og skolen har lukket, er du i praktik skal du selv betale for din ferie, eller arbejde.
Der er dimension hvor du får udleveret dit uddannelsesbevis, foa kommer med en gave og du får en nål
Ansættelsesbrevet får du sikkert med posten
Praktikken er hjemmepleje eller plejehjem.

Anmeld

23. juni 2012

Camillos

Solstrålebørn skriver:

Neej... 

Du bliver kontaktet via brev om praktikplads osv  af kommunen. 

Praktikpladserne plejer at være 1 praktik på plejehjem 2 praktik i hjemmeplejen altså som udekørende..  

Dimensions "festerne" er at din fagforening kommer ud og deler blomster rundt til jer og i får jeres eksamens bevis. Nogle fejrer uddannelsen med Huer? 

Altså når du er færdig uddannet må du jo godt arbejde i samme kommune som du var i praktik hos? 

Det med ferien må du ikke hænge mig op på, men jeg mener du får penge hvis du ikke er i praktik i perioden og skulle være på skoleophold fordi skolen holder ferielukket. Hvis du er i praktik og vælger at holde ferie der skal du selv betale, af evt gamle feriepenge? håber du fik lidt ud af det..  

Anmeld

23. juni 2012

Solstrålebørn

come2 skriver:

Jeg var på plejehjem i 1 praktik, og ude i hjemmeplejen i 2 praktik.

Jeg fik tilsendt min kontrakt hvor der stod hvad lønnen var.

Så vidt jeg husker fik jeg løn under ferie, men det kommer hvis lidt an på hvornår på året udd starter

Optjener man feriepenge på den uddannelse? 

Anmeld

23. juni 2012

come2

Solstrålebørn skriver:

Optjener man feriepenge på den uddannelse? 

jep det gør man.

Anmeld

23. juni 2012

Solstrålebørn

Camillos skriver:

Du bliver kontaktet via brev om praktikplads osv  af kommunen. 

Praktikpladserne plejer at være 1 praktik på plejehjem 2 praktik i hjemmeplejen altså som udekørende..  

Dimensions "festerne" er at din fagforening kommer ud og deler blomster rundt til jer og i får jeres eksamens bevis. Nogle fejrer uddannelsen med Huer? 

Altså når du er færdig uddannet må du jo godt arbejde i samme kommune som du var i praktik hos? 

Det med ferien må du ikke hænge mig op på, men jeg mener du får penge hvis du ikke er i praktik i perioden og skulle være på skoleophold fordi skolen holder ferielukket. Hvis du er i praktik og vælger at holde ferie der skal du selv betale, af evt gamle feriepenge? håber du fik lidt ud af det..  

På min plan er jeg i praktik i den ferie der til sommer næste år... Såå ja der skal jeg da lige have fundet en løsning... Så må jeg arbejde lidt for at få det til at køre rundt... 

Anmeld

23. juni 2012

Solstrålebørn

come2 skriver:

jep det gør man.

Okey, det troede jeg slet ikke man gjorde.. Det er vel fra 1. Maj til 1. Maj som alt andet? 

Anmeld

23. juni 2012

Camillos

Solstrålebørn skriver:

På min plan er jeg i praktik i den ferie der til sommer næste år... Såå ja der skal jeg da lige have fundet en løsning... Så må jeg arbejde lidt for at få det til at køre rundt... 

Ja det må man sige hvis du ikke har feriepenge til gode et andet sted fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.