sover han for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

586 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Anonym trådstarter

er lidt i et dilemma

har min søn på 3 måneder og et par dage der sover igennem om natten (hvilket vi selvfølgelig er lykkelige over)

han falder typisk i søvn mellem 22 og 23

sover til 7-8 tiden

så han så vågen 1time til 2

for så at falde i søvn ved 10 tiden vågne kl 12 også tage en god lur mere inden 16

men så fra kl 16 til 22-23 tager han sig powernaps og er total i hopla i den tid. hvilket han faktisk er altid når han er vågen

sover mit barn alt for meget eller hvordan? syntes han sover lige lidt mere efter sin vaccine i mandags men rytmen er nogenlunde den samme,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

er lidt i et dilemma

har min søn på 3 måneder og et par dage der sover igennem om natten (hvilket vi selvfølgelig er lykkelige over)

sover til 7-8 tiden

for så at falde i søvn ved 10 tiden vågne kl 12 også tage en god lur mere inden 16

men så fra kl 16 til 22-23 tager han sig powernaps og er total i hopla i den tid. hvilket han faktisk er altid når han er vågen

sover mit barn alt for meget eller hvordan? syntes han sover lige lidt mere efter sin vaccine i mandags men rytmen er nogenlunde den samme,

Hvis han er glad og tilfreds sover han hvad han skal :0) Man siger at spædbørn sover 14-16 timer i døgnet (eller er det 18?) - men der er jo variabler. 

Ellers spørg sp 

Anmeld

22. juni 2012

Mother-love

Tror ikke han sover for meget da isabella var 3 mdr så hende såledesud

21.30- 7 fik en flaske og sov igen til kl 10 fik en flaske sove igen til kl 13 og så var hun vågen helt indtil kl 21.30

Hun havde en lidt underlig sove rytme men det var åbentbart sådan det fungere for hende men de skal sove mellem 14-16 timer i døgnet og nogen harbehov for mere hvorandre klare sig fint med mindre

Anmeld

22. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

er lidt i et dilemma

sover til 7-8 tiden

Det lyder lidt som her dog er jeg oppe en gang om natten.

hun er så for det meste vågen fra 17-20, vi putter kl 20.

Ella er 4 mdr.

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Det lyder lidt som her dog er jeg oppe en gang om natten.

hun er så for det meste vågen fra 17-20, vi putter kl 20.

Ella er 4 mdr.

det lyder godt jeg ikke er helt ene så.

men når i putter er det så fordi hun er træt ogikke kan mere der. eller prøver i at skabe en rytme. ??

her hvis vi lægger ham er der en fest i vuggen udenlige og hvis han enedelig får sovet er det kun 30 min så han klar igen.

Anmeld

22. juni 2012

SandieRa

Min SP har sagt til mig alle de gange jeg har spurgt til min søns sove rytme at børn ikke kan sove for meget eller for lidt så længe de er friske når de så er vågne og ikke 'slappe' og svær at få kontakt med

Anmeld

22. juni 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

det lyder godt jeg ikke er helt ene så.

men når i putter er det så fordi hun er træt ogikke kan mere der. eller prøver i at skabe en rytme. ??

her hvis vi lægger ham er der en fest i vuggen udenlige og hvis han enedelig får sovet er det kun 30 min så han klar igen.

Jamen vi prøver at skabe en rytme, men hun kan heller ikke mere kl 20

Tror det er det der med at finde det gyldne øjeblik....

Har giver vi nattøj på kl 19.30. putter lidt op af mor eller far, ca 19.40 beder hun selv om nat flasken, og falder nærmest hen mens hun spiser det sidste. lægger hende i vuggen, mens jeg trækker gardiner for synger  vi en lille sang, siger godnat kys på panden og går..... 

nogle gange meget sjældent vågner hun efter 30 min så får hun 60ml i sengen, men hun bliver aldrig taget op af sengen med mindre hun er helt ulykkelig, tror jeg er sket 2 gange.

Tror det gælder om at holde fast i at nu er du puttet, og sådan er det....

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

SandieRa skriver:

Min SP har sagt til mig alle de gange jeg har spurgt til min søns sove rytme at børn ikke kan sove for meget eller for lidt så længe de er friske når de så er vågne og ikke 'slappe' og svær at få kontakt med

det også lidt den jeg har hørt. men syntes bare men kan engang imellem blive i tvivl. men dejligt at høre der er andre der har det på samme måde.

okay det er da noget af en rytme. her giver jeg nattøj på ved 20 tiden. for at sinalere lidt afslapning. men det virker ikke helt efter hensigten.  han vil meget gerne være hvor der sker noget. samtidig med han sjældent sover særligt længe ad gangen når vi er ude.

Anmeld

22. juni 2012

Nille-pigen

er lidt i et dilemma

sover til 7-8 tiden

Nej jeg synes ikke han sover for meget... 

jeg har en lille mand på 4 mdr og hvis han bare er vågen i 3-4 timer i streg så er han helt vildt pyldret og vil ingenting... han er også i hopla når han er vågen altså indtil han pludselig bliver ramt af træthed...

det er normalt at babyer kan sove mellem 11 og 22 timer i døgnet, så det tror jeg ikke du skal være bekymret om, for hvis han sover godt er han også mere frisk til at lege og lære

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.