At sy egen ammepude, sengerand mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.245 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Miss BananaHammock

Hej piger

Jeg vil meget gerne have noget super fint udstyr til vores lille reje, men jeg vil også gerne gøre det så billigt og sjovt som muligt så jeg tænkte på om jeg skulle sy selv.

På den måde kan jeg sikkert spare lidt penge, få præcis det stof jeg gerne vil have, samt give rejen noget helt personligt fra sin mor.

MEN - jeg er ikke en ørn til at sy - er det svært og kan man gøre det på en alm. maskine eller kræver det noget special udstyr??

Jeg regner med at have min mor med som hjælpeline, hun er ok til at sy, men det skal være mit projekt.

Er der nogen der har syet selv og kan dele erfaringer med om det var det værd både økonomisk og generelt "besværet"?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Rebecca55

Miss BananaHammock skriver:

Hej piger

Jeg vil meget gerne have noget super fint udstyr til vores lille reje, men jeg vil også gerne gøre det så billigt og sjovt som muligt så jeg tænkte på om jeg skulle sy selv.

På den måde kan jeg sikkert spare lidt penge, få præcis det stof jeg gerne vil have, samt give rejen noget helt personligt fra sin mor.

MEN - jeg er ikke en ørn til at sy - er det svært og kan man gøre det på en alm. maskine eller kræver det noget special udstyr??

Jeg regner med at have min mor med som hjælpeline, hun er ok til at sy, men det skal være mit projekt.

Er der nogen der har syet selv og kan dele erfaringer med om det var det værd både økonomisk og generelt "besværet"?!

Økonomisk tror jeg ikke du spare det helt store, alt efter hvilke materialer du bruger. Men det er nemt og du kan sagtens bruge en alm. symaskine. Lige nu sover vores børn, men kan da tage et billed af de sengerende jeg har lavet og ligge ind så du kan se. Jeg hygger mig med at sy til mine børn, så for mig er det helt sikkert "besværet" værd.

Anmeld

17. juni 2012

K&S

Hej piger

Jeg har ikke selv syet, det evner jeg ikke, men min svigermor syede betræk til puslehynde, ammepude (x2) og kurve + en sengerand med velcro lukning istedet for snørrelukning (et stort hit, for den sidder stadig spændt flot ud, selvom Anton er 22 måneder nu og kravler på den m.m.)

Jeg købte en billig puslehynde og ammepude + stof 

Billederne er godt nok fra før Anton blev født, men puslehynde, kurve og sengerand bruges stadig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juni 2012

chas12

Hej piger

Jeg vil i gang med at lave en sengerand, da jeg simpelthen ikke vil give 600 kr for en i f.eks. babysam. Jeg har prøvet at regne på det og du kan lave en der er 40 cm høj, 3 cm bred og 400 cm lang, og vælger man ikke noget alt for dyr sof så kan man i hvert fald sy det til maks 300 kr, og det er da noget af en besparelse

Anmeld

18. juni 2012

Miss BananaHammock

Rebecca55 skriver:

Økonomisk tror jeg ikke du spare det helt store, alt efter hvilke materialer du bruger. Men det er nemt og du kan sagtens bruge en alm. symaskine. Lige nu sover vores børn, men kan da tage et billed af de sengerende jeg har lavet og ligge ind så du kan se. Jeg hygger mig med at sy til mine børn, så for mig er det helt sikkert "besværet" værd.

Vil meget gerne se billeder

Anmeld

18. juni 2012

Miss BananaHammock

K&S skriver:

Jeg har ikke selv syet, det evner jeg ikke, men min svigermor syede betræk til puslehynde, ammepude (x2) og kurve + en sengerand med velcro lukning istedet for snørrelukning (et stort hit, for den sidder stadig spændt flot ud, selvom Anton er 22 måneder nu og kravler på den m.m.)

Jeg købte en billig puslehynde og ammepude + stof 

Billederne er godt nok fra før Anton blev født, men puslehynde, kurve og sengerand bruges stadig

Altså du købte en billig puslepude og ammepude også tog det eksisterende stof af og satte dit eget på, eller kan man ligesom med puder få "rå" ammepuder der kun har inderposen med indhold?

Anmeld

18. juni 2012

Miss BananaHammock

chas12 skriver:

Jeg vil i gang med at lave en sengerand, da jeg simpelthen ikke vil give 600 kr for en i f.eks. babysam. Jeg har prøvet at regne på det og du kan lave en der er 40 cm høj, 3 cm bred og 400 cm lang, og vælger man ikke noget alt for dyr sof så kan man i hvert fald sy det til maks 300 kr, og det er da noget af en besparelse

Det er helt sikkert en besparelse. Jeg tænker også at så kan jeg få den farve og det mønster jeg vil have.

Anmeld

18. juni 2012

K&S

Altså du købte en billig puslepude og ammepude også tog det eksisterende stof af og satte dit eget på, eller kan man ligesom med puder få "rå" ammepuder der kun har inderposen med indhold?

Det, jeg købte, var med betræk, men det pillede jeg af, så svigermor kunne sy efter det og så satte jeg det nye på

Anmeld

18. juni 2012

Miss BananaHammock

K&S skriver:

Det, jeg købte, var med betræk, men det pillede jeg af, så svigermor kunne sy efter det og så satte jeg det nye på

oki.

Anmeld

18. juni 2012

LotusCPH

Fik også min faster tila t sy. Er vild med sebras sengerande - og ville ha lignende abre med et motiv vi selv valgte  

Så det blev en børneby med dyr osv. Du kan lige se her - det er altså billigere- alt efter stoffet selv.

Men  malika-rosa.dk/ der fandt jeg materialer til suttekæderne x 7 ( koster mellem 100-200 for mærkerne stk)

Sutteklusen lavede jeg af en gl. stofble med smileys jeg har haft liggende. og syet "resterne2 fra suttekæderne på samt velcro så der er lidt til følesansen også.

Matarialer med klips, bånd = 214 kr med fragt

Sengeranden kostede i materialer med skummadras klippet i to. 
= 350 ca. har jeg fået afvide.

Så det kan godt svare sig, men kik dig om -

Fandt også via dba, men pige der hækler barnevognsophæng efter mål og og ønsker. med fragt gav vi 98 kr. og så kosteede klips 10 kr Det var til at overkomme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.