Fødselsberetning a mit PKS 12-06-12

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.969 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. juni 2012

LR85

Som nogen ved, blev det besluttet at lillemanden måtte tages med kejsersnit da jeg var gået 11 dage over tid og jeg havde 2 cm livmoderhals tilbage og var helt umoden. 

Når man har fået kejsersnit før, må de kun sætte fødsen igang ved at tage vandet, hvilket de ikke kunne. 

Jeg kommer ind på operationsstuen og møder en flok mennesker der står og hilser, fortæller hvem de er og deres plads. Det er en fantastisk start at hilse så grundigt. 

De var Virkelig søde til at informere mig om alt de gjorde undervejs. 

Jeg får lagt min rygblokade som går helt smertefrit. 

Derefter mosler de rundt med mig og sygeplejersken der har ansvar for mig, sidder hele tiden og beroligere mig og snakker til mig om hvad der foregår. Indimellem snakker de alle lidt på kryds og tværs med os om hvad han skal hedde. Der er en rigtig hyggelig stemning på stuen. 

Lillemanden kommer ud og bliver undersøgt på et bord lige ved siden a mig, så jeg kan kigge lidt med. 

Kl 14.23 kommer han ud, 3480 gram og 51 cm og har det perfekt da han kommer ud. Jordemoderen er sød a fortælle at han har det godt og fortæller lidt mens hun undersøger ham. 

Jeg kommer på på opvågningen og får ham over til mig hvor han sutter dejlig fint. 

Har dog alt for mange slanger og dipidutter til a kunne holde ham ordenligt, og er vildt sultne da jeg har fastet siden kl 22.  De har dog kun et par kiks vi kan få

Jeg har fået for meget morfin, så jeg kaster enormt meget op og morfinen gør at det klør helt vildt over det hele. Skal aldrig have morfin mere. 

Oppe på barselsgangen et de fantastisk søde, er obs på amning og smerter og mit velbefindende. 

Er oppe og gå ved 19-20 tiden og bliver der ellers 2 overnatninger.  

En helt igennem fantastisk oplevelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Leneur

Dejligt at høre alt gik godt.... og stort tillykke med lille ny.

Anmeld

17. juni 2012

Nadia&Daniel

LR85 skriver:

Som nogen ved, blev det besluttet at lillemanden måtte tages med kejsersnit da jeg var gået 11 dage over tid og jeg havde 2 cm livmoderhals tilbage og var helt umoden. 

Når man har fået kejsersnit før, må de kun sætte fødsen igang ved at tage vandet, hvilket de ikke kunne. 

Jeg kommer ind på operationsstuen og møder en flok mennesker der står og hilser, fortæller hvem de er og deres plads. Det er en fantastisk start at hilse så grundigt. 

De var Virkelig søde til at informere mig om alt de gjorde undervejs. 

Jeg får lagt min rygblokade som går helt smertefrit. 

Derefter mosler de rundt med mig og sygeplejersken der har ansvar for mig, sidder hele tiden og beroligere mig og snakker til mig om hvad der foregår. Indimellem snakker de alle lidt på kryds og tværs med os om hvad han skal hedde. Der er en rigtig hyggelig stemning på stuen. 

Lillemanden kommer ud og bliver undersøgt på et bord lige ved siden a mig, så jeg kan kigge lidt med. 

Kl 14.23 kommer han ud, 3480 gram og 51 cm og har det perfekt da han kommer ud. Jordemoderen er sød a fortælle at han har det godt og fortæller lidt mens hun undersøger ham. 

Jeg kommer på på opvågningen og får ham over til mig hvor han sutter dejlig fint. 

Har dog alt for mange slanger og dipidutter til a kunne holde ham ordenligt, og er vildt sultne da jeg har fastet siden kl 22.  De har dog kun et par kiks vi kan få

Jeg har fået for meget morfin, så jeg kaster enormt meget op og morfinen gør at det klør helt vildt over det hele. Skal aldrig have morfin mere. 

Oppe på barselsgangen et de fantastisk søde, er obs på amning og smerter og mit velbefindende. 

Er oppe og gå ved 19-20 tiden og bliver der ellers 2 overnatninger.  

En helt igennem fantastisk oplevelse. 

Stort TILLYKKE  Dejligt at læse (endnu) en god oplevelse af kejsersnit..

fra en som fik planlagt kejsersnit, og havde en fantastisk oplevelse

Anmeld

17. juni 2012

babymus77

Stort tillykke med lille fyren, dejligt det gik så fint:-)

Anmeld

17. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Stort tillykke! Vh stine

Anmeld

17. juni 2012

Maja_4000

Det lyder som mit pks , bortset fra det med morfinen Dejligt at du havde en god oplevelser ! Jeg synes kun man hører skrækhistorierne

Og TILLYKKE med ham

Anmeld

17. juni 2012

christina92

Kæmpe STORT tillykke med den skønne lille prins!

Det lyder til at have været en rigtig god oplevelse, dog er du ikke den første jeg høre, ikke i forbindelse med fødsel dog, men som ikke kan have morfinen

Anmeld

17. juni 2012

LR85

Maja_4000 skriver:

Det lyder som mit pks , bortset fra det med morfinen Dejligt at du havde en god oplevelser ! Jeg synes kun man hører skrækhistorierne

Og TILLYKKE med ham

Ja, begge mine kejsersnit har været fantastiske. Der var nogen ting der var bedre den ene gang end den anden og omvendt. 

Anmeld

17. juni 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Stort tillykke

Anmeld

17. juni 2012

Guldimaven

Stort tillykke.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.