Mumto3 skriver:
Personligt ville jeg aldrig gøre det. Jeg er sikker på hun il elske det pg synes det super dejligt! Men hvor mange mener at børn på den måde lærer at administere penge, så mener jeg at børn lærer at bruge penge. Vores børn får ikke lommepenge af samme årsag. Der er simpelthen valg jeg ikke synes man skal træffe når man er 8 år ( har selv en på 8). Men det er min helt personlige holdning!
undskyld mig..
Du mener at boern ikke kan laere at styre penge, hvis de faar penge i gaver eller i lommepenge?
Det er jeg noedt til at sige noget til.
Har du hoert om noget der hedder en sparegris? Der putter man lommepengene ned, saetter den i stuen, og saa kan de spoerge hvis der er noget de vil have, men det er med deres egne penge. Du giver jo ikke bare pengene til boernerne. Saa kan de laere at spare sammen selv, til et eller andet de rigtig gerne vil have.
Og det her handler om en enkel dag, hvor et barn selv faar lov til at bestemme hvad hun gerne vil have, og det kan jeg ikke se hvordan det er skadeligt. Hvorfor maa boern ikke laere at bruge penge? jo tidligere de laere det, jo bedre bliver det naar de bliver aeldre. mener jeg
Anmeld