Tror i at pigerne selv forstår det signal de sender?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Carl-Emil's mor

modesty skriver:

Jeg synes at det er et trist samfund hvor man ikke kan gå klædt som man har lyst til, uden at man skal have skudt i skoene at man er "let". De formuleringer du bruger - "runde-trunte" og at mændene "jo" forventer sex af én (som om det var en selvfølge) - forarger mig ærligt talt. Det må da være mændenes problem, ikke kvindernes.

Jeg har set den pågældende video. Jeg synes at de piger ser forfærdelige ud, det er virkelig ikke en stil der tiltaler mig. Men derfor skal de da have lov til at se sådan ud alligevel. Også uden at blive kaldt nemme, eller dét der er værre.

gider slet ikke så "lav" en debat men det pisser min "feminisme" lidt af at vi kvinder endnu en gang skal indordne os under mændene. SÅ  til dig indlæg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Stéphanie

KakaoDrik skriver:

I har sikkert set den slags billeder af kvinder før på mange andre sites,den slags billede jeg hentyder til er: bikinibilleder,eller noget hvor brysterrne er presset helt op i halsen,solbriller,slutty pose,artomund,duckface ect,og nu sidder jeg her og spekulere om de kvinder/piger overhovedet er klar over at de signalere rundte-trunte og ikke kærestemateriale? Det må da give så mange skuffene dates for både mændene og kvinderne der udstiller sig sådan. Mændene forventer jo sex udfra sådan et billede,om ikke andet at pigen er lettilgængelig og g¨år derfor hurtigere frem fremfor hvis han skulle på date med en der var pænt påklædt og så alm ud,og pigen forstår måske ikke hvorfor fyren/manden går så hurtigt frem medmindre hun selvfølgelig selv vil ha sex og ikke søger en kæreste.

Her kan sangen sminkedukkesangen på youtube måske give jer en ide om hvilke piger jeg mener. For de piger er blevet større siden vidoen blev lavet og det her look er jo efterhånden  blevet en trist standard 

Hvad mener i?

Har du overvejet at det måske dig der opfatter det forkert?

Jeg kan godt kigge fordi brysterne der sidder oppe i halsen og så se personen bagved... (ikke for at sige noget ondt om dig, tænker bare at man skal lære at kigge lidt forbi det "åbenlyse")

Jeg blev i går kaldt for en rundte-trunte.... Er du klar over hvor meget det sårer? Jeg gik nede i gå gaden, i et par knickers, og en hvis tank-top. Min tanktop sidder MEGET stramt, og mine bryster sidder, mine øjne, perfekt i den. Og så havde jeg pink adidas sko på.. Make-up'en bestod af en hurtig tur med pudderkvasten og en lille klat macara, håret hang løst.
DET blev jeg kaldt en rundte-trunte for.. JEG GIK MED MIN MAND OG VORES SØN I BARNEVOGN!

Hvorfor kan man ikke accepterer folks forskelligheder?! Ja, nogle bruger sin krop til at skaffe opmærksomhed, andre bruger deres sind, og nogle bruger vold... Ikke alt er lige godt, men hvorfor ikke accepterer at vi hver især har vores forskellige holdninger til hvordan vi vil leve, hvad vi vil spise og hvordan vi vil klæde os?!

Jeg kan se problemet hvis vi snakker teenagepiger, der ikke ved hvilken holdning de selv har livet. Men resten må da selv om det, må de ikke? - Eller skal der være dresscode for at gå en tur netto?

Dette er ikke skrevet for at skyde nogen ned, overhovedet, det ramte nok bare en nerve...

Piece, love an harmony - Og god weekend og Sankt Hans

Anmeld

22. juni 2012

wamse

modesty skriver:

Jeg synes at det er et trist samfund hvor man ikke kan gå klædt som man har lyst til, uden at man skal have skudt i skoene at man er "let". De formuleringer du bruger - "runde-trunte" og at mændene "jo" forventer sex af én (som om det var en selvfølge) - forarger mig ærligt talt. Det må da være mændenes problem, ikke kvindernes.

Jeg har set den pågældende video. Jeg synes at de piger ser forfærdelige ud, det er virkelig ikke en stil der tiltaler mig. Men derfor skal de da have lov til at se sådan ud alligevel. Også uden at blive kaldt nemme, eller dét der er værre.

HØRT

Nu har jeg både 2 sønner og en datter, og mine drenge skal da i den grad høre, hvad en pige siger, og ikke konstatere noget ud fra hendes påklædning m.m.

Så skal jeg lige sige, at med min erfaring med mænd, så er det sgu lige meget om man render rundt med en sæk over hovedet, så tænker de sgu lige så meget på sex

Anmeld

22. juni 2012

KakaoDrik

Ville i med døtre ikke have noget imod jeres datter så sådan ud?

For som en skriver så er der ingen dresscode i Netto eller lign. Mænd tænker ikke altid på sex,men deres tanker bliver provokeret af det look. Selvfølgelig er der foreskel på mænd og kvinder ,så den debat er en helt anden. Lige nu der taler jeg om det signal de her typer piger (sminkedukkesangen ect) sender til omverdenen og om i tror de selv er klar over signalet.

Tak for jeres svar

Anmeld

23. juli 2012

M&N

Loa skriver:

Nu er det vist mest forholdsvis unge piger der laver den slags billeder, og nej jeg tror slet ikke de tænker over hvad de signalere. Eller jo, selvfølgelig vil de gerne signalere sex og "se hvor lækker jeg er", men mon ikke de fleste af pigerne hellere vil have en sød kæreste end at være sammen med en masse tilfældige fyrer.
Jeg tror bare desværre det er en trist tendens, der gør at de tror det er den eneste måde de kan få opmærksomhed fra fyrene på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.