Højt støjniveau pga turbiner i bygning ved siden af: hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Maria-s

Jeg er SUPER desperat! Mit hovede føles som om det er ved at eksplodere.

Vi bor ved nogle søer hvor der i tilbygningen til vores lejlighed er indstalleret nogle vandturbiner der producere strøm.

De har stået stille i et halvt år fordi de skulle laves, da de støjede for meget ift til gældende regler. Nu er de blevet "lavet" -og larmer ENDNU mere!  Jeg har downloadet en støjmåler på min Iphone, jeg ved godt at den ikke er optimal, men den giver trods alt et billede. Den måler over 40 dB igennemsnit.

Det er en konstant hyletone. I starten af denne uge ringede jeg til udlejer og aftalte med dem at den i det mindste blev slukket her om aftenen og den har i ugens løb blevet slukket omkring klokken 21 og så til 06 om morgenen. Så kunne vi i det mindste få sovet ordentligt.

Men siden fredag har den IGEN kørst 24 timer i døgnet og da den endnu ikke er blevet slukket her til aften, kan jeg forberede mig på endnu en nat, hvor jeg føler mit hovede er ved at sprænges og jeg vågner konstant

Jeg er så VRED, FRUSTRERET og HJÆLPELØS. JEg frygter hvordan det påvirker min søn (som også sov meget uroligt i nat)

Er der nogen som helst derude som ved noget om støjniveauer??.....

JEg har kontaktet kommunens afdeling for teknik og miljø i torsdags, men har endnu ikke hørt fra dem...

JEG MAGTER DET SIMPELTHEN IKKE. Jeg er klar til at finde et andet sted at sove for mig og min søn, -flygte fra vores lejlighed, så desperat er jeg

Er der nogle avokater, kommunefolk, eller andet, der sidder derude med nogle gode råd for hvad vi kan gøre??....

Hilsen en Maria der føler hendes trommehinder skal spænges og som ikke engang med fjernsynet kan overdøve den hylende lyd....... Varder nogen der sagde STRESS!!????......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

Mettemus

Jeg har ingen råd søde Maria, men jeg opper den lige for dig!

Anmeld

17. juni 2012

Troldemommi

Føj hvor ubehageligt, kan godt forstå du føler dig magtesløs, jeg tror du har gjort det rette i at kontakte de kommunale myndigheder for det lyder da helt urimeligt at i skal bo i sådan en larm.

Er der andre end dig der bliver generet af larmen, jeg tænker at de måske lytter mere til en flok end en enkelt person, så hvis jeg var dig ville jeg snakke med mine naboer.

Håber problemet bliver løst

Monica

Anmeld

17. juni 2012

Maria-s

Mettemus skriver:

Jeg har ingen råd søde Maria, men jeg opper den lige for dig!

Tak Mette....

Anmeld

17. juni 2012

Maria-s

Monica P skriver:

Føj hvor ubehageligt, kan godt forstå du føler dig magtesløs, jeg tror du har gjort det rette i at kontakte de kommunale myndigheder for det lyder da helt urimeligt at i skal bo i sådan en larm.

Er der andre end dig der bliver generet af larmen, jeg tænker at de måske lytter mere til en flok end en enkelt person, så hvis jeg var dig ville jeg snakke med mine naboer.

Håber problemet bliver løst

Monica

Der bor desværre ikke nogen i lejligheden nedenunder os PT. Og der kommer heller ikke til det foreløbig da vi lige har haft en vandskade i VORES lejlighed der har smadret lejligheden under os (en sag omkring vores lejlighed som udlejer OGSÅ sylter!!  de laver den nedenunder os men vores "tørre da bare af sig selv" -eller!.... men fuld husleje skal vi da betale! &nbsp

Jeg håber bare jeg får fat i kommunen her på mandag og at de har mulighed for at kommer herud snarest muligt.....

Anmeld

17. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

I ska da hurtigst muligt finde et andet sted at bo, hvis det ka lade sig gøre! Lyder fulstændig uholdbart i længenden!  For at de i det mindste får slukket igen, så ka sove! Vh stine

Anmeld

18. juni 2012

Isabella_mor

det er støjforurening. du må på nettet og finde regler og hvis det er de ikke lytter til jer ang larmen, så må i gå til politiet... 

Anmeld

18. juni 2012

modesty

Jeg ville arbejde hårdt på at finde et andet sted at bo.

Anmeld

18. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg ville finde mig et adet sted at bo

Anmeld

18. juni 2012

SS82

Jeg ville gøre alt for at finde et andet sted at bo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.