Fuldbåren baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.529 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Blirnokaldrigfru

Ja, nu har jeg lige sat og læst graviditetskalendre, for mit ugeskift imorgen - som blir 37. uge/uge 36 , altså 36+0 imorgen.. Og i 2-3 forskellige står der at baby er fuldbåren og klar til at komme ud allerede nu? Er det virkelig rigtigt, jeg har hele tiden troet det var 37+0?

Jeg har plukkeveer hver 10. minut HVER dag og har haft det i over en uge nu - er ved at være små hårdt :/ Og laver jeg det mindste, så bliver de hyppigere - og kan ligge i et par timer med 5 minutter imellem.. bare det at lave aftensmad, giver plukkeveer hver 5. minut - synes det er vildt uretfærdigt, hvis jeg ikke kan røre mig overhovedet i 4 uger endnu og tænker at det må være tegn på "snarlig" fødsel?

Skal lige siges at de heldigvis ikke gør ondt.. måske har jeg 1-2 stk hver dag der niver lidt, ellers er de smertefrie, men spænder en del! men kun i maven!

Hvor mange plukkeveer havde i lige inden fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

babymus77

Jeg kan heller ikke lave en pind mere uden pluk veer kan sagtens mærke dem!!! Er kun 35+3 så pyhh en måned med det Ska til Jdm i morgen, så vil spørge hende ad..... :-) Jeg fødte min datter i 37+3 men håber han bliver derinde ihvertfald lidt endnu!!!! Krydser for din bebs også bliver derinde lidt endnu;-)

Anmeld

21. juni 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Jeg kan heller ikke lave en pind mere uden pluk veer kan sagtens mærke dem!!! Er kun 35+3 så pyhh en måned med det Ska til Jdm i morgen, så vil spørge hende ad..... :-) Jeg fødte min datter i 37+3 men håber han bliver derinde ihvertfald lidt endnu!!!! Krydser for din bebs også bliver derinde lidt endnu;-)

Vil du ikke update mig, når du har snakket med din jordemor om plukkeveerne så?

Og havde din datter det fint nok selvom hun blev født 37+?

Anmeld

21. juni 2012

babymus77

Frk P. skriver:

Vil du ikke update mig, når du har snakket med din jordemor om plukkeveerne så?

Og havde din datter det fint nok selvom hun blev født 37+?

Det kan du tro, jeg skal nok lige smide dig en Update... Ja hun vejede 2900 og var 50 cm lang.... Havde lidt gulsot så var i lys i et par dage, men det er også snart 15 år siden:-) Hun havde ingen meen!!!! Er i dag en flot, velfungerende dygtig pige på170-172 og vel en 55 kg:-)

Anmeld

21. juni 2012

Blirnokaldrigfru

babymus77 skriver:

Det kan du tro, jeg skal nok lige smide dig en Update... Ja hun vejede 2900 og var 50 cm lang.... Havde lidt gulsot så var i lys i et par dage, men det er også snart 15 år siden:-) Hun havde ingen meen!!!! Er i dag en flot, velfungerende dygtig pige på170-172 og vel en 55 kg:-)

DEJLIGT at høre frygter sådan at noget går galt

Anmeld

21. juni 2012

Kamulla

led af konstante plukveer fra jeg var 16 uger henne... jeg fødte først 40+4, og var vel og mærke indlagt uge 31 pga jeg begyndte at få veer...  

det træls med alle de plukveer... stramt tøj kan give dem, samt urinvejsinfektioner.. så vil gå til lægen og teste for at udelukke det

stemmer nu for at baby venter til fulde 37uger

Anmeld

21. juni 2012

anynom

Frk P. skriver:

Ja, nu har jeg lige sat og læst graviditetskalendre, for mit ugeskift imorgen - som blir 37. uge/uge 36 , altså 36+0 imorgen.. Og i 2-3 forskellige står der at baby er fuldbåren og klar til at komme ud allerede nu? Er det virkelig rigtigt, jeg har hele tiden troet det var 37+0?

Jeg har plukkeveer hver 10. minut HVER dag og har haft det i over en uge nu - er ved at være små hårdt :/ Og laver jeg det mindste, så bliver de hyppigere - og kan ligge i et par timer med 5 minutter imellem.. bare det at lave aftensmad, giver plukkeveer hver 5. minut - synes det er vildt uretfærdigt, hvis jeg ikke kan røre mig overhovedet i 4 uger endnu og tænker at det må være tegn på "snarlig" fødsel?

Skal lige siges at de heldigvis ikke gør ondt.. måske har jeg 1-2 stk hver dag der niver lidt, ellers er de smertefrie, men spænder en del! men kun i maven!

Jeg har hele tiden fået at vide, at det er fra 37+0 Og jeg fødte den dag en velskabt pige på 3000 gram og 49 cm. Eneste "problem" var, at hun ikke havde kræfter til at spise ordenligt hos mig, så hun kom på flaske da hun var 5 uger gammel.

Mht plukkeveer tror jeg det er meget normalt at få flere sidst i graviditeten. Jeg skal dog ikke kunne sige det med sikkerhed da mine allerede startede i 28. graviditetsuge og endte med 7 ugers indlæggelse grundet truende for tidlig fødsel.

Anmeld

21. juni 2012

babymus77

Frk P. skriver:

DEJLIGT at høre frygter sådan at noget går galt

Kender det, men tror helt sikkert at fødte vi nu, så skulle det nok gå;-) Jeg synes det presser overalt fødder gør NA's, bækken osv:-) Dårlig nattesøvn, og pres påBlærerOsv hehe:-))

Anmeld

21. juni 2012

Thalia

Man siger at børn der er født efter 37. uge - dvs efter 37+0 er fuldbårne, omend det ikke er det samme som at det er problemfrit at komme til verden så længe før terminen.

Victor er født 36+6 og er dermed præmatur, men selvom han var født så tæt på "grænsen" som han er, havde han alligevel brug for en del starthjælp. Han var kun 2400g ved fødslen og begyndte efter et par timer at knirke, så vi måtte op forbi Neonatal en tur hvor han lå med C-pap i 6 timer fordi hans lunger ikke foldede sig ordentligt ud.

Hans sutterefleks var ikke fuldt udviklet, så mens amningen kørte helt fint lykkedes det ham aldrig at lære at tage en sut eller drikke af en flaske - eller af tudekop for den sags skyld.

Særligt de første 2 år af hans liv har han været temmeligt sansesensitiv, og meget påvirket af for mange indtryk. Det resulterede i første omgang i at han vendte døgnet rundt for at undgå at forholde sig til for mange ting om dagen, og senere hen at han havde en længere periode med selektiv mutisme.

Nu er han 3½ år gammel og er en glad og tilpas dreng som trives rigtigt godt, men jeg synes absolut vi har kunne mærke at han godt kunne have brugt et par uger mere i maven.

Anmeld

22. juni 2012

Chevro

Frk P. skriver:

Det er fra uge 37, så er de fuldbåren

Din termin ligger jo 40+0.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.