Gummistøvler og sommervejr....!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Honningblomst

Nå...endnu engang vil jeg gerne høre jeres mening.
Jeg har for en time siden hentet Konrad i børnehaven...vejret er jo skønt og lige til sandaler og ingen jakke....dejligt.
Men jeg øder så min lille søn i gummistøvler....hader i forvejen det fodtøj og mener kun det er til absolut kort tids brug og til regnvejr.
Men dem gik han rundt i og de havde sørme også gået tur og været nede og lege på boldbanen og med Konrad i store tunge gummistøvler.
Jeg spurgte dem hvorfor han havde dem på og svaret var at han ikke ville have andre på....prøvede de blev han virkelig ulykkelig og ked...så han havde fået dem ¨på.
Han er i forvejen ikke så glad ved den børnehave efter han har skoftet stue..
Men ja, jeg ved godt hvad jeg mener om den her sitution og hvilke tanker jeg har om dem og deres måde at se mit barn og vurdere og agere på.
Men hvad mener I?? Hvad skulle goggerne have gjort eller gjorde de det rigtige....
Knus Eva..som har vabler mellem store og pegetå...av av av...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Heidi.

Eva skriver:

Jeg har for en time siden hentet Konrad i børnehaven...vejret er jo skønt og lige til sandaler og ingen jakke....dejligt.
Men jeg øder så min lille søn i gummistøvler....hader i forvejen det fodtøj og mener kun det er til absolut kort tids brug og til regnvejr.
Men dem gik han rundt i og de havde sørme også gået tur og været nede og lege på boldbanen og med Konrad i store tunge gummistøvler.
Jeg spurgte dem hvorfor han havde dem på og svaret var at han ikke ville have andre på....prøvede de blev han virkelig ulykkelig og ked...så han havde fået dem ¨på.
Men ja, jeg ved godt hvad jeg mener om den her sitution og hvilke tanker jeg har om dem og deres måde at se mit barn og vurdere og agere på.
Men hvad mener I?? Hvad skulle goggerne have gjort eller gjorde de det rigtige....

Hmm, det er jo svært...

Hvis jeg kom ned og hentede mine piger i det her vejr, og de var iklædt gummistøvler, ville jeg nok osse undre mig. For det er jo ikke det sundeste for f'ødderne.
Jeg ville nok have håbet på at pædagogerne, ville have skåret igennem og givet noget andet fodtøj på.. Jeg mener helt klart at børn har selvbestemmelsesret til en vis grænse.. Men ikke med alt.

Kh Heidi

Anmeld

30. april 2009

Sweet1978

Synes de burde kunne sætte sig igennem og give sandaller på.

Jeg har heldigvis en god dagplejemor som er opmærksom på alt. Min datter har 2 sæt gummistøvler/regntøj (så jeg slipper for at slæbe det frem og tilbage). Og der var et par morgener for et par uger siden, hvor det endnu ikke var så varmt - så jeg protesterede ikke, hvor hun selv tog hjemmegummistøvlerne på om morgenen, hvilket resulterede i 2 par gummistøvler i dagplejen og ikke andre valgmuligheder. Da spurgte hun mig høfligt om jeg ikke nok ville give hende kondisko på, til gåture og for at hun ikke skulle koge i gummistøvler op af dagen når det blev lunere. Selvfølgelig ville jeg det, havde bare ikke lige tænkt så langt. Jeg er utroligt glad for min dagpleje og håber også jeg kan finde en god børnehave når den tid kommer.

Anmeld

30. april 2009

Mie A

Eva skriver:

Jeg ville da også lige undre mig...
Men jeg synes egentlig at det er okay, at de lod ham have dem på i dag. Det er først et problem hvis det bliver hver dag.

Anmeld

30. april 2009

tascia

åhh, den problematik med sko vs. støvler i godt vejr står vi også i tit.
jeg har taget konsekvensen og taget støvlerne med hjem, og så må jeg håbe på jeg får dem med de dage de lover regn! det samme gælder regntøjet, for ellers finder jeg hende i hendes regnjakke

ved at pæd.gog. ihærdigt har forsøgt at få pigebarnet overtalt til sko uden held, og så synes jeg faktisk det er helt okay de siger, jamen så er det sådan.
gør du ikke også selv det nogen gange? det gør jeg hvertfalde...

//Natascia

Anmeld

30. april 2009

Honningblomst

tascia skriver:

åhh, den problematik med sko vs. støvler i godt vejr står vi også i tit.
jeg har taget konsekvensen og taget støvlerne med hjem, og så må jeg håbe på jeg får dem med de dage de lover regn! det samme gælder regntøjet, for ellers finder jeg hende i hendes regnjakke

ved at pæd.gog. ihærdigt har forsøgt at få pigebarnet overtalt til sko uden held, og så synes jeg faktisk det er helt okay de siger, jamen så er det sådan.
gør du ikke også selv det nogen gange? det gør jeg hvertfalde...

//Natascia

Jamen, jeg har jo slet ikke sagt hvad jeg synes endnu...men altså...tak for jeres svar.
Jeg blev så glad da jeg hørte hvorfor han havde støvler på...tænk engang at disse voksne omkring min søn magter at se vigtigheden af at han er tryg og at de ikke skal tage unødige kampe med ham..Ja, i min verden er gummistøvler usmart i sol, men det er jo ikke det det handler om. Konrad dør ikke af at have dem på og ved at de ikke tog den kamp og bare tvang ham...det kunne de jo sagtens have gjort...så kom Konrad endnu tættere på at blive helt tryg ved den børnehave.
Så jeg smuttede lige forbi pædagogen inden vi gik ud af børnehaven og takkede hende for at have lyttet og set barnet og ikke bare have gennetrumfet det som man nu engang med voksentanker synes er det rigtige...her handlede det ikke om varme tæer, men om trygge Konrad..
Ihh, vi har sørme den bedste børnehave i verden og Konrad sad og nussede med en pædagog da jeg kom og med gummistøvler-griner
Hviskede dog lige til hende at støvlerne nu lå oppe i tasken til en regnvejrsdag og som hun sagde, så vi det mig der skulle tage den og gøre det jeg mente bedst og ikke dem.
Knus..

Anmeld

30. april 2009

82Miraklet

Eva skriver:

Jamen, jeg har jo slet ikke sagt hvad jeg synes endnu...men altså...tak for jeres svar.
Jeg blev så glad da jeg hørte hvorfor han havde støvler på...tænk engang at disse voksne omkring min søn magter at se vigtigheden af at han er tryg og at de ikke skal tage unødige kampe med ham..Ja, i min verden er gummistøvler usmart i sol, men det er jo ikke det det handler om. Konrad dør ikke af at have dem på og ved at de ikke tog den kamp og bare tvang ham...det kunne de jo sagtens have gjort...så kom Konrad endnu tættere på at blive helt tryg ved den børnehave.
Så jeg smuttede lige forbi pædagogen inden vi gik ud af børnehaven og takkede hende for at have lyttet og set barnet og ikke bare have gennetrumfet det som man nu engang med voksentanker synes er det rigtige...her handlede det ikke om varme tæer, men om trygge Konrad..
Ihh, vi har sørme den bedste børnehave i verden og Konrad sad og nussede med en pædagog da jeg kom og med gummistøvler-griner
Hviskede dog lige til hende at støvlerne nu lå oppe i tasken til en regnvejrsdag og som hun sagde, så vi det mig der skulle tage den og gøre det jeg mente bedst og ikke dem.
Knus..

Hvor lyder det bare dejligt og hyggeligt... Syntes det var en super måde at gøre det på.... Dejligt I er glade for børnehaven og man også hører lidt godt, syntes til tider at man kun focusere på det kedelige..... har selv en datter der MEGET snart skal starte i børnehave og med de ting man engang imellem hører ja så frygter man næsten hun skal stoppe i dagplejen.....

Anmeld

30. april 2009

lonemus

Lidt sjovt, at børn er så vilde med gummistøvler - det er begge mine også
Men netop for ikke at finde dem med gummistøvler hver dag i vuggestuen, har jeg lagt dem op i deres tøjkurv på øverste hylde i garderoben - så bliver de ikke fristet hver gang de skal ud og lege

Lone

Anmeld

2. maj 2009

DK

lonemus skriver:

Lidt sjovt, at børn er så vilde med gummistøvler - det er begge mine også
Men netop for ikke at finde dem med gummistøvler hver dag i vuggestuen, har jeg lagt dem op i deres tøjkurv på øverste hylde i garderoben - så bliver de ikke fristet hver gang de skal ud og lege

Lone

Jeg tror det er fordi de er så lette at få af og på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.