opdatering på at sove til middag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Stumpen

Jeg skrev jo den anden dag at den bette ikke ligger sig til at sove inden 21-21.30, men valgte så at se ugen an og stadig sover hun ikke før.. Så nu må moderen bide i det sure æble og informere dp om at hun fra nu af skal op kl 14 i stedet for når hun vågner, som regel ligger hun i kassen -ofte vågen- når jeg kommer op der 15-15.15
og så se om det hjælper eller om den bette dame bare er vokset fra middagsluren, hvilket jeg ikke helt tror hun er endnu i dp'en...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

st

Det lyder da også som en god løsning. Jeg tænker lige på mig selv her, og ved, at hvis jeg ind i mellem får mig sneget til at få sovet en middagssøvn, hvor jeg vel at mærke sover indtil jeg vågner, så kan jeg dælme også holde mig vågen længe om aftenen. Det er så absolut for sjældent det sker, det er noget andet. :-)

Men de får jo brug for mindre og mindre søvn, så jeg synes det lyder som en fornuftig løsning, som nok skal få hende til at være træt noget før.
Har selv talt med vores dp om det, da Mads heller ikke altid er lige nem at få til at falde i søvn om aftenen. Ofte kan vi kæde det sammen med at han har sovet mere end 2 timers middagssøvn.

st

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Problemet her er bare lidt at jeg ved at dp er ked af/imod at vække dem når de sover...

Hun sagde direkte til mig en dag for noget tid siden, da en dreng der er ældre end Mathilde sad og hang ved hende og jeg spurgte om han var skidt.. Nej, men jeg skal vække ham, da hans forældre ikke vil have ham oppe om aftenen -eller noget i den stil... Så glæder mig ikke ligefrem til at give hende besked.. Men altså som Heidi B skrev den anden dag, så er vi jo også gået i sommertid nu, så det er jo lyst om aftenen og det tror jeg også spiller pænt ind på søvnen...

Anmeld

30. april 2009

st

Jamen så kan de to der bliver vækket jo lege sammen.

Nej pjat, kan godt forstå hende, man kan jo godt nske for dem at de får alt den søvn de har brug for, men det skal jo også passe med det timetal der er til rådighed inden de skal op om morgenen.

st

Anmeld

30. april 2009

Stumpen

Der ved jeg jo så godt at vi ikke gør det lige nemt for Mathilde for hun sover jo til alt fra 6.30-8.. Men jeg vil hellere en god lang nattesøvn end det her..

Nej, det kan de ikke, for han startede DESVÆRRE i børnehave i februar..
Men hende der bliver 3 nu her i juni forbliver hos dp indtil december, så det er godt nok, selvom det kun er 1½ md der er tale om længere for Mathilde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.