Så kunne jeg få taget mig sammen.. vi kæmper lidt med amningen her hjemme så overskudet har ikke lige været det stote og så har huset været fuld med gæster selvom man prøver at begrænse det... men alle vil jo gerne se det lille vidunder:-D
Lørdag den 16/6 blev jeg sat i gang med kapsler pga synsforstyrrelser. den første kapsel 10:30 anden 14:30 efter første kapsel begyndte maven at mure og blive hård... efter anden ku jeg mærke veerne og var ikke i tvivl om at det var det...
På sofsen med varmepuden og 22:03 gik vandet.. vi ringede på fødegangen og vi blev enige om at vente... da røret var lagt på så gik veerne for alvor i gang.... troede jeg:-D
vi kørte på fødegangen 01:00 hvor vi blev overvåget med ctg... jeg havde åbnet med to cm og der var stadig lidt livmoderhals tilbage... Jeg bliver sendt på fødestuen til obs.
Kommer ind i lokalet og tænker "spa" he he havde virkelig glædet mig til at komme i vand men måtte ikke pågrund af overvågningen med ctg.. men hold da op en fødestue:-D
7:15 efter en nat med smertefulde veer konstatere vi at de lidt koblede veer ikke er reglmesdige nok og ikke effektive nok så jm ligger v-drop da jeg kun var 4 cm
Og lige som jeg troede at nu kunne da da ikke gøre mere ondt... så blev de bare være og jeg gik ind i smertehelvede... men stædig som jeg nu er og ikke turde få lagt den blokade så fik jeg varmepuder på som tog en del af smertern..
Veerne tager til og 11:15 er jeg 8 cm åben.. 11:30 får jeg lov at presse og 12;19 har jeg født en sløn lille pige...
På trods af smerte, sting og et forstuvedet haleben så var det den fededte oplevelse i hele verden... takke være jordmor studerende Cæcilie nielsen som hjalp os igennem fødslen:-)
Anmeld