Hvordan gjorde/går i ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Sabina

Min søn oliver bliver 1 år her d . 16/7 . Og han falder stadig ikke selv i søven. Vi SKAL sidde med ham i armene, og jeg har fået skæv ryg pga. det. Så nu er jeg igang med at præve bare at lægge ham. Men nøøøj hvor bliver han sur . Og det skær dybt i mit hjerte.
Jeg lægger ham når han har spist og leget lidt om morgen. Giver han en putteklud og går ud . Og nu har jeg gjort det i en halv time idag og han har ikke overgivet sig.

Gode råd søges. Vi har de her problemer hvergang han skal sove (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Super godt, at I har taget beslutningen om, at jeres søn skal lærer, at falde i søvn selv.

De første mange dage kan det godt tage op til 2 timer før han falder i søvn. Men langsomt vil han vænne sig til, at han ikke skal falde i søvn i jeres arme. Det er vigtigt, at have nogen faste gentagne rutiner omkring, at putte og gøre det samme hver dag. Han skal kunne mærke på jer, at I gerne vil have, at han sover selv og at I gerne vil hjælpe ham med, at lærer det.

Anmeld

21. juni 2012

Koen.

Bliv ved at lægge ham..her tog det 1 1/2 time den første dag og den anden dag, den 3. dag tog det 1 time, 4.dag 45 min og ja nu falder hun i søvn på mellem 10-30 minutter

Hun var så 2 år inden hun lærte det

Anmeld

21. juni 2012

kekp

Sabina skriver:

Min søn oliver bliver 1 år her d . 16/7 . Og han falder stadig ikke selv i søven. Vi SKAL sidde med ham i armene, og jeg har fået skæv ryg pga. det. Så nu er jeg igang med at præve bare at lægge ham. Men nøøøj hvor bliver han sur . Og det skær dybt i mit hjerte.
Jeg lægger ham når han har spist og leget lidt om morgen. Giver han en putteklud og går ud . Og nu har jeg gjort det i en halv time idag og han har ikke overgivet sig.

Jeg tænker om du kan stille dig hos ham når han bliver puttet. Lægge din hånd på hans bryst så han stadig mærker at du er der og giver ham nussekluden som dufter lidt af dig. Det skaber nok tryghed som han jo kender fra dine arme. Så kan du langsomt arbejde hen mod at han bare bliver lagt og falder i søvn selv

Det var nok sådan jeg ville gøre hvis det var mig

Anmeld

21. juni 2012

L&V

Sabina skriver:

Det der har virket for os er at ha en stol ved siden af hendes seng, så der sad jeg indtil hun faldte i søvn.. I starten holdte vi i hånd indtil hun sov og senere var det nok jeg bare sad der, og det ku snildt ta 2 timer men nu tager det omkring 5 min.. Vi er inde på værelset og leger 1time før hun ska sove, så har hun fået nattøj på og får sin go nat flaske derinde

Anmeld

21. juni 2012

Sabina

kekp skriver:

Jeg tænker om du kan stille dig hos ham når han bliver puttet. Lægge din hånd på hans bryst så han stadig mærker at du er der og giver ham nussekluden som dufter lidt af dig. Det skaber nok tryghed som han jo kender fra dine arme. Så kan du langsomt arbejde hen mod at han bare bliver lagt og falder i søvn selv

Det var nok sådan jeg ville gøre hvis det var mig

Hihi han faldt i søven lige da jeg havde skrevet det dejligt. Jeg satte mig over i vores egen seng( vi deler værelse) og når der var gået 5 min gik jeg over og lagde ham , puttede ham godt og nynnede imens. Og til sidst den 8 gang brokkede han sig i 3 min og lagde sig ned ) ahhhh det er jo helt befriende, lige indtil vi skal gøre det igen senere )

Anmeld

21. juni 2012

Sabina

MoarHvidovre skriver:

Super godt, at I har taget beslutningen om, at jeres søn skal lærer, at falde i søvn selv.

De første mange dage kan det godt tage op til 2 timer før han falder i søvn. Men langsomt vil han vænne sig til, at han ikke skal falde i søvn i jeres arme. Det er vigtigt, at have nogen faste gentagne rutiner omkring, at putte og gøre det samme hver dag. Han skal kunne mærke på jer, at I gerne vil have, at han sover selv og at I gerne vil hjælpe ham med, at lærer det.

Jeg synes bare at det er rigtig vigtigt at han prøver at lærer det nu
Som skrevet længere nede faldt han i søven lige efter at jeg havde slået opslaget op:-) hihi .
Men vi for jo kampen senere igen :-)
Rutinen jeg brugte idag var hab putte ham, synge lidt imens. Give ham en nusseklud og så sætter jeg mig i vores seng. Og hver ca, 5 minut gør jeg det igen :-) og efter 30-40 minutter gik han om kuld :-)

Anmeld

21. juni 2012

Sabina

tanja. skriver:

Bliv ved at lægge ham..her tog det 1 1/2 time den første dag og den anden dag, den 3. dag tog det 1 time, 4.dag 45 min og ja nu falder hun i søvn på mellem 10-30 minutter

Hun var så 2 år inden hun lærte det

Puhaa ja det tager jo sin tid.
Jeg var heldig idag. 30-40 min tog det

Anmeld

21. juni 2012

Sabina

Månsson skriver:

Det der har virket for os er at ha en stol ved siden af hendes seng, så der sad jeg indtil hun faldte i søvn.. I starten holdte vi i hånd indtil hun sov og senere var det nok jeg bare sad der, og det ku snildt ta 2 timer men nu tager det omkring 5 min.. Vi er inde på værelset og leger 1time før hun ska sove, så har hun fået nattøj på og får sin go nat flaske derinde

Han overgav sig efter 30-40 minutter. Og dad i vores seng ( vi deler værelse) så det var dejligt

Anmeld

21. juni 2012

L&V

Sabina skriver:

Han overgav sig efter 30-40 minutter. Og dad i vores seng ( vi deler værelse) så det var dejligt

Så er det bare med at holde fast Vil han ik sove i barnevogn??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.