Dorte S. skriver:
Hej
Jeg ammer min datter der snart er 8 mdr. De første 2 mdr. blev hun ammet og fik suppleret med flaske, derefter har jeg fuld ammet hende. Men nu vil jeg gerne have hun tager flasken engang imellem så jeg kan få hende passet og til sidst stoppe med at amme. Men hun nægter at tage flasken, enten ligger hun og leger med den eller bliver stik tosset.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende til at tage flasken?? Troede ikke det ville blive et problem da hun havde fået flaske før 
Hmm... Jeg havde ikke problemer selv, men uden at blive vildt ekstrem, så er det vel en rimelig antagelse at hun spiser når hun bliver sulten nok?
Hvis hun gerne vil lege med den, så lad hende, det er sikkert kun for at stifte bekendtskab med den flaske - som jo er hendes første selvstyrede måltid? Er du heldig har du et ligeså viljefast barn som jeg har, vi skal lige vove på at blande os i noget han har regnet ud han kan på egen hånd.
Du kan også fjerne brystet helt? Hun er gammel nok til at påbegynde grød osv? Hvis ingen bryst bliver hun jo nødt til at spise det der serveres?

Anmeld