Et spørgsmål vedr. uge 37+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.384 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

MorDk

Jeg har hørt mange steder at barnet er fuldbåren når man når 37+0 men jeg har også hørt at barnets sutterefleks fx. er ikke fuld udviklet fra denne uge og derfor kan nogle børn født i den uge godt have startvanskligheder mht. til at sutte... og får derfor hjælp via sonde.

Hvordan kan man så sige at barnet er fuldbårent... og hvordan kan det være at mange ønsker at baby kommer ud der...?

Jeg tænker at der er en grund til man siger termin er +/- 14 dage...

Altså fra 38+0 - 42+0 ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

MorDk

Slet ingen der har hørt eller ved noget?

Anmeld

17. juni 2012

Nettemor

Hmm jeg ved ikke det med sutterefleksen og det. Men man siger da at man har termin indenfor -21 terminsdato +14. Sådan har jeg i hvert fald altid fået afvide..

Anmeld

17. juni 2012

L&V

MorDk skriver:

Jeg har hørt mange steder at barnet er fuldbåren når man når 37+0 men jeg har også hørt at barnets sutterefleks fx. er ikke fuld udviklet fra denne uge og derfor kan nogle børn født i den uge godt have startvanskligheder mht. til at sutte... og får derfor hjælp via sonde.

Hvordan kan man så sige at barnet er fuldbårent... og hvordan kan det være at mange ønsker at baby kommer ud der...?

Det er fuldbårent fordi det har alt hva det ska ha altså kroppen er "færdig" hvis man kan sige det sådan.. Det var i hvert fald sådan jeg fik det forklaret af min jm Forstår heller ikke at der er nogle der vil ha dem ud før end i hvert fald termin

Anmeld

17. juni 2012

Clisolka

MorDk skriver:

Jeg har hørt det samme med sutterefleksen. Jeg er en af dem der ikke havde travlt med at den unge dame kom ud før termin - hun måtte hellere end gerne blive "bagt færdig"  Men det endte jo så med at hun kom 3 dage før termin, fordi jeg ikke måtte gå helt til terminen 

Anmeld

17. juni 2012

sarahjylland

MorDk skriver:

Slet ingen der har hørt eller ved noget?

Baby vil hvis du føder nu føde til termin. Det med sutterefleksen har jeg nu ikke hørt før. Men føder man nu og frem til 40+ så er det "til termin"

Jeg er selv 37+3 og lillebror må da gerne komme ud nu

Anmeld

17. juni 2012

MorDk

Altså jeg tænker jeg vil da gerne føde 14 dage før... MEN ikke 3 uger før....(det sys jeg er lidt tidligt)

Anmeld

17. juni 2012

Madam Blå

MorDk skriver:

Ja, det siger man også Men som du selv siger, så har mange børn problemer med sutterefleksen, når de er født i uge 37. Nogle har også problemer i uge 38.

Jeg selv blev sat igang 37+5, og fødte 38+2. Min amning gik i vasken, og min datter tabte sig kun ved brystet, og vejede under 3 kilo, da hun var fire uger. Er stensikker på, at hendes sutterefleks ikke var færdigudviklet. Da vi gik over til flaske da hun var en måned, måtte jeg også til at starte med "trykke" mælken ud af flasken og sprøjte det i hende.

Desuden havde hun gulsot, og måtte ligge i lys i 4 døgn...

Jeg ønskede, at hun kom ud der, fordi jeg slet ikke magtede at være gravid mere. Jeg var gået helt ned med flaget pga bækkenløsning. Til næste barn vil jeg være denne erfaring klogere, og forhåbentligt kan jeg gå indtil babyen selv vil komme til verden

Anmeld

17. juni 2012

Rødhætte

MorDk skriver:

Jeg har ikke hørt om det med suttereflekserne før, men måske at der er noget om det. Jeg fødte 36+4 og han måtte starte med sonde. Udover det kom ammningen desværre aldrig op at køre. Dog har jeg flere veninder og bekendte som også har født lidt før hvor der intet problem har været.

Anmeld

17. juni 2012

Mor til L&S

Jeg ved ikke det med sutterefleksen - tror måske det er forskelligt fra barn til barn?!

Er selv 37+0 i morgen og har heller ikk travlt med at få lillebror ud - han må gerne blive derinde til omkring termin

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.