Er der andre end os, som er begyndt at snakke om ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

sofiell89

Vi er herhjemme så småt begyndt at snakke om, hvornår vi skal begynde på nr 2.. Carsten har en datter på 12, Line er 4 uger.
Vi har drøftet en masse for og imod med kort og lang aldersforskel, og så foreslog Carsten at jeg kan tage mine p-piller de næste 5-6 mdr, og så kan vi begynde så småt der. (det tog 1 år præcis fra jeg smed p-pillerne, til jeg blev gravid med Line)

Men så begyndte vi at snakke om, hvis det nu går hurtigt denne gang, har vi 2 børn under 2 år, og har vi dog råd til det osv. Men omvendt vi skal jo ikke rigtig ud og anskaffe os så meget nyt, jo en ny tremmeseng og sådan. Så de dyreste poster vil jo blive i bleer Vi har værelset, så heller ingen ny og større lejlighed

Men er i andre begyndt at snakke om det, hvis der skal komme en mere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Tvebakken

Hehe, Jep - men her ville det blive nr 4, hvis det bliver (hvilket vi slet ikke er sikre på endnu).
Men hvis det bliver, vil vi gå efter ca 2 år imellem, sådan plus minus. Der er nemlig 23 mdr mellem de 2 ældste, og for os er det helt perfekt. Så lad os se, hvad vi siger om et års tid...

Anmeld

20. juni 2012

Monis

Puha det er vi slet ikke kommet til endnu. Tror der går noget tid inden vi skal have den samtale

Men vi har tidligere snakket om, at vi ønsker en 3-4 år mellem vores børn. Såååå der er god tid

Anmeld

20. juni 2012

JH12

Vi har snakket og aftalt at der skal være ca. 3 år imellem Alma og den næste. For så er der en farmand kan tage sig og hygge med, og en mor kan tage sig af
Også kan vi nyde Alma de første år, og hun kan få alt vores opmærksomhed, og mere eller mindre komme af med bleen inden der kommer en mere, vi vil helst ikke have 2 ble børn .

Men vi har da lige hurtigt snakket om fordele og ulemper ved bare at overstå det på en gang, men igen ikke 2 ble børn, og vi vil gerne nyde Alma

Anmeld

20. juni 2012

CaWi

Her har vi sådan sat os ned og snakket om det, men bare sådan løsligt fortalt hinanden hvad vi hver især synes.
Og vi er vist rimelig enige om at der lige skal gå to års tid. Så kan Villads rigtig få noget ud af tiddn som enebarn og vi slipper for to ble bør

Anmeld

20. juni 2012

Koen.

sofiell89 skriver:

Vi er herhjemme så småt begyndt at snakke om, hvornår vi skal begynde på nr 2.. Carsten har en datter på 12, Line er 4 uger.
Vi har drøftet en masse for og imod med kort og lang aldersforskel, og så foreslog Carsten at jeg kan tage mine p-piller de næste 5-6 mdr, og så kan vi begynde så småt der. (det tog 1 år præcis fra jeg smed p-pillerne, til jeg blev gravid med Line)

Men så begyndte vi at snakke om, hvis det nu går hurtigt denne gang, har vi 2 børn under 2 år, og har vi dog råd til det osv. Men omvendt vi skal jo ikke rigtig ud og anskaffe os så meget nyt, jo en ny tremmeseng og sådan. Så de dyreste poster vil jo blive i bleer Vi har værelset, så heller ingen ny og større lejlighed

Nu skal vi (heldigvis) ikke have flere børn, men kan jo lige give mit syn af sagen for her er der jo kun 25 mdr imellem dem

Her ville det dyreste have været tøjet da vi fik en dreng denne gang og har Lærke i forvejen, men min søster fik en søn for et år siden så der har arvet hele garderoben fra

tremmeseng skal i jo måske have, her valgte vi at storsøster kom i junior seng da hun var 20 mdr og det gik perfekt

Bleer, joooeh altså før købte vi bleer hver 2. uge nu er det så hver uge, men søster bruger Rema 1000 bleer og indtil lillebror kan passe str 3 bruger han Libero, men det er som sådan ikke rigtig noget vi mærker i bugettet

Havde jeg ikke ammet havde vi jo nok mere kunne mærke at vi havde lillebror, men så gik det jo nok også!

Det var det praktiske, så er der jo det med at have 2 børn på en gang! Vi fik af vide af gud og hver man at guuud hvor ville det blive HÅRDT med 2 små, men ærligt det synes vi ikke og de fleste dage er jeg selv med dem begge JO man løber da lidt stærkere på en dag end før, men jeg tror bare at hvis man sætter sig op til at man bare klare det her, så er det ikke så hårdt.. Den hårdeste tid er nok når de vågner forskudt og man skal klare dagen på 2-3 timers søvn, men igen man ved det er kun en periode

MEN MEN MEN(de er der altid) kunne jeg vælge om ville jeg nok ikke vælge at få en lille midt i den store er i meget stor trods alder for WOW der kunne man godt bruge 4 hænder bare til det barn alene

nå det blev LIDT langt

Anmeld

20. juni 2012

morbibi

sofiell89 skriver:

Vi skal ikke have flere og det er vi enige om

Anmeld

23. juni 2012

NNL

morbibi skriver:

Vi skal ikke have flere og det er vi enige om

Sådan har vi det også, og jeg er ærlig talt lettet over at læse vi ikke er de eneste Har I kun Carla??

Anmeld

23. juni 2012

JH12

NNL skriver:

Sådan har vi det også, og jeg er ærlig talt lettet over at læse vi ikke er de eneste Har I kun Carla??

Vi bliver snart nød til at vædde :p

Anmeld

23. juni 2012

grøn · ært

Vi har egentlig længe snakket om nr. 2 og været helt enige om, at der helst ikke skal være mere end 2-3 år imellem dem.... Så vi er på den igen til næste forår/sommer - gider bare slet ikke lige nu :-P Hehe, men så er det også overstået. Vi forventer ikke at skulle have flere end to børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.