Gynækolog eller læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
5 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg skal have en kobberspiral, og vil lige høre, om man gennem lægen skal bestille tid ved en gynækolog eller hvad? Jeg vil helst til en gynækolog nemlig..

Eller om man bare kan henvende sig direkte op på sygehuset?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

At lægge en spiral op er en rutineopgave, som den praktiserende læge sagtens kan udføre - det er ikke nødvendigt at involvere en speciallæge eller hospitalslæge i det, med mindre der er helt særlige forhold. 

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

At lægge en spiral op er en rutineopgave, som den praktiserende læge sagtens kan udføre - det er ikke nødvendigt at involvere en speciallæge eller hospitalslæge i det, med mindre der er helt særlige forhold. 

Det er jeg sikker på lægen sagtens kan ja. Men af personlige årsager vil jeg gerne have en gynækolog til at gøre det.

Anmeld

17. juni 2012

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Det er jeg sikker på lægen sagtens kan ja. Men af personlige årsager vil jeg gerne have en gynækolog til at gøre det.

Så er det nok desværre op til din læge at vurdere, om du skal have en henvisning. Du må forklare, at det er et must for dig. 

Anmeld

17. juni 2012

Flowers

Anonym skriver:

Hej.

Jeg skal have en kobberspiral, og vil lige høre, om man gennem lægen skal bestille tid ved en gynækolog eller hvad? Jeg vil helst til en gynækolog nemlig..

Eller om man bare kan henvende sig direkte op på sygehuset?

Min læge udskriver en recept til en spiral, og en henvendelse til en gynækolog, som så sender et brev med en tid. Der skal du selv købe spiralen og medbringe... Men spørg din læge, om han/hun selv lægger den..

Anmeld

17. juni 2012

Mor og meget mere

Mor og meget mere skriver:

Så er det nok desværre op til din læge at vurdere, om du skal have en henvisning. Du må forklare, at det er et must for dig. 

NB: Sygehuset bliver du næppe henvist til - det vil være en speciallæge i gynækologi, du i givet fald skal til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.