vand hele 3 L kan det være rigtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

467 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. april 2009

SaNiNa

Min jordemoder, vil gerne have jeg drikker 3L vand om dagen, men syntes altså virkelig at 3 L vand er meget og man skal sådan tisse af det...

samtidig mener hun at grunden til jeg skal tisse 100 gang om natten er fordi jeg ikke drikker om i løbet af dagen, men her omkring middag har jeg drukket 2 L og så har jeg jo så 1 liter ind til jeg gå i seng...

syntes i ikke 3 L lyder af meget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Lise

Det er bare en vanesag

Jeg har altid en flaske vand ved hånden - og jeg er ret overbevist om at jeg uden at tænke på det, drikker 3 liter om dagen!

Anmeld

30. april 2009

Valle81

Hejsa

Jeg synes det lyder af meget, hvis du ikke er vant til at dríkke så meget. Og når man siger at man skal drikke 3 liter vandt om dagen, så er det også med det væske man indtager igennme sin mad, især frugt og grønt.

Jeg har læst engang, at hvis man pludsellig begynder at drikke meget megt mere vand end man plejer, så kan man skylle sine nyre "i stykker". Så derfor skal man langsomt tage sin vandintagelse op ad.

Anmeld

30. april 2009

Diana...

jeg fik os at vide jeg skulle drikke 3 l vand om dagen og det gjorde jeg skam os ELSKER VAND. men alle de gravide jeg kender har alle fået at vide mellem 2 og 3 l vand.

Knus Diana som ALTID har vand på sig og er sikker på der ryger nogen l inden døres

Anmeld

30. april 2009

SaNiNa

har altid drukket rigtig meget vand, men her i graviditeten syntes jeg bare ikke jeg drikker på sammen måde... har altid drukket min 2 L for at slippe for blærebetændelse... men 3 L det syntes jeg er umuligt før hen kunne jeg godt drikke 4 L men ikke, mere ved ikke hvad der er sket...

Anmeld

30. april 2009

Jordbærpigen

Valle81 skriver:

Hejsa

Jeg synes det lyder af meget, hvis du ikke er vant til at dríkke så meget. Og når man siger at man skal drikke 3 liter vandt om dagen, så er det også med det væske man indtager igennme sin mad, især frugt og grønt.

Jeg har læst engang, at hvis man pludsellig begynder at drikke meget megt mere vand end man plejer, så kan man skylle sine nyre "i stykker". Så derfor skal man langsomt tage sin vandintagelse op ad.

Dine nyrer går ikke "i stykker" af at man pludselig begynder at indtage meget vand. 80 % af kroppen indeholder vand og kroppen har brug for vand, især når man ammer. Det eneste der kan ske ved at man drikker så meget vand er, at kroppen udskyller salt fra ens saltbalance. Det kan derfor være fint lige at putte lidt salt på aftensmaden, så er man på den sikre side (medmindre man har forhøjet blodtryk selvfølgelig)

Jeg har selv læst, at man gerne skal op på ca. 3 liter når man ammer, så det din jordmoder siger, skulle være rigtigt nok. Er man ikke vant til at drikke så meget, kan det selvfølgelig føles som rigtig meget vand.. Prøv at gøre det til en vane at drikke et stort glas før hvert måltid

Anmeld

30. april 2009

Heidi.

Sanne skriver:

Min jordemoder, vil gerne have jeg drikker 3L vand om dagen, men syntes altså virkelig at 3 L vand er meget og man skal sådan tisse af det...

samtidig mener hun at grunden til jeg skal tisse 100 gang om natten er fordi jeg ikke drikker om i løbet af dagen, men her omkring middag har jeg drukket 2 L og så har jeg jo så 1 liter ind til jeg gå i seng...

syntes i ikke 3 L lyder af meget?

Det virker noget voldsomt, da man siger at mennesket i gennemsnit skal drikke 2 til 2½ L i døgnet..
Personligt ville jeg aldrig kunne drikke så meget.. Jeg syntes lige du skal tage en snak med din læge om det også.

Anmeld

30. april 2009

82Miraklet

jeg syntes ikke det lyder af MEGET !!!! Jeg ammer selv nu på højtryk og drikker i gennemsnit 3-4 liter vand om dagen især her i de lune dage....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.