kosten under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

297 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. april 2009

Lærke90

Hej alle sammen

Har igennem den sidste tid tænkt på hvor meget I gjorde ud af at få spist rigtigt under graviditeten?

Inden jeg blev gravid og i starten gik jeg meget op i at det skulle være helt rigtigt, men nu hvor jeg er kommet et godt stykke hen, er det blevet svært på grund af at jeg har kvalme fra jeg vågner til jeg går i seng.
Bare tanken om alt for mange grønsager er kvalmende, men forsøge dog hver dag at få spist lidt for babyens skyld, men nogle dage kommer det bare op igen.

Det er noget møg, men håber på at det snart går over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2009

Tina2

Jeg er en af dem der tager rigtig meget på. Er normalvægtig men hiiiiver kg til mig, og synes ikke jeg har siddet og skovlet ind da jeg var gravid.....
Men jeg skal åbenbart nærmest være på kur når jeg er gravid:-D

Elsker grøntsager men har haft perioder i mine graviditeter, hvor det sagde mig nul og niks.... Og normalt spiser jeg i læssevis af det....

1. gang tog jeg 25 kg på og 2. gang 31 kg (stoppede med at ryge der hvilket nok havde noget af "skylden&quot

Men skal vi ha en mere, vil jeg i hvert fald passe ekstremt meget på!!!!!

Anmeld

29. april 2009

Sildensigne

Lærke90 skriver:

Hej alle sammen

Har igennem den sidste tid tænkt på hvor meget I gjorde ud af at få spist rigtigt under graviditeten?

Inden jeg blev gravid og i starten gik jeg meget op i at det skulle være helt rigtigt, men nu hvor jeg er kommet et godt stykke hen, er det blevet svært på grund af at jeg har kvalme fra jeg vågner til jeg går i seng.
Bare tanken om alt for mange grønsager er kvalmende, men forsøge dog hver dag at få spist lidt for babyens skyld, men nogle dage kommer det bare op igen.

Jeg tænker faktisk mere over det nu hvor jeg er 6 måneder henne. Men det var også fordi at jeg fik at vide at jeg havde taget 10 kg på. HVilket var et kæmpe chok. (Min første graviditet) Så nu spiser jeg mega sundt, fordi jeg helst ikke vil tage meget mere på. Men der ryger da et par kager ned engang imellem

HVis du lider meget af kvalme, er det en god ide at spise kiks. Ha et par kiks liggende på dit natbord som du kan spise inden du står op om morgen. Det råd gav min læge mig, og det hjalp rigtig meget

Anmeld

30. april 2009

Lærke90

Jo har også prøvet med kiks, men det hjælper ikke .. det er rigtig træls

Anmeld

30. april 2009

Tina2

Lærke90 skriver:

Hej alle sammen

Da jeg var gravid første gang, var jeg temmelig plaget af kvalme i starten så min søde nabo kom med frisklavet ingefærjuice til mig. Det tog noget af det, så du kan da prøve hvis du har lyst. Har kopieret hendes opskrift her:-)

Køb ingefæren i en indvandrerforretning, det er langt billigere end supermarkederne og som regel også mere frisk. Der skal bruges ca. 600 g og 5-6 friske citroner.
Kontroller ingefæren er frisk, skindet skal være glat og ikke runken og selve roden fast som en god, frisk kartoffel, brækker man et stykke af, skal den brække let og ikke virke gummiagtig.
Vask roden, grundig under vandhanen, skrub den med en opvaskebørste.
Skær den i passende stykker, så den ikke sætter sig fast i blenderen.
Kom stumperne i blenderen, og tilsæt vand, så massen kan blendes fint.
Hæld massen over i et dørslag, så fibrene sies fra saften. Knug saften helt ud af fibrene, kom dem tilbage i blenderen, tilsæt på ny vand, blend massen godt og si igen som forklaret ovenfor.
Tilsæt saften af ca. 5, friske, pressede citroner.
Tilsæt lidt sukker – efter smag.
Rør godt og si så hele herligheden gennem et klæde for at få de sidste fibre væk.
Blandes med vand og drikkes som saftevand. Der kan tilsættes citron og sukker efter smag.

Anmeld

1. maj 2009

Lærke90

Tina2 skriver:

Da jeg var gravid første gang, var jeg temmelig plaget af kvalme i starten så min søde nabo kom med frisklavet ingefærjuice til mig. Det tog noget af det, så du kan da prøve hvis du har lyst. Har kopieret hendes opskrift her:-)

Køb ingefæren i en indvandrerforretning, det er langt billigere end supermarkederne og som regel også mere frisk. Der skal bruges ca. 600 g og 5-6 friske citroner.
Kontroller ingefæren er frisk, skindet skal være glat og ikke runken og selve roden fast som en god, frisk kartoffel, brækker man et stykke af, skal den brække let og ikke virke gummiagtig.
Vask roden, grundig under vandhanen, skrub den med en opvaskebørste.
Skær den i passende stykker, så den ikke sætter sig fast i blenderen.
Kom stumperne i blenderen, og tilsæt vand, så massen kan blendes fint.
Hæld massen over i et dørslag, så fibrene sies fra saften. Knug saften helt ud af fibrene, kom dem tilbage i blenderen, tilsæt på ny vand, blend massen godt og si igen som forklaret ovenfor.
Tilsæt saften af ca. 5, friske, pressede citroner.
Tilsæt lidt sukker – efter smag.
Rør godt og si så hele herligheden gennem et klæde for at få de sidste fibre væk.
Blandes med vand og drikkes som saftevand. Der kan tilsættes citron og sukker efter smag.

Lyder spændende .. men smager det af ingefær, da jeg i forvejen ikke kan fordrage smagen af det?

Anmeld

1. maj 2009

LotteGabriella

Jamen jeg spiste egentlig det som jeg havde lyst til, men slik dog kun om lørdagen Jeg tog 9 kg på og det var min første graviditet

Det skal dog siges at jeg var mere aktiv (gik en tur på 1,5-2 timer hverdag) under graviditeten end jeg plejede at være....gad nemlig ikke ta' mange kg på....frygtede det rigtig meget, da jeg i forvejen vejede 10 kg for meget!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.