:( for helvede...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. juni 2012

lilledittemor

Ville egentlig skrive som anonym, men tror det personligt for mig, er bedst at jeg står frem i stedet for.

Håber lidt på noget støtte og i hvert fald nogle gode råd mht vægttab og motivation.

Sagen er den at inden jeg blev gravid, tabte jeg 12kg. Under graviditeten blev det til en stigning på 22,5 kg. Dog røg der 12,5kg efter fødslen - men så var der jo stadig 10kg tilbage.

Jeg har nu tabt 6 af de 10kg (det er gået som en yoyo) - og jeg synes det er SÅ svært at holde motivationen! Jeg skal giftes til september og vil jo gerne være smuk, men kan bare ikke finde den dumme motivation. Mit hoved fortæller mig hele tiden at jeg skal snyde med at spise dit og dat og jeg VED jo at det er forkert!
og det at min indkøbte brudekjole Aldrig kommer til at passe mig, hjælper ikke ligefrem

Hvad gør i piger for at holde motivationen?
Jeg vil Så gerne kunne nå de delmål jeg sætter, og være stolt af det - i stedet for at tænkte at det ikke er godt nok og at det burde gå hurtigere.

HJÆÆÆÆÆLP
Kom med alle gode råd i kan komme i tanke om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Nettemor

Her er link til 'vores' tabergruppe på facebook. Det kan være du kan finde motivation og hjælp der. Der er mange der kæmper med det samme..

Anmeld

21. juni 2012

Tullebobs

Ditte_Marie skriver:

Ville egentlig skrive som anonym, men tror det personligt for mig, er bedst at jeg står frem i stedet for.

Håber lidt på noget støtte og i hvert fald nogle gode råd mht vægttab og motivation.

Sagen er den at inden jeg blev gravid, tabte jeg 12kg. Under graviditeten blev det til en stigning på 22,5 kg. Dog røg der 12,5kg efter fødslen - men så var der jo stadig 10kg tilbage.

Jeg har nu tabt 6 af de 10kg (det er gået som en yoyo) - og jeg synes det er SÅ svært at holde motivationen! Jeg skal giftes til september og vil jo gerne være smuk, men kan bare ikke finde den dumme motivation. Mit hoved fortæller mig hele tiden at jeg skal snyde med at spise dit og dat og jeg VED jo at det er forkert!
og det at min indkøbte brudekjole Aldrig kommer til at passe mig, hjælper ikke ligefrem

Jeg vil Så gerne kunne nå de delmål jeg sætter, og være stolt af det - i stedet for at tænkte at det ikke er godt nok og at det burde gå hurtigere.

HJÆÆÆÆÆLP

Jeg er lige nu ved at kick starte det hele med en uge på Nutrillet shakes og barer.

Jeg har siden mandag tabt 1,5 kg, så det virker - og jeg tænker at når først man er igang, så går det lidt lettere med motivationen.

Bare en lille ide herfra

Pøj pøj med projektet fra Trine

Anmeld

21. juni 2012

Kloster

Jeg synes også, det er svært at holde motivationen. Men der var engang en, der sagde til mig, at man skulle sætte et S bagefter Kur. For man kan ikke "bare" lave om på alle sine vaner og hele sin struktue på få dage.

Ordet KurS gav pludselig en helt naden betydning end ordet Kur. Jeg er på kurs hen imod en sund livsstil og jeg vil gerne sætte kurs ind for at tabe mig 10 kg. Hvis jeg synder skal det filme være med kvalitet. Kvalitetschokolade, mine absolut favorit chips, min allerbedst bagerkage osv. Til gengæld skal det være sjældent. Hvis man skal synde, skal jeg virkelig virkelig have lyst. Det skal være af højeste prioritet og jeg skal ikke kunne komme videre dén dag, før jeg får lige netop dén kage fx.

Håber jeg fik forklaret dig vigtigheden i selvkontrol, men også muligheden for at give slip og stadig have det godt med det.

Vi hjælper ikke nogen ved at dunke os selv oven i hovedet. Tænk hvis vi talte sådan til vores børn, som vi nogle gange taler til os selv. Slut.... Tal kun positivt til dig selv. Guid dig selv, rådgiv og vejled dig selv. Du skal på en kurS  

Og ja jeg synes også, det er svært...

Men jegkæmper og prøver... Noget der er godt for mig, er at jeg skriver mit motionsplanlægning op på min mobil med alarm på. Fx i dag har jeg fri, min mobil alarmere her kl 10, hvor jeg skal ud og løbe. Vi har en tavle i køkkenet til ugens aftaler osv. Der skriver jeg også mit motion på. Jeg prioritere det højt. Jeg vil vælge hvad min krop skal have og har brug for. Og jeg er på rette kurs

Anmeld

21. juni 2012

HeidiØ

Ditte_Marie skriver:

HJÆÆÆÆÆLP

Jeg vil bare gi !

Jeg har det FULDSTÆNDIG som dig.. jeg fødte i sept.. vejede i forvejen 6 kg for meget, tog 19 på.. jeg har tabt mig self efter at ha født, men mangler stadig de forpulede 6-7 kg! Jeg skal giftes til september ligesom dig, jeg skal ud og finde kjole her d. 4/7!

Jeg har købt bogen "Verdens Bedste Kur" af bl.a. Christan Bitz.. og er igang med uge 3 i hans program af kostændring. Jeg har tabt mig 1,5 kg på det, BARE ved at ændre min kost.. og ved du hva, maden smager bare SÅ godt.. så det er bare motivationen til at gå igang med motion osse nu der er svær.

Nå, men ville ikke sige andet end at jeg er i heeeelt samme båd!!

Anmeld

21. juni 2012

Frk.S

Først vil jeg sige at du skal starte med at lade være med at købe de usunde ting, for hvis de ikke er derhjemme så ryger de jo heller ikke indenbords. Køb en masse sunde alternativer som du kan guffe som mellemmåltid når du bliver lækkersulten.

Når du så er ude at handle og de usunde ting skriger på at komme ned i kurven. Så stop op og forestil dig hvor kort en "lykke" det er at spise dem, og hvor længe du er ked og har dårlig samvittighed EFTER du har spist dem. 
Bagefter forestiller du dig selv smuk og slank (som du gerne selv vil være) i din fine brudekjole. Forestil dig følelsen af at du er tilfreds med dig selv i den kjole... og hvor længe den dejlige følelse varer i forhold til det hurtige rush at spise noget usundt.

Håber det kan bruges. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.