Hjælp han vil ikke spise :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Sabina

Hej i søde damer.

Har virkelig brug for hjælp.
:: I en længere periode har min søn på nu 11 mdr ikke haft nogen god appitit :/ jeg ved det er normalt de har perioder hvor de ikke spiser så meget, men nu der gået ihvertfald 2 mdr hvor han helst vil have mos og mme :/
Men det jo nu han skal spise hvad vi spiser og det vil han ikke Han har tabt sig en del ( men det jo ligeså meget fordi han bevæger sig meget)

Nogle gode råd ??

Sabina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Vores kærlighedsbarn

Sabina skriver:

Hej i søde damer.

:: I en længere periode har min søn på nu 11 mdr ikke haft nogen god appitit :/ jeg ved det er normalt de har perioder hvor de ikke spiser så meget, men nu der gået ihvertfald 2 mdr hvor han helst vil have mos og mme :/
Men det jo nu han skal spise hvad vi spiser og det vil han ikke Han har tabt sig en del ( men det jo ligeså meget fordi han bevæger sig meget)

Nogle gode råd ??

Sabina

Giv ham alt det mos og MME i kan få i ham indtil han igen vil have rigtigt mad. Ellers bland jeres aftensmad og MME eller mos sammen

Anmeld

16. juni 2012

Sabina

Vores kærlighedsbarn skriver:

Giv ham alt det mos og MME i kan få i ham indtil han igen vil have rigtigt mad. Ellers bland jeres aftensmad og MME eller mos sammen

Han vil faktisk kun have MME når han er virkelig virkelig sulten ( han synes ikke det smager godt.. Desværre . Og han kan ikke blive ved med den mos , det er jo for usundt i længden (

Anmeld

16. juni 2012

Vores kærlighedsbarn

Sabina skriver:

Han vil faktisk kun have MME når han er virkelig virkelig sulten ( han synes ikke det smager godt.. Desværre . Og han kan ikke blive ved med den mos , det er jo for usundt i længden (

har i været til læge med ham? det jo nok varmen hvis det ikke er andet. Hvad med koldskål og kolde retter? eller noget sødt som fx kartofler og gulerødder?

Anmeld

16. juni 2012

Sabina

Vores kærlighedsbarn skriver:

har i været til læge med ham? det jo nok varmen hvis det ikke er andet. Hvad med koldskål og kolde retter? eller noget sødt som fx kartofler og gulerødder?

Ja for 1 måned tid siden, tror ikke at det er varmen .
Må ringe til lægen mandag ,
han vil gerne spise kiks/riskiks og grød .. Han plejer at elske lasange, men idagf spiste han kun 3 skeer

Anmeld

16. juni 2012

modesty

Sabina skriver:

Hvad mener du med at mos er usundt?

Anmeld

16. juni 2012

Sabina

modesty skriver:

Hvad mener du med at mos er usundt?

For meget frugt sukker er jo også usundt:-)!!
Min søn spiser ikke kartoffelmos eller andre former for mad der er most. Han spister kun frugt mos som man kan købe. (Ku' være jeg skulle ha' skrevet det) )

Anmeld

16. juni 2012

Silas&Mille

Sabina skriver:

Hej i søde damer.

Nogle gode råd ??

Sabina

For en sikkerheds skyld ville jeg nok også lige give lægen et kald og få en snak med ham/hende.

Men nogle børn har bare få ting de vil spise.

To eksempler:

1. har hørt om en dreng der KUN spiste pasta og remulade indtil han fyldte 3 år (selvfølgelig fik han grød/mos inden, men fra han begyndte på fast føde )

2. min moster voksede nærmest op på vingummi og corn flakes med mælk på. Det var simpelthen det eneste de kunne få i hende indtil hun var 5-6 år gammel 
og hun har det fint i dag

I en LANG periode kunne vi kun få Silas til at spise rugbrød eller yoghurt. Selv om han var stort set alt ædende da han begyndte at få vores mad. Nu er han efter ca 4 måneder på rugbrød og yoghurt begyndt at spise stort set alt igen. 

Men er der tale om decideret manglende appetit, så har jeg slet ingen råd. Desværre 

Anmeld

16. juni 2012

Sabina

Silas&Mille skriver:

For en sikkerheds skyld ville jeg nok også lige give lægen et kald og få en snak med ham/hende.

Men nogle børn har bare få ting de vil spise.

To eksempler:

1. har hørt om en dreng der KUN spiste pasta og remulade indtil han fyldte 3 år (selvfølgelig fik han grød/mos inden, men fra han begyndte på fast føde )

2. min moster voksede nærmest op på vingummi og corn flakes med mælk på. Det var simpelthen det eneste de kunne få i hende indtil hun var 5-6 år gammel 
og hun har det fint i dag

I en LANG periode kunne vi kun få Silas til at spise rugbrød eller yoghurt. Selv om han var stort set alt ædende da han begyndte at få vores mad. Nu er han efter ca 4 måneder på rugbrød og yoghurt begyndt at spise stort set alt igen. 

Men er der tale om decideret manglende appetit, så har jeg slet ingen råd. Desværre 

Oliver har siden han måtte spise vores mad, spist næsten alt. Så her da han var syg for 1½ måned siden mistede han appititen, og siden da har vi ikke kunne få særligt meget i ham.
Så har han vidst også lige været igennem et tigerspring igen, og der står i bogen (vidunderlige uger) at det er gangske normalt at de i perioder ikke har den store lyst til mad.

Siden jeg løb lør for mælk (da Oliver var 4 mdr) har vi haft en stor kamp med, at få ham til at kunne lide MME. (Dette er jo en god mulighed for, at man ved han for alt hvad han har brug for i løbet af dagen.

Man bliver bare så desperat til sidst, når man har stået og lavet ti forskellige retter til ham, og han så spytter det ud, eller giver det til hunden...

'man vil jo bare så gerne have, at de spiser normalt og tager ordenligt på.. Synes det er bedre de vejer for meget end for lidt..

Men tak for jeres svar allesammen. Tror dog bare at jeg efter weekenden kontaker lægen, også må vi se på hvad hun siger,

Oliver startede i DP d. 1 maj. Og det er siden der han ikke spiser ordenligt mere. Gad vide om det er derfor. Om det har noget med det at gøre.. hmmm ..

God aften

Anmeld

16. juni 2012

modesty

Sabina skriver:

For meget frugt sukker er jo også usundt:-)!!
Min søn spiser ikke kartoffelmos eller andre former for mad der er most. Han spister kun frugt mos som man kan købe. (Ku' være jeg skulle ha' skrevet det) )

Ja okay, det kan jeg godt se. Det er ikke sundt.

Du har sikkert prøvet alt der kan prøves, men ellers vil jeg foreslå dig at lave mos selv på sweet potatoes. Det er sødt, men sundt. Alternativt kan knoldselleri eller pastinak også være et hit, de er også begge søde. Men selvfølgelig ikke lige så søde som frugtmos.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.