Kan kroppen producere falsk hCG?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.124 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Miiaah

Hej!

Jeg sad lige og tænkte over et debatindlæg jeg har læst på en anden side, og bliver nødt til at spørge jer(da I sikkert har forstand på det), om kroppen på nogen måde kan producere hCG uden at man er gravid? Umiddelbart tror jeg jo ikke på det...

- Jeg er dog klar over, at man kan få et falsk positivt resultat, hvis man har brugt prævention med hormoner for nyligt, men det har jeg ikke, og jeg har efterhånden formået at få 3 svagt positive tests hjemme - og jeg kan ikke lige se hvordan jeg skulle kunne få tre, og alle tre så har været falske..

Så kan man det? Producere hCG selvom man ikke er gravid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

smlmea

Nej det gør man ikke.

Men det er helt normalt at have et HCG niveau på 2-3 stykker,man er teknisk set først gravid,når man har et HCG tal på 10.

Anmeld

17. juni 2012

aarhusmor

Ja hvis du har en tumor, kan du få falsk hcg og som der skrives ovenfor er det normalt at den kan komme på 5. Men når man kommer i overgangsalderen stiger den til 9 og dermed kan man måle positiv på de teste der måler fra 10

Anmeld

17. juni 2012

Miiaah

aarhusmor skriver:

Ja hvis du har en tumor, kan du få falsk hcg og som der skrives ovenfor er det normalt at den kan komme på 5. Men når man kommer i overgangsalderen stiger den til 9 og dermed kan man måle positiv på de teste der måler fra 10

Hmm, okay, jeg ved ikke hvad en tumor er - men jeg regner ikke lige med jeg har den/det

Men eftersom jeg har testet positivt, så burde jeg da være gravid? En graviditetstest måler vel ikke kun ved 4-5 stk

Anmeld

17. juni 2012

Hyacinth

Miiaah skriver:

Hmm, okay, jeg ved ikke hvad en tumor er - men jeg regner ikke lige med jeg har den/det

Men eftersom jeg har testet positivt, så burde jeg da være gravid? En graviditetstest måler vel ikke kun ved 4-5 stk

Det er kun hvis du har købt de særlige højt sensitive tests på nettet, som måler ned til 10 miu/ml.

Standard-tests, som man køber i Matas og div. supermarkeder, måler fra 25 miu/ml og enkelte måler vist nok fra 50 miu/ml. 

Med mindre man er så uheldig at få fat på 3 tests med fejl på alle tre, tvivler jeg på, at det er muligt at skabe 3 falsk postive

Good luck

Anmeld

17. juni 2012

Miiaah

Hyacinth skriver:

Det er kun hvis du har købt de særlige højt sensitive tests på nettet, som måler ned til 10 miu/ml.

Standard-tests, som man køber i Matas og div. supermarkeder, måler fra 25 miu/ml og enkelte måler vist nok fra 50 miu/ml. 

Med mindre man er så uheldig at få fat på 3 tests med fejl på alle tre, tvivler jeg på, at det er muligt at skabe 3 falsk postive

Good luck

Jeg har bare købt dem, som jeg lige kunne finde: Valmed og en fra apoteket

Tak

Anmeld

22. juni 2012

Camillos

Miiaah skriver:

Hej!

Jeg sad lige og tænkte over et debatindlæg jeg har læst på en anden side, og bliver nødt til at spørge jer(da I sikkert har forstand på det), om kroppen på nogen måde kan producere hCG uden at man er gravid? Umiddelbart tror jeg jo ikke på det...

- Jeg er dog klar over, at man kan få et falsk positivt resultat, hvis man har brugt prævention med hormoner for nyligt, men det har jeg ikke, og jeg har efterhånden formået at få 3 svagt positive tests hjemme - og jeg kan ikke lige se hvordan jeg skulle kunne få tre, og alle tre så har været falske..

Så kan man det? Producere hCG selvom man ikke er gravid?

åhh.. tror umiddelbart bare vi skal smide de der valmed ahelvede til....?

Fik engang  men negativt blodprøve resultat! 

Da jeg så var gravid fik jeg :  Som var svagere end den falske.. Ja! det ikke nemt at finde ud af...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2012

Camilla30

Miiaah skriver:

Du har ikke en tumor, hvis du har taget en g-test efter testdag og overholdt tiden hvor den skal aflæses, kan du godt regne med, at du er gravid så, stort tillykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.