Hvornår er forstrene "sikre"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

kbh-tøs

Hej.

Jeg er 8+5 med tvillinger og jeg kan slet ikke slippe frygten for at den ene skal gå til.

Jeg er blevet scannet nogle gange, da jeg har blødt og haft smerter, og der har de det fint.

Jeg har det samme omfang af kvalme osv... som sidst ( med 1 barn)

Men for f.... jeg synes jeg var nervøs for Victoria, men her er nervøsiteten jo bare dobbelt så stor.

Med 1 barn, siger man jo at ved uge 12, er den "sikker", at barnet overlever.

Men hvad siger man ved tvillinger? er det, det samme?

kh

Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

samson

Hej Charlotte

Jeg var også vildt bange for at tabe tvillingerne, da jeg var gravid. Jeg mener, at når man kan se hjerteblink, så er den sikker. Godt du ikke har mere kvalme end ved sidste graviditet - det er ellers typisk at have en frygtelig kvalme når man venter to

Krydser fingre for at alt går godt

Hilsner fra Camilla

Anmeld

1. august 2012

Kofoed.

Så lige din tråd, så ville lige svare. Desværre bliver fostrene aldrig rigtige sikre med tvillinger, da risikoen jo bare er større for alt. Men efter de 12 uger er risikoen på 5 procent, så den er jo dejlig lav.

Hilsen en der har mistet den ene tvilling sent i maven og aldrig troede det var muligt...

Er det ene eller tve ? Enæggede kan få ttts, hvilket gør dem mere udsat, men som jeg kan forstå, så er dine tveægget, så er risikoen endnu lavere.

Håber det er ok med mit svar, selvom det måske ikke var helt ønske svaret.

Tillykke med dem og held og lykke med det hele

Anmeld

1. august 2012

kbh-tøs

Tak for dit svar. Det er helt ok, ved desværre godt at risikoen er der under hele forløbet. Man må bare vælge at tænke positivt.

Ganske rigtigt venter vi tveægget og de deler intet, så det i sig selv er et rigtig godt udgangspunkt. 

Jeg er ked af at høre om dit tab, det må virkelig have været hårdt, men glædeligt at du trods alt stadig havde et barn. Var det svært at se det positive frem for sorgen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.