er det en god gave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Anonym trådstarter

Hejsa

Er det en god gave at give sin 8 årige datter et kort med penge i til hendes fødselsdag? Og så bruge hele dagen i storbyen hvor hun kan spenderer pengene på lige hvad hun lyster?

Selve fødselsdagen ville blive brugt på ren hygge kun hende og jeg og derefter aftensmad på restaurent med bedsteforældrene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Kris89

ja da. hvorfor ikke...

hun vil da elske for det første bare en hel dag i byen shoppe med sin mor... men så at kunne bruge sine EGNE penge...

så er det spænende og se hvad hun kan nænne og bruge dem på

kan hunske når min mor tog mig med i byen for at løbe tøj og jeg selv skulle betale, så manglede jeg pludselig ingenting

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

ja da. hvorfor ikke...

hun vil da elske for det første bare en hel dag i byen shoppe med sin mor... men så at kunne bruge sine EGNE penge...

så er det spænende og se hvad hun kan nænne og bruge dem på

kan hunske når min mor tog mig med i byen for at løbe tøj og jeg selv skulle betale, så manglede jeg pludselig ingenting

hun er også lidt små nærrig

Tænker mere om hun burde have en ting.. Altså om det er lidt tamt at få penge når man kun er 8 år?

Køber selvfølgelig en gave fra hendes søskende til hende så der er lidt at åbne

Anmeld

21. juni 2012

Kris89

Anonym skriver:

hun er også lidt små nærrig

Tænker mere om hun burde have en ting.. Altså om det er lidt tamt at få penge når man kun er 8 år?

Køber selvfølgelig en gave fra hendes søskende til hende så der er lidt at åbne

det er vel lidt to i en gave

altså turen afsted og pengene...

men måske du kunne sige at du ville købe en ting til hende i byen... altså ligge lidt færre penge i, så hun kan vælge noget fra dig...

det kommer jo meget an på hvordan hun er som person... men kender mange på 8 der ville elske sådan en gave

Anmeld

21. juni 2012

Mother-love

Jeg synes klart det er en god ide. For med den gave viser du hende også at du føler du kan stole på at hun køber noget fornuftigt for dem.
Og samtidig cil hun også føle at du mener hun er moden nok til selv at tage det ansvar. Og det betyder meget for børn specielt piger i den alder at de føler mor og far stoler på at de er voksne nok til at købe fornuftige ting.
Men ja som en anden skriver så er det spændende og se om hun bliver nærrig hahahahaha
Og så findes der da ikke noget bedre end at shoppe sammen med sin mor.
Plus at hun stolt cil kunne fortælle til bedsteforældrene hvad hun har købt

Anmeld

21. juni 2012

Nadia&Daniel

Anonym skriver:

Hejsa

Er det en god gave at give sin 8 årige datter et kort med penge i til hendes fødselsdag? Og så bruge hele dagen i storbyen hvor hun kan spenderer pengene på lige hvad hun lyster?

Selve fødselsdagen ville blive brugt på ren hygge kun hende og jeg og derefter aftensmad på restaurent med bedsteforældrene.

Det er jo ligesom at få to gode gaver  Penge til shopping og en shoppe-tøse-dag med mor

Anmeld

21. juni 2012

JulieE

Jeg synes dte er en fin idé. Evt lave det til et gavekort til det lokale storcenter...Mine unger (5 & 8 år) fik et gavekort på 250 kr til City2 i julegave af noget familie. Det var et kæmpehit at skulle ud og bruge det de var virkelig stolte af det de kom hjem med 

Anmeld

21. juni 2012

Mumto3

Personligt ville jeg aldrig gøre det. Jeg er sikker på hun il elske det pg synes det super dejligt! Men hvor mange mener at børn på den måde lærer at administere penge, så mener jeg at børn lærer at bruge penge. Vores børn får ikke lommepenge af samme årsag. Der er simpelthen valg jeg ikke synes man skal træffe når man er 8 år ( har selv en på 8). Men det er min helt personlige holdning!

Anmeld

22. juni 2012

TNBC

Mumto3 skriver:

Personligt ville jeg aldrig gøre det. Jeg er sikker på hun il elske det pg synes det super dejligt! Men hvor mange mener at børn på den måde lærer at administere penge, så mener jeg at børn lærer at bruge penge. Vores børn får ikke lommepenge af samme årsag. Der er simpelthen valg jeg ikke synes man skal træffe når man er 8 år ( har selv en på 8). Men det er min helt personlige holdning!

undskyld mig..
Du mener at boern ikke kan laere at styre penge, hvis de faar penge i gaver eller i lommepenge?
Det er jeg noedt til at sige noget til.

Har du hoert om noget der hedder en sparegris? Der putter man lommepengene ned, saetter den i stuen, og saa kan de spoerge hvis der er noget de vil have, men det er med deres egne penge. Du giver jo ikke bare pengene til boernerne. Saa kan de laere at spare sammen selv, til et eller andet de rigtig gerne vil have.

Og det her handler om en enkel dag, hvor et barn selv faar lov til at bestemme hvad hun gerne vil have, og det kan jeg ikke se hvordan det er skadeligt. Hvorfor maa boern ikke laere at bruge penge? jo tidligere de laere det, jo bedre bliver det naar de bliver aeldre. mener jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.