Sandsynligheden for graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg var blevet fejlinformeret om at hvis man havde sex efter sidste mens, og fik en spiral opsat inden næste mens så fungeret spiralen som nødprævention.

Har til min rædsel lige opdaget at det kun er hvis man får spiralen opsat inden fem dage efter samlejet.

"Problemet" er imidlertid så at jeg har haft ubeskyttede sex d. 15, 16 og 17. Min mens startede d. 11(varede 3 dage) og jeg har en cyklus på 25 dage. (skal have spiralen d. 22)

Vær lige rare at fortælle mig at sandsynligheden for graviditet er MEGET lille ikke? (Jeg har lige født for et halvt år siden. Så der må helst ikke være sket noget!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

Hvis ikke du/I ønsker graviditet.... må jeg så spørge dig, hvordan det kan være at I ikke brugte anden form for prævention? Kondom fx.?

Anmeld

18. juni 2012

Kay

syntes du skal ringe til din læge... for har hørt noget om at man ik må få sat sådan en op når man er gravid... og er er jo en riciko for det...

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Ja der er jo en risiko, når I har dyrket ubeskyttet sex... Om den er stor eller lille...hm... du har vel nok ikke haft ægløsning på det tidspunkt, men risikoen er der jo.

"Nødprævention".... altså en slags abort forårsaget af spiralen...?
Det er da vel ikke en læge der har sagt til dig, at det ville være en fin form for prævention...?

Anmeld

18. juni 2012

-Sigrid-

Ring til lægen og spørg om du ikke må få sat den op før?

Jeg fik min sat op uafhængig af mens  

Og lægen sagde at det skulle være meget hurtigt efter, ellers var det ligemeget, men er jo ikke genialt med en spiral og baby

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja, det var min læge der sagde det fordi jeg ønskede en anden form for prævention indtil jeg kunne få den sat op(jeg kan nemlig ikke tåle latex)

Men fik at vide at det ikke var nødvendigt da spiralen ville udstøde et evtuelt befrugtet æg hvis det var.

Men nu har jeg så lige fået at vide af en veninde at det kun er vis det er 5 dage før den bliver lagt op

Så nu er jeg rædselsslagende for at jeg kan være blevet gravid!

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Puha, håber for dig, at du ikke er.

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Men burde sandsynligheden ikke være meget lille når det var hhv. 1,2 og 3 dage efter min menstruation stoppede?

Det var desuden også min første menstruation efter fødslen?(ved ikke om det har noget at sige?)

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Anonym skriver:

Men burde sandsynligheden ikke være meget lille når det var hhv. 1,2 og 3 dage efter min menstruation stoppede?

Det var desuden også min første menstruation efter fødslen?(ved ikke om det har noget at sige?)

Jo, altså du burde jo nok ikke have ægløsning der allerede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.