MorDk skriver:
Jeg har hørt mange steder at barnet er fuldbåren når man når 37+0 men jeg har også hørt at barnets sutterefleks fx. er ikke fuld udviklet fra denne uge og derfor kan nogle børn født i den uge godt have startvanskligheder mht. til at sutte... og får derfor hjælp via sonde.
Hvordan kan man så sige at barnet er fuldbårent... og hvordan kan det være at mange ønsker at baby kommer ud der...?
Jeg tænker at der er en grund til man siger termin er +/- 14 dage...
Altså fra 38+0 - 42+0 ???
Ja, det siger man også
Men som du selv siger, så har mange børn problemer med sutterefleksen, når de er født i uge 37. Nogle har også problemer i uge 38.
Jeg selv blev sat igang 37+5, og fødte 38+2. Min amning gik i vasken, og min datter tabte sig kun ved brystet, og vejede under 3 kilo, da hun var fire uger. Er stensikker på, at hendes sutterefleks ikke var færdigudviklet. Da vi gik over til flaske da hun var en måned, måtte jeg også til at starte med "trykke" mælken ud af flasken og sprøjte det i hende.
Desuden havde hun gulsot, og måtte ligge i lys i 4 døgn...
Jeg ønskede, at hun kom ud der, fordi jeg slet ikke magtede at være gravid mere. Jeg var gået helt ned med flaget pga bækkenløsning. Til næste barn vil jeg være denne erfaring klogere, og forhåbentligt kan jeg gå indtil babyen selv vil komme til verden
Anmeld