spørgsmål til vægtscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

Kofoed.

Sidebemærkning, du har termin præcist et år efter mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Clisolka

Mikkala91 skriver:

Hej alle sammen 

Er der nogen af jer der har været til vægtscanning?

Hvordan foregår det? måler de bare baby, og ser hvor meget han vejer? eller hvordan? 

Mange tak for svar.

Jeg blev scannet hver 4. uge igennem min graviditet - deriblandt en masse vækstscanninger  Det de kiggede efter ved Isabella var hendes vægt - hoved, mave og lår, som der tidligere er skrevet i tråden 

5 dage inden jeg fødte skønnede de Isabella til at veje 3800 g og ud kom en Isabella på 4005 g  De sidste par uger var det udelukkende vækstscanninger pga. jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge 

Anmeld

21. juni 2012

MMOGM

Kofoed. skriver:

Jeg var til scanning hver 14 dag fra 24. uge til jeg fødte. Som en anden skriver, så måler de tre ting (hoved mave lår) og så regner maskinen en cirka vægt, det sige den kun er 10% usikker, men anastasia vejede 13-14% mindre end scanningen sagde.

Ellers noget omkring det, du er i tvivl om eller gerne vil vide, så spørg endelig

Mange tak for dit svar 

Okay, det er alligevel en rimelig vægtforskel syntes jeg.

Men jeg glæder mig til at se min lille basse igen hihi 

Ej hvor sjovt det med terminsdatoen, fødte du før eller efter din termin? 

Anmeld

21. juni 2012

MMOGM

Babymor2010 skriver:

Jeg blev scannet hver 4. uge igennem min graviditet - deriblandt en masse vækstscanninger  Det de kiggede efter ved Isabella var hendes vægt - hoved, mave og lår, som der tidligere er skrevet i tråden 

5 dage inden jeg fødte skønnede de Isabella til at veje 3800 g og ud kom en Isabella på 4005 g  De sidste par uger var det udelukkende vækstscanninger pga. jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge 

Uha, det lyder ikke sjovt (det med sukkersygen), men på den anden side, får man lov at se sin baby lidt oftere hehe 

Mange tak for svar 

Anmeld

21. juni 2012

Kofoed.

Mikkala91 skriver:

Mange tak for dit svar 

Okay, det er alligevel en rimelig vægtforskel syntes jeg.

Men jeg glæder mig til at se min lille basse igen hihi 

Ej hvor sjovt det med terminsdatoen, fødte du før eller efter din termin? 

Jeg blev sat igang dagen efter termin, sidste år var det en søndag, så er det begrænset, hvor mange de vil satte igang. Så fødte den 20. Men de to andre fødte henholdsvis den 19 september og 3 oktober, altså dem der havde termin den dag

Det er noget af en forskel, men hun var en drille pind uden videre.

Anmeld

21. juni 2012

MMOGM

Kofoed. skriver:

Jeg blev sat igang dagen efter termin, sidste år var det en søndag, så er det begrænset, hvor mange de vil satte igang. Så fødte den 20. Men de to andre fødte henholdsvis den 19 september og 3 oktober, altså dem der havde termin den dag

Det er noget af en forskel, men hun var en drille pind uden videre.

Det må være dejligt ikke at skulle gå over tid, det tror jeg desværre jeg kommer til, da jeg har hørt mange førstegangs gravide går over tid, øv øv 

Hihi, små drilleprinde er dejlige 

Anmeld

21. juni 2012

Kofoed.

Mikkala91 skriver:

Det må være dejligt ikke at skulle gå over tid, det tror jeg desværre jeg kommer til, da jeg har hørt mange førstegangs gravide går over tid, øv øv 

Hihi, små drilleprinde er dejlige 

Der er lige så mange der føder før termin som efter, man høre bare oftest mest fra dem efter

Anmeld

21. juni 2012

Clisolka

Mikkala91 skriver:

Uha, det lyder ikke sjovt (det med sukkersygen), men på den anden side, får man lov at se sin baby lidt oftere hehe 

Mange tak for svar 

Nej, det var bestemt ikke sjovt - men fordelen var at vi så hende mere til scanningerne 

Anmeld

21. juni 2012

MMOGM

Kofoed. skriver:

Der er lige så mange der føder før termin som efter, man høre bare oftest mest fra dem efter

Så håber jeg at jeg er en af dem der føder på min termin hihihih 

Anmeld

21. juni 2012

MMOGM

Babymor2010 skriver:

Nej, det var bestemt ikke sjovt - men fordelen var at vi så hende mere til scanningerne 

Ja lige præcis, det er jo en fordel hihi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.