1 år og sprog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Sitrani

Hej mødre (/fædre?)

Mit datter bliver 1 år på tirsdag.. Hun snakker ikke rigtig endnu - hun kan sige "oh-oh!" (Vov-vov), "mam-mam-mam" (Mad) og "a'det?" (Hvad er det?)

Hvornår begyndte jeres fx at sige mor, far, hej og de der små ord?

Hun siger en masse pludren og ligner én der ved hvad hun snakker om - det er så sjovt..

Ved godt det kan være meget forskelligt fra barn til barn.. Men er bare nysgerrig.. For det er så hyggeligt, når de begynder at snakke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Moar2011

Hej mødre (/fædre?)

Mit datter bliver 1 år på tirsdag.. Hun snakker ikke rigtig endnu - hun kan sige "oh-oh!" (Vov-vov), "mam-mam-mam" (Mad) og "a'det?" (Hvad er det?)

Hun siger en masse pludren og ligner én der ved hvad hun snakker om - det er så sjovt..

Ved godt det kan være meget forskelligt fra barn til barn.. Men er bare nysgerrig.. For det er så hyggeligt, når de begynder at snakke

min søn er 14mdr og han kan ikke som sådan sige rigtige ord ..

det er bare baby snak hihi ..

Anmeld

22. juni 2012

Mother-love

Isabella er snart 13 mdr, og det ene hun kan sige er ej og det.
Jeg glæder mig også til hun begynder og snakke mere. Hun puldre nemlig og løs på babysprog som om hun ved hvad hun snakker o. Heheh

Anmeld

22. juni 2012

oerbaek

min søn er 15 mdr han kan sige hej, mor, far, bold, sko, rød bold, farfar, farmor... 

mine drenge har altid været hurtige til at tale den største som nu er 6 år talte flydende da han var lige omkring 2 år og det samme gjorde den mellemste som nu er 4 år  

Men det er jo meget individuelt hvornår de begynder at sige noget

Anmeld

25. juni 2012

Clisolka

STN skriver:

Hej mødre (/fædre?)

Isabella var omkring 13-14 mrd. da hun en dag lige pludselig slyngede ordet "far" ud - til jul (1-2 mrd. senere) kom "mor" med 

Nu er hun 20 mrd. og kan sige en masse - der er gang i snakketøjet på hende: 

Hej, hej hej, hallo, far, mor, av, hov, ej, nej, vov vov, ae ae, mad, ad, Nala (katten), Tulle (katten), mormor, dak (tak), det, Ole, bold

Hun kan sige meget mere, men kan ikke huske dem alle  Hun forstår rigtig mange ting efterhånden, f.eks. hvis vi beder hende om at finde sutten eller bolden - så render hun rundt og leder efter det 

Anmeld

25. juni 2012

Laura.

STN skriver:

Hej mødre (/fædre?)

Min datter på 15 mdr. kan sige "mam-mam" (mad) "det" og "ae ae" (når vi køler med katten)...

Anmeld

6. juli 2012

Vicki G

min datter er ca.13 måneder kan sige forskellige ord som mama og baba altså far og mor. mormor, mis, goal ( mål) når hun sparker til bolden, hej hej , bye bye, hov siger hun når hun taber noget eller prutter hihi så sjovt. mam (mad), buh (drikke), se... ja det var vist det.

også pludrer hun en del, og "læser" bøger hele tiden! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.