Ville det være ansvarligt (autostol>

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Autostol eller siddestol med på rejsen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

900 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. juni 2012

Pikku Myy

Hej ærede kvinder om mænd på Baby.dk

Vil I hjælpe mig med mit dilemma?

Vi skal rejse til et land, hvor trafiksikkerhed ikke er noget der bliver gået nævneværdigt op i. Vi skal køre rimelig meget i bil, og rejseselskabet har lovet at de vil gøre alt hvad de kan for at der kommer til at være sikkerhedsseler i de biler vi kommer til at skulle køre i.

Min søn bliver 4 til oktober og er godt en meter høj. Det er lang tid siden vi stoppede med H-sele, og gik over til at bruge bilens sele sammen med en autostol med beskyttelse op omkring skuldre og hoved.

Nu er spørgsmålet så om vi kan nøjes med at tage en siddepude med, eller om vi skal medbringe en hel autostol. Vi skal bevæge os meget rundt i landet, så det ville da være klart nemmest hvis vi nøjedes med puden, men på den anden side kan jeg ikke finde ud af om jeg synes det ville være nok...

Hvad synes I? Hvad havde I gjort i vores situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Pikku Myy

Hmm, håber det giver mening

Anmeld

21. juni 2012

raca

personligt, ville jeg ikke turde at vælge den nemme løsning, særligt ikke når han ikke er ældre..

jeg mener selepuder kun er i yderste nødstilfælde, og ved virkelig særlige lejiligheder..

da børn bare ikke er sikre i dem..

Anmeld

21. juni 2012

fairlady

de må jo bruge puderne fra 18 kg og han vejer måske deromkring? Så vil da mene at det er ok. Måske I kan låne en pude i det pågældende land? Vi var i Tyrkiet, da min datter fyldte 3 år og der havde de sådan en forudvendt "babystol"-agtig- stol og den sad hun fint i.

Anmeld

21. juni 2012

Brams

Pikku Myy skriver:

Hej ærede kvinder om mænd på Baby.dk

Vil I hjælpe mig med mit dilemma?

Vi skal rejse til et land, hvor trafiksikkerhed ikke er noget der bliver gået nævneværdigt op i. Vi skal køre rimelig meget i bil, og rejseselskabet har lovet at de vil gøre alt hvad de kan for at der kommer til at være sikkerhedsseler i de biler vi kommer til at skulle køre i.

Min søn bliver 4 til oktober og er godt en meter høj. Det er lang tid siden vi stoppede med H-sele, og gik over til at bruge bilens sele sammen med en autostol med beskyttelse op omkring skuldre og hoved.

Nu er spørgsmålet så om vi kan nøjes med at tage en siddepude med, eller om vi skal medbringe en hel autostol. Vi skal bevæge os meget rundt i landet, så det ville da være klart nemmest hvis vi nøjedes med puden, men på den anden side kan jeg ikke finde ud af om jeg synes det ville være nok...

Hvad synes I? Hvad havde I gjort i vores situation?

Ville ikke turde bruge siddepuden, når han ikke er ældre. Selv om det er besværligt, er hans sikkerhed det vigtigste!

Anmeld

21. juni 2012

Pikku Myy

raca skriver:

personligt, ville jeg ikke turde at vælge den nemme løsning, særligt ikke når han ikke er ældre..

jeg mener selepuder kun er i yderste nødstilfælde, og ved virkelig særlige lejiligheder..

da børn bare ikke er sikre i dem..

Jeg hælder også mest til at tage hele stolen med, men måske håbede jeg lidt at der var nogen der kunne overbevise mig om at jeg var alt for pyldret...

Anmeld

21. juni 2012

Pikku Myy

fairlady skriver:

de må jo bruge puderne fra 18 kg og han vejer måske deromkring? Så vil da mene at det er ok. Måske I kan låne en pude i det pågældende land? Vi var i Tyrkiet, da min datter fyldte 3 år og der havde de sådan en forudvendt "babystol"-agtig- stol og den sad hun fint i.

Vidste ikke at der var en vægtbegrænsning på puden. Tænkte at det are afhang af skråselen, som han har brugt længe... Men jeg tror kun han vejer knapt 18 kg, så måske det bliver det der resulterer i en endelig beslutning...

Jeg tvivler stærkt på at det vil være muligt at låne autostole, da det var en meget presset rejsearrangør, der lovede at de ville gøre alt hvad de kunne for at der hvert fald skulle være sikkerhedsseler...

Anmeld

21. juni 2012

Pikku Myy

Brams skriver:

Ville ikke turde bruge siddepuden, når han ikke er ældre. Selv om det er besværligt, er hans sikkerhed det vigtigste!

Jeg tror også det er der vi ender - tak for svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.