KM78 skriver:
Jeg skal sættes igang imorgen da jeg er i uge 41+0 imorgen. Jeg er spændt på hvordan det skal gå, hvor lang tid det tager, hvor ondt det gør.
Det er mit 2. barn, men det føles som mit første. Spændingen er i hvertfald det samme.
Med mit 1. barn blev jeg også igangsat med en stikpille (pga. svangerskabsforgiftning) en torsdag, veerne forsvandt om natten, 2 stikpiller om fredagen og veerne forsvandt igen. Lørdag fik jeg et ballonkateter op i livmoderen og det havde jeg i mig i 12 timer (det er de tydeligste smerter fra dengang jeg husker).
Søndagen tog de det ud, men havde kun udvidet mig 4 cm, så jeg fik ve-drop, havde veer i 7 timer uden udvidelse, til sidst faldt sønnens hjerterytme så fik jeg epi og et kejsersnit. Så det var et langt smertefuldt forløb.
Jeg frygter lidt det samme igen, men vil gerne høre det fra jer som fødte både vaginalt eller via kejsersnit 2. gang, hvad var anderledes end første gang?
Jeg er nervøs og kampsveder ved tanken, men vil alligevel ikke have et kejsersnit, kun hvis det bliver allernødvendigt.
Jeg er blevet sat igang med alle mine 3 piger..
Min første blev jeg sat igang.. Fik første stik pille og fik små veer efter 2 timer, men uden resultat, fik anden stik pille og sendt hjem. om aftenen begyndte veerne og tage til og ved midnat gik vandet af sig, og havde født normalt kl. 14.57 dagen efter jeg blev sat igang..
Min anden blev jeg os sat igang og der skete ikke rigitg noget veerne gik lidt i stå, så fik morfin til natten og om morgen kunne de tage vandet og 7 timer efter var hun ude.
Min tredje blev jeg sat igang med stik pille ved 9 tiden og ved 14 tiden tog de vandet og ved 19 tiden var hun ude..
Nok var min første fødte den længeste fødsel, men nr 3 var den væreste da jeg ikke selv kunne presse hende ud pga. meget meget kraftig bækken løsning, så manden måtte rent faktisk presse hende ud for mig, ja jeg ved det lyder dumt, men blev lagt om på siden, og mens jordemoderen stod klar til og tage imod ja så måtte min mand trykke på min mave under mine presse veer..
Anyway.. Håber din fødsel kommer til at gå hurtig og mindre problem fri denne gang.. HELD OG LYKKE..