Autostol Hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
5 svar
0 synes godt om
30. april 2009

4xGreve

Vi har købt en ny autostol der går fra 9 måneder - 12år eller 9kg-36kg...
Vores problem ligger i at vores lille pige er snart 1 år, og det betyder også at hun vil være med i det hele og er meget utilfreds over at skulle ligge i sin baby autostol, men men men hun vejer ikke engang 7kg.
hun kan ikke sidde på numsen, men kan side på knæ, stå op, og side halvt på numse, halvt på knæ...
hvis det var jeres barn vil i så sætte hende i den ny aytostol?
syntes det er hårdt at hun ska sidde i den anden for vi bruger den ikke tit men når vi gør er det længer tid af gangen og så skriger hun bare fra start til slut...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Stumpen

Jeg mener at med den første er det måneder/alderen du skal gå efter inden du sætter hende i den næste.. Vores datter er lige kommet i den sidste autostol, da man der fokusere på vægten og Mathilde er rundet de 15 kg og hun er knap 3 år..
Så hvis det forholder sig som jeg husker, så ville jeg skifte.. Det er noget med at nakken skal være stabil inden man må skifte.. Vi ville nemlig have skiftet fra baby til mellemautostol, da Mathilde var 8 mdr pga. hun var fod lang, men det fik vi strenge ordre på ikke var i orden..

Anmeld

30. april 2009

Janep

da vi var inde og købe vores nr 2 stol sagde forhandleren at edt vigtigste var at hun kunne side selv da det ellers ville gå ud over ryggen

Anmeld

1. maj 2009

4xGreve

Altså hun kan ikke sidde på numsen, men hun kan sidde på knæ, stå op, og sidder også fint i en højstol, og hun kan godt sidde selv men så forgår det på numse og knæ på samme tid... Vil i da mene det er stabilt nok?

Anmeld

1. maj 2009

Stumpen

Det kan jeg ikke svare på, det ville jeg forhøre mig om hos lægen/sundhedsplejersken/forhandleren..

Anmeld

1. maj 2009

Balderson

Jeg fik at vide af min SP har det skulle hedde 9 mdr., fra 9 kg og så skulle barnet kunne sidde selv på numsen....

Min søn er meget lang i det, og jeg havde også tænkt på om han skulle op i den næste autostol selvom han ikke opfyldte kravene, men jeg valgte alligevel at lade hver og lade ham blive i sin babyautostol.. Det er jeg glad for idag, at jeg gjorde.. Den anden stol ville have været alt for stor til ham og det havde ikke været ansvarligt at have ham i den før at han selv kunne sidde og ellers opfyldte de krav som min SP havde fortalt...

Så spørg din SP og så ellers tænkt på sikkerheden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.