Jeg er så heldig, at jeg lige er blevet færdig med skolen her i sidste uge. Jeg skal ikke ud og søge elevplads, da jeg er gravid og venter mig til december, så ind til at jeg skal på barsel, vil jeg bare arbejde. Mit arbejde består mest af aftenvagter fra kl. 17. Når jeg kommer hjem igen, så er vores datter på 1½ blevet puttet.
Jeg har siden jeg fik læseferie haft min datter hjemme, da jeg ikke kunne se nogen grund til, at hun kom i vuggestue. Nu sidder jeg bare her og overvejer, om vi skal melde hende ud af vuggestuen, og jeg så har hende hjemme, og derefter søger plads til hende i dagplejen i den by vi bor i. Det skal lige siges, at vuggestuen ligger i køreafstand cirka 10 km væk fra hvor vi bor, og den dagpleje vi overvejer at flytte hende til, når lillebror/lillesøster kommer, ligger 15 min væk i gåafstand..
Nu kommer mit spørgsmål så:
Hvad får I tiden til at gå med sammen med jeres børn, når I har dem hjemme, og hvordan kommer I ud og er sammen med andre børn i barnets alder?
Emma og jeg laver de huslige ting, vi hygger og leger både inddørs og udendøres, går ture og kører ture. Vi får ikke set så mange på hendes egen alder, da vi ikke kender så mange der går hjemme, og når de så får fri, så er far kommet hjem og jeg smutter måske på arbejde.
Jeg er lidt bange for, at hun ikke får det fællesskab, som alle andre børn, som går i vuggestue/dagpleje gør, når hun 'bare' går hjemme med mig..
Anmeld