Jeg synes også, det er svært at holde motivationen. Men der var engang en, der sagde til mig, at man skulle sætte et S bagefter Kur. For man kan ikke "bare" lave om på alle sine vaner og hele sin struktue på få dage.
Ordet KurS gav pludselig en helt naden betydning end ordet Kur. Jeg er på kurs hen imod en sund livsstil og jeg vil gerne sætte kurs ind for at tabe mig 10 kg. Hvis jeg synder skal det filme være med kvalitet. Kvalitetschokolade, mine absolut favorit chips, min allerbedst bagerkage osv. Til gengæld skal det være sjældent. Hvis man skal synde, skal jeg virkelig virkelig have lyst. Det skal være af højeste prioritet og jeg skal ikke kunne komme videre dén dag, før jeg får lige netop dén kage fx.
Håber jeg fik forklaret dig vigtigheden i selvkontrol, men også muligheden for at give slip og stadig have det godt med det.
Vi hjælper ikke nogen ved at dunke os selv oven i hovedet. Tænk hvis vi talte sådan til vores børn, som vi nogle gange taler til os selv. Slut.... Tal kun positivt til dig selv. Guid dig selv, rådgiv og vejled dig selv. Du skal på en kurS

Og ja jeg synes også, det er svært...
Men jegkæmper og prøver... Noget der er godt for mig, er at jeg skriver mit motionsplanlægning op på min mobil med alarm på. Fx i dag har jeg fri, min mobil alarmere her kl 10, hvor jeg skal ud og løbe. Vi har en tavle i køkkenet til ugens aftaler osv. Der skriver jeg også mit motion på. Jeg prioritere det højt. Jeg vil vælge hvad min krop skal have og har brug for. Og jeg er på rette kurs
Anmeld