Ændringer i skat, fradrag, dagpenge. børnepenge...jeg kunne blive ved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.717 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. april 2009

Mette_81

Hej alle.

Jeg er i øjeblikket ved at undersøge hvilke ændringer der sker økonomisk når jeg går på barsel.

jeg har lige været til pensions samtale igår, men fordi jeg ikke holder så længe barsel har det ikke de store konsekvenser. men jeg kan sku ikke rigtig finde ud af det med skatten og befordring.
Jeg ved at i altid har nogle gode erfaringer og råd, så jeg håber på jeres hjælp til...

Skal jeg melde til kommunen/skat, hvornår jeg gå på barsel?
eller skal jeg simpelthen have lavet nyt skattekort så snart jeg går på barsel?
Hvor meget får man i børne penge, og hvornår kommer de?
Er der ellers noget man skal tage hensyn til???

Jegh håber i kan hjælpe, jeg kan efterhånden se på det hele at det ikke ligefrem er billigt for os kvinder at få børn/gå på barsel osv )

Mange hilsner
MJ (28+6)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Mira0911

Hvis du er på ved kommunen, skal du give dem besked om hvornår du går på barsel, så du får en anden sats i løn.. Skattekortet jeg ikke gjort noget som helst ved...

Anmeld

30. april 2009

StineL

I de måneder du går hjemme kan du ikke få fradrag for befordring, da du jo ikke går på arbejde
Samtidig skal du være opmærksom på, at i de måneder hvor du modtager dagpenge, har du ikke ret til beskæftigesesfradraget, så det skal du også have rettet til...

Du får 4.107 kr i børnepenge i kvartalet til dit barn fylder 3 år. Herefter falder beløbet - de kommer som udgangspunkt d. 20. i januar, april, juli og oktober måned.

Det var lige de ting, jeg kunne komme på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.