Solarium?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. april 2009

Frk.Lennert

Hej alle i dejlige mennesker inde paa baby.dk !

Maa man gerne tage sol når man endelig bliver gravid?
Jeg tager pt sol 1 til 2 gange om måneden bare for at undgå at blive helt gennemsigtig... *GG*

Men nu hvor ppillerne er droppet og den første g test skal tages i morgen, kom jeg i tanke om det med solarium. Jeg har læst et sted at det ikke gjorde noget ude i den rigtige sol, men hva med solarium når det bare er 1 til 2 gange om måneden ??

Håber en af jer kan hjælpe

kryds lige fingre for mig i morgen til den første test! skulle have haft den første mens 27

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2009

Mira0911

Synes jeg har hørt at de stråler solarie kan give ikke er godt for bebse..
Hæng mig ikke op på det...

Anmeld

30. april 2009

saxa

Altså nu elsker jeg solarium. Men jeg læste da jeg blev gravid, at man kunne opvarme fostervandet og dermed forbrænde den lille spunk inde i maven. Ligesom hvis du rigtig solbader om sommeren, er det bedste at lægge et klæde over maven. Men om det kun er i slutningen af graviditeten eller hva det husker jeg ikke.. Men jeg gik ikke i solarium da jeg var gravid. Netop fordi jeg har hørt det ikke var godt med de stråler, som Dutte skriver..
Men hæng mig ikke op på det..

for at der er gevinst!!

Anmeld

30. april 2009

Tallulah

Jeg spurgte min JM da jeg var gravid, om der kunne ske noget ved at tage bare et par få gange gennem graviditeten - for ikke at blive helt gennemsigtig, som du også selv siger

Hun sagde at et par få gange ikke kunne skade, men at man selvfølgelig skal huske at bruge sin sunde fornuft.. Og drikke rigelig med væske, da man nemmere dehydrerer som gravid.

Det du skal være mest obs på, vedr. solarie - eller faktisk solbadning i det hele taget under graviditet, er at du kan risikere at få pigmentpletter på huden, oftest i ansigtet pga. graviditetshormoner.. Og de bliver altså - også efter graviditeten!

Har aldrig hørt at fostervandet skulle kunne blive opvarmet, og det skulle vist hverken gøre fra eller til, at ligge noget over maven.

For en positiv test!!!

Anmeld

30. april 2009

Frk.Lennert

det er vist ligemeget denne gang, negativ test

Men tak for jeres svar

Vi prøver bare igen gør vi

Anmeld

4. maj 2009

Tina2

Du kan sagtens tage sol 1-2 gange i måneden, det er helt ok:-)

Du kan evt lægge et håndklæde over maven, det gjorde jeg ind imellem og det var JM som havde sagt jeg kunne gøre det:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.