Uhhh svært. Altså de overordnede regler gælder overalt! Det er ting som hvordan man skal opføre sig over for andre, hvordan man spiser (kniv og gaffel/manerer) hvordan man taler og lign.
Men hvis hun hos naboen må spise foran tv´et sammen med deres børn er det også okay for mig, selv om hun ikke må det herhjemme. Dog vil jeg så have hun spiser "pænt" foran fjerneren, ligesom hun ville have gjort ved bordet. Hvis du altså forstår?
Det er godt tror jeg, at børn oplever at andre folk har andre regler. Og også sundt at prøve at efterleve disse anderledes regler. Det vil jo være nyttigt for dem senere at kunne tilpasse sig reglerne i børnehaven/skolen/arbejdspladsen. Derfor lader jeg Kirstine følge andres "regler " når vi er ude, men beholder "hovedreglerne" intakte, så at hun opfører sig "ordentligt" når vi er ude. Det er en god blanding synes jeg. Derudover er børn fuldt ud i stand til at vide forskellen på hvilke regler der gælder hjemme, og hvilke regler (eller mangel på samme

) der f.eks. gælder hos mormor.
Hvis man vil have at ens børn "hysterisk" kun følger ens egne regler, så bliver man da i princippet nødt til at beholde dem hjemme hele livet.
Anmeld