Lærke90 skriver:
Hej alle sammen
Har igennem den sidste tid tænkt på hvor meget I gjorde ud af at få spist rigtigt under graviditeten?
Inden jeg blev gravid og i starten gik jeg meget op i at det skulle være helt rigtigt, men nu hvor jeg er kommet et godt stykke hen, er det blevet svært på grund af at jeg har kvalme fra jeg vågner til jeg går i seng.
Bare tanken om alt for mange grønsager er kvalmende, men forsøge dog hver dag at få spist lidt for babyens skyld, men nogle dage kommer det bare op igen.
Det er noget møg, men håber på at det snart går over.
Da jeg var gravid første gang, var jeg temmelig plaget af kvalme i starten så min søde nabo kom med frisklavet ingefærjuice til mig. Det tog noget af det, så du kan da prøve hvis du har lyst. Har kopieret hendes opskrift her:-)
Køb ingefæren i en indvandrerforretning, det er langt billigere end supermarkederne og som regel også mere frisk. Der skal bruges ca. 600 g og 5-6 friske citroner.
Kontroller ingefæren er frisk, skindet skal være glat og ikke runken og selve roden fast som en god, frisk kartoffel, brækker man et stykke af, skal den brække let og ikke virke gummiagtig.
Vask roden, grundig under vandhanen, skrub den med en opvaskebørste.
Skær den i passende stykker, så den ikke sætter sig fast i blenderen.
Kom stumperne i blenderen, og tilsæt vand, så massen kan blendes fint.
Hæld massen over i et dørslag, så fibrene sies fra saften. Knug saften helt ud af fibrene, kom dem tilbage i blenderen, tilsæt på ny vand, blend massen godt og si igen som forklaret ovenfor.
Tilsæt saften af ca. 5, friske, pressede citroner.
Tilsæt lidt sukker – efter smag.
Rør godt og si så hele herligheden gennem et klæde for at få de sidste fibre væk.
Blandes med vand og drikkes som saftevand. Der kan tilsættes citron og sukker efter smag.
Anmeld