MD-skanning - Normalt ikke at få højde/vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Amagerpigen82

Kære tøser

Vi var til MD-skanning i går. Alt var fint ifølge jordemoderen, men jeg synes det var en lidt mærkelig oplevelse da jeg ikke rigtig kunne få svar på mine spørgsmål.

Der var to ting jeg rigtig gerne ville have ud af skanningen:
- Se den bevæge sig da jeg ikke har mærket noget endnu
og
- Høre om den voksede som den skulle

Førstnævnte fik vi slet ikke set, - vi havde meget svært ved at følge med. Og da jeg spurgte jordemoderne om den var tilstrækkelig aktiv sagde hun bare 'at det måtte vi jo regne med'.

Derudover spurgte jeg til ca. hvor stor den var. Højde eller vægt. Det sagde hun de ikke kunne udtale sig om før i 21. uge. Det synes jeg er lidt mærkeligt da vi fik længden oplyst ved NF-skanningen. Og derudover ligger MD-skanningen vel stort set altid før 21. uge. Jeg var 19+5 så to dage fra 21. uge...

Er det bare mig der havde forkerte forventninger? Er det ikke meget normalt at få at vide om den vokser ok og om den bevæger sig? Eller var det mig der er helt galt på den?

På forhånd mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

L&V

Amagerpigen82 skriver:

Kære tøser

Vi var til MD-skanning i går. Alt var fint ifølge jordemoderen, men jeg synes det var en lidt mærkelig oplevelse da jeg ikke rigtig kunne få svar på mine spørgsmål.

og

Førstnævnte fik vi slet ikke set, - vi havde meget svært ved at følge med. Og da jeg spurgte jordemoderne om den var tilstrækkelig aktiv sagde hun bare 'at det måtte vi jo regne med'.

Derudover spurgte jeg til ca. hvor stor den var. Højde eller vægt. Det sagde hun de ikke kunne udtale sig om før i 21. uge. Det synes jeg er lidt mærkeligt da vi fik længden oplyst ved NF-skanningen. Og derudover ligger MD-skanningen vel stort set altid før 21. uge. Jeg var 19+5 så to dage fra 21. uge...

Er det bare mig der havde forkerte forventninger? Er det ikke meget normalt at få at vide om den vokser ok og om den bevæger sig? Eller var det mig der er helt galt på den?

På forhånd mange tak.

Det er meget forskelligt, nogle gør meget ud af at forklare mens andre bare gør det md scanningen er til for

Anmeld

19. juni 2012

annecatrine88

Hende der scannede os, var meget opmærksom på at vi fik det hele med.. Så alt hvad hun kiggede på viste hun og fortalte om.. Så det var meget dejligt.. Derudover fik vi også længden både på lårben, fødder og hele lille pigen.. Plus hendes vægt.. jeg var 19+5 da vi var afsted..

Du har nok fået en dame der ikke gad så meget.. desværre..

Anmeld

19. juni 2012

Amagerpigen82

Månsson skriver:

Det er meget forskelligt, nogle gør meget ud af at forklare mens andre bare gør det md scanningen er til for

Ok. tak. Jeg troede bare også at MD-skanningen var til for at se vækst højde og/eller vægt. Der er jo lavet en rubrik til det på vandrejournalen som hun bare stregede over.

Jeg har nemlig taget rigtig meget på på trods af rigtig meget motion, - så jeg ville jo rigtig gerne høre at bebs ikke også blev alt for tyk

Anmeld

19. juni 2012

morethanperfect

Amagerpigen82 skriver:

Kære tøser

og

På forhånd mange tak.

Underligt syns jeg 

Vi fik svar på alle sprøgsmål .. Og fik alt af vide .. 

Anmeld

19. juni 2012

September2012

Jeg var afsted igår og fik ikke oplyst længden, men vægt - den skrev hun ned i vandrejournalen, så måske den står i din også?

Anmeld

19. juni 2012

Amagerpigen82

annecatrine88 skriver:

Hende der scannede os, var meget opmærksom på at vi fik det hele med.. Så alt hvad hun kiggede på viste hun og fortalte om.. Så det var meget dejligt.. Derudover fik vi også længden både på lårben, fødder og hele lille pigen.. Plus hendes vægt.. jeg var 19+5 da vi var afsted..

Du har nok fået en dame der ikke gad så meget.. desværre..

Hun målte nu også længden på både lårben og hovedet. Og mens hun gjorde spurgte jeg om det var for at beregne størrelse på baby hvilket hun bekræftede.

Men da jeg så (efter hun havde siddet længe og nørklet med computeren) spurgte hvor stor baby så var sagde hun at det kunne man ikke sige på dette tidspunkt... lidt spøjs oplevelse

Anmeld

19. juni 2012

Amagerpigen82

babydk skriver:

Jeg var afsted igår og fik ikke oplyst længden, men vægt - den skrev hun ned i vandrejournalen, så måske den står i din også?

Nope.... Hun har bare streget alle felterne ud i vandrejournalen og skrevet sine initialer...

Anmeld

19. juni 2012

L&V

Amagerpigen82 skriver:

Ok. tak. Jeg troede bare også at MD-skanningen var til for at se vækst højde og/eller vægt. Der er jo lavet en rubrik til det på vandrejournalen som hun bare stregede over.

Jeg har nemlig taget rigtig meget på på trods af rigtig meget motion, - så jeg ville jo rigtig gerne høre at bebs ikke også blev alt for tyk

Du kan jo ikke gøre så frygteligt meget ved det hvis babyen er godt i stand ud over at tænke på hva du spiser..

Anmeld

19. juni 2012

Team Putte

Amagerpigen82 skriver:

Kære tøser

og

På forhånd mange tak.

Vi fik heller ik oplyst længde og vægt, men kunne læse vægten ud fra de papirer vi fik med på alle målingerne

Hende der scannede mig var oz sød til at forklare alt det hun gjorde og hvorfor hun gjorde det.. Det var intet problem at se lillefisen var aktiv, trods jeg intet mærkede heller, da hver anden sætning der kom fra jm var "Lig nu stille!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.