Hej tøser
Så blev det endelig tid til en update fra en fantastisk ferie 

Tue og jeg fik i bryllupsgave en rejse til Spanien, sammen med et vennepar, hvis familie har ferielejlighed dernede. Da jeg havde termin med Aske i den uge vi egentlig skulle have været afsted, måtte vi udsætte rejsen - og nu blev det endelig tid!! Det var tiltrængt og selvom det var noget anderledes at holde ferie med en lille bandit, end at holde ferie bare sig selv - så var det skønt at komme væk og koble lidt af! 
Det var hårdt at rejse med en lille størrelse synes vi, men alt i alt har Aske bare været super nem. Der er jo bare krudt i røven på ham og såden er det bare... det var varmt og det var et nyt sted, og det er klart at det spiller ind! 
Flyveturen gav ingen problemer i forhold til ørerne - hvilket vi var meget nervøse for efter alt det bøvl Aske har haft med ørerne. Vi havde pakken en lille juice, som Aske fik da vi lettede og da vi landede havde han bare sutten og det gik fint! De 3 timers flyvetur var dog noget af en prøvelse (på trods af at de jo er en relativt kort flyvetur) - puha!! Aske ville bare IKKE sidde på skødet, det var hans tålmodighed bare slet slet ikke til. Jeg havde ellers prøvet at pakke alle mulige små nye ting, men det var ikke meget det gav og nyhedsværdien forsvandt efter uhyggelig kort tid! Balloner var det største hit, både fordi de jo ikke fylder alverden at have med og fordi Aske synes det var mægtigt at lege med dem og se mor og far fylde og tømme dem for luft, lave prytte/hyle- lyde og forme figurer 
Ellers var det faktisk en kæmpe hjælp at der sad andre børn omkring os, da Aske simpelthen ELSKER andre børn.. der sker bare ét eller andet magisk mellem børn som vi voksne ikke kan være med på!
Flyveturen ud var den værste, da Aske skreg i over ½ time inden han overgav sig og faldt i søvn i mine arme... det gav noget brok fra enkelte af de andre rejsende og var ret frustrerende. Men afrejsetidspunktet var bare også langt fra optimalt, da vi måtte vække Aske kl. 3 om natten for at nå i lufthaven i ordentlig tid. Og da vi først var i lufthavnen skete der jo ALT for meget til at han ville give op og ja... så måtte vi tage kampen ombord på flyet!
Nok om det - det var jo kun 6 timer ud af 8 skønne dage 
Ud over at varmen kunne være noget overvældende for Aske (vi havde omk. de 30 grader hver dag), så klarede han det super fint og nød at være afsted og at have fuld opmærksomhed fra hele 4 voksne.
Han var svær at putte og sov dårligt om natten, men det var helt klart pga varmen! Vi havde havregryn med og lavede havregrød hver morgen og han spiste som herhjemme. Frokosten var lidt af en udfordring uden rugbrød, men aftensmåltiderne gik som sædvagentligt. Frugt, yoghurt og juice blev indtaget i STORE mængder 
Dagene gik mest med afslapning, men der blev helt klart for varm på terrassen og Aske havde det bedst i lejligheden med aircondition eller ved poolen og stranden. De første dage ved henholdsvis pool og strand var han lidt tilbageholdende og opserverende - men derefter var han stort set ikke til at drive op af vandet og han blev hidsig
, når vi besluttede os for at badetiden var forbi. På trods af de 30 grader, blev han noget kold af at bade i længere tid... og når læberne blev blå og der blev klapret tænder - ja, så mente jeg jo nok at det var tid til at blive lidt varm igen. Aske var dog ikke enig 
Aske havde til sidst igen frygt overhovedet - ved poolen gik/løb han bare ud til kanten og ville have fortsat lige ud over, hvis vi ikke havde stoppet ham. Ved stranden stoppede han først når bølgerne væltede ham omkuld... Så det var om at holde ham i kort snor!
Så ja - ferien var en STOR succes og vi kunne sagtens have taget en uge mere...
Jeg har vedhæftet en farlig masse billeder, men det var simpelthen så svært at vælge
Og taget i betragtning af at vi har taget næsten 500 billeder er det jo et ganske lille udpluk - hehe!
Billederne er fra afrejsen, hvor Aske sidder i bagagevognen, et par billeder af hygge på terrassen og i lejligheden, en hel del fra poolturene og strandturene og ellers lidt blandede stemningsbilleder.
Jeg har valgt et lille udpluk fra turen op ad bjerget fra havet til ferielejligheden, samt et billede taget ved foden af de trapper der førte op til lejligheden - noget af en udfordring med en klavogn i 30 graders varme.. pyha!! Den dag vi gik hjem fra byen, havde Aske nægtet at sove til middag og flejnede helt ud da vi var inde og spise lidt frokost (se billede). Da han så endelig gik omkuld, nænnede vi ikke at vække ham for at køre hjem - så vi tog en gåtur på små 5 km vil jeg tro 
De sidste to billeder er fra lufthavnen da vi var vel hjemme igen. Aske ville selv køre "sin" kuffert - det var mægtigt... Vejret vi kom hjem til var ikke noget at råbe hurra for, men det behøver jeg jo ikke fortælle om 
Århh, jeg glæder mig bare til vi skal afsted igen!!
Knus herfra 
Line