At studere med barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.760 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

Anonym trådstarter

Er de rnogle af jer der ved hvordan det er med den kære su når man har barn?
Hvis nu jeg begynder at studere igen efter barsel og bor sammn med min kæreste der har fuldtidsjob, hvordan er jeg stille så?
Får jeg blot alm su, får jeg højere su eller er der måske tilskud til institutionsplads trods jeg bor sammen med en der har fuldtidsarbejde`?
Håber der er nogle der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

chael

Hvis du er samboende, får du almindelig su, højeste sats da du er udeboende

Friplads og boligtilskud, er efter indkomst og om i ejer eller lejer.

*C

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Hvis du er samboende, får du almindelig su, højeste sats da du er udeboende

Friplads og boligtilskud, er efter indkomst og om i ejer eller lejer.

*C

Men er vi ikke enige om at højeste sats er de der 5000-et eller ande?
Og min kæreste og jeg bor i eget hus, så vil det sige der intet hjælp er at hente?

Anmeld

17. juni 2012

chael

Anonym skriver:

Men er vi ikke enige om at højeste sats er de der 5000-et eller ande?
Og min kæreste og jeg bor i eget hus, så vil det sige der intet hjælp er at hente?

Ja det er de 5000.

Måske kan i søge om tilskud til institution. Men jeg tvivler. I er husejere og der er ikke meget at komme efter så. Men spørg dem ad.

Du kan jo få su lån, højeste når du er forsørger. Det er noget med 4500 kr ca. De skal godt nok betales tilbage, men de er jo en god invistering i end fremtid

*C

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

chael skriver:

Ja det er de 5000.

Måske kan i søge om tilskud til institution. Men jeg tvivler. I er husejere og der er ikke meget at komme efter så. Men spørg dem ad.

Du kan jo få su lån, højeste når du er forsørger. Det er noget med 4500 kr ca. De skal godt nok betales tilbage, men de er jo en god invistering i end fremtid

*C

Det er også sådan jeg har læst det på nettet som du fortæller. Jeg har bare hørt flere sige man kan få en højere su osv så var lige nødt til at finde ud af det. Men det tyder det jo ikke på, og tvivler da næsten også på man kan få tilskud til institution når man er husejer! De kunne da godt hjælpe de studerende lidt mere

Anmeld

17. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Hvis nu jeg begynder at studere igen efter barsel og bor sammn med min kæreste der har fuldtidsjob, hvordan er jeg stille så?
Får jeg blot alm su, får jeg højere su eller er der måske tilskud til institutionsplads trods jeg bor sammen med en der har fuldtidsarbejde`?

Men du skal huske at du har jo også mulighed for at søge SU-lån og forhøjet SU-lån... Det kan du nemlig godt få selv om du har en samlever...

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Men du skal huske at du har jo også mulighed for at søge SU-lån og forhøjet SU-lån... Det kan du nemlig godt få selv om du har en samlever...

:Ja den er jeg med på - det var bare mere for måske at kunne undgå at have det lån.. For skal jeg læse videre skal jeg for det første nok betale ca 60.000 for min efteruddannelse og så syntes jeg det er lidt voldsomt med sulån oveni
Men selvfølgelig kan det være den eneste mulighed for at kunne læse!

Anmeld

17. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

:Ja den er jeg med på - det var bare mere for måske at kunne undgå at have det lån.. For skal jeg læse videre skal jeg for det første nok betale ca 60.000 for min efteruddannelse og så syntes jeg det er lidt voldsomt med sulån oveni
Men selvfølgelig kan det være den eneste mulighed for at kunne læse!

Det var i hvert fald den eneste mulighed jeg havde for at kunne komme til at læse... Med en mand der er fuldtidsansat...

At det så giver en helvedes stor gæld at skulle betale bagefter, det må vi så tage med. Men jeg regner så også meget kraftigt med at få et godt betalt arbejde når jeg er færdig...

Anmeld

17. juni 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Det var i hvert fald den eneste mulighed jeg havde for at kunne komme til at læse... Med en mand der er fuldtidsansat...

At det så giver en helvedes stor gæld at skulle betale bagefter, det må vi så tage med. Men jeg regner så også meget kraftigt med at få et godt betalt arbejde når jeg er færdig...

Ja og det skal man jo også huske på at man forhåbentlig kommer ud og tjener nogle bedre penge end hvad man pt får. Men ja virker da lidt voldsomt hvis man regner sammen på dne gæld man så får!

Anmeld

17. juni 2012

MSM

Anonym skriver:

Om i kan få delvis friplads i institutionen er udelukkende afhængig af jeres indkomst og har ikke noget at gøre med om i ejer et hus eller ej.

Du kan få su, så-lån og forsørger su-lån. Jeg får i alt knap 10.000 kr udbetalt.

Og vi får delvis friplads selvom vi ejer et hus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.