Mme/grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Nu skriver du, at han vender og drejer hovedet når han skal have flasken, bliver han sur?

Nogen gange bliver han eigtig gal andre vender og drejer han bare hovedet samtidig med at han slipper sutten konstant og køre tungen ud både under og ved siden af den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Ja det er nemlig frustrende og det er begyndt at ødelægge min søvn mm. Jeg er endda begyndt at få det fysisk dårlig for laver ikke andet end at gå og tænke på ham og mad og væske og hans mave mm. 

Er endda begyndt at tvivle på mine evner som mor når jeg ikke engang kan opfylde min søns mest besale behov

Ja, man panikker totalt - Ring og få talt med din sundhedsplejeske mandag, det gjorde at jeg fik forsikring om at jeg iikke ville slå hende ihjel ved så brat en overgang - det var jo nødvendigt! alternativet var at hun igen/næsten ingen mad fik!

Mht til væske - hvis i vælger den bratte overgang og han gerne vil have kamilletheen så bliv ved med den i de par uger overgangen varer for at hjælpe på hans mave og så ville jeg nok se om jeg ikke kunne overtale ham til at tage vand (evt varmt stadig, lige som theen) sådan lige så stille efter et par uger
Vi gav sveskemos præventivt, ca. et gals om dagen og jeg tror på at det gjorde at miljas mave aldrig rigtig gik i stå! - den var ikke lige go hele tiden men aldrig helt stoppet

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Ja, man panikker totalt - Ring og få talt med din sundhedsplejeske mandag, det gjorde at jeg fik forsikring om at jeg iikke ville slå hende ihjel ved så brat en overgang - det var jo nødvendigt! alternativet var at hun igen/næsten ingen mad fik!

Mht til væske - hvis i vælger den bratte overgang og han gerne vil have kamilletheen så bliv ved med den i de par uger overgangen varer for at hjælpe på hans mave og så ville jeg nok se om jeg ikke kunne overtale ham til at tage vand (evt varmt stadig, lige som theen) sådan lige så stille efter et par uger
Vi gav sveskemos præventivt, ca. et gals om dagen og jeg tror på at det gjorde at miljas mave aldrig rigtig gik i stå! - den var ikke lige go hele tiden men aldrig helt stoppet

Har hørt så meget om børns afføring at jeg er forvirret min søn kommer stadig af med noget men det er grønt og ikke altid samme konsistens nogen siger det er normalt andre siger det er et tegn på forstoppelse...

Har snakket med sundhedsplejerske og lige pr. Lyder planen på et måltid og først nr. To måltid i næste weekend med vi begyndte så på nr. To måltid allerede idag  Kan ikke holde ud at han taber sig!

Og har hørt at svesker skullle gøre tarmene slappe?

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Har hørt så meget om børns afføring at jeg er forvirret min søn kommer stadig af med noget men det er grønt og ikke altid samme konsistens nogen siger det er normalt andre siger det er et tegn på forstoppelse...

Har snakket med sundhedsplejerske og lige pr. Lyder planen på et måltid og først nr. To måltid i næste weekend med vi begyndte så på nr. To måltid allerede idag  Kan ikke holde ud at han taber sig!

Og har hørt at svesker skullle gøre tarmene slappe?

Jeg havde også givet ham det allede nu helt sikkert - jeg kunne heller ikke ha tanken om at hun ikke fik nok mad

Men mht til Svesker så er min overbevisning at hvis man kun bruger det så længe der er et behov så er det intet problem og det er, efter min mening, helt sikkert bedre end at begynde at hælde medicin i ham.
Men langtidsbrug er sikkert ikke så godt... alt med måde, du ved
Jeg tror Milja fik sveskemos i omkring en måned, hvor vi af og til prøvede at sætte dosen ned og se om hun havde brug for den hjælp det gav.

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Jeg havde også givet ham det allede nu helt sikkert - jeg kunne heller ikke ha tanken om at hun ikke fik nok mad

Men mht til Svesker så er min overbevisning at hvis man kun bruger det så længe der er et behov så er det intet problem og det er, efter min mening, helt sikkert bedre end at begynde at hælde medicin i ham.
Jeg tror Milja fik sveskemos i omkring en måned, hvor vi af og til prøvede at sætte dosen ned og se om hun havde brug for den hjælp det gav.

Han har desværre altid haft behov for afføringsmiddel men tros det syntes jeg ikke afføringen har ændret sig tros opstart på grød, kunne ære vi skulle trappe ud og erstatte med svesker og abrikoser

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Men tænker noget a la det her: 

Kl. 06 - mælk

Kl. 09 - grød

Kl. 12 - mælk

Kl. 15 - mælk

Kl. 18 - grød

Også om en uge til 14 dage øge med et grød måltid mere men hvor skal det så puttes ind? 

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Han har desværre altid haft behov for afføringsmiddel men tros det syntes jeg ikke afføringen har ændret sig tros opstart på grød, kunne ære vi skulle trappe ud og erstatte med svesker og abrikoser

Åhh det ved jeg ikke...Jeg er jo ikke sveskopert
men jeg ville altid vælge så naturligt som muligt, men hvis i altid har brugt afføringsmiddel er det måske ikke nu, hvor der sker så mange andre store forandringer at, man skal begynde at eksperimenterer?

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Åhh det ved jeg ikke...Jeg er jo ikke sveskopert
men jeg ville altid vælge så naturligt som muligt, men hvis i altid har brugt afføringsmiddel er det måske ikke nu, hvor der sker så mange andre store forandringer at, man skal begynde at eksperimenterer?

Nej det er det nok ikke men hader at bruge det il ham heldigvis er det ikke noget der optages eller som tarmene bliver afhænige af!

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Men tænker noget a la det her: 

Kl. 06 - mælk

Kl. 09 - grød

Kl. 12 - mælk

Kl. 15 - mælk

Kl. 18 - grød

Også om en uge til 14 dage øge med et grød måltid mere men hvor skal det så puttes ind? 

Jeg syntes det ser fornuftigt ud, hvor mange dl får han som et måltid?
Jeg syntes det lyder som en go plan, den tror jeg, jeg ville være tryk ved hvis det var mig

3 måltid ville jeg putte ind kl 12 ca. efter formiddagsluren ihvertfald

Anmeld

16. juni 2012

Aagaard

Anonym skriver:

Nej det er det nok ikke men hader at bruge det il ham heldigvis er det ikke noget der optages eller som tarmene bliver afhænige af!

Ikke fordi det egentligt er vigtigt for diskutionen men ved du hvordan det virker så? hvis det ikke optages? - jeg er bare nysgerrig

Men det betyder meget at man ved at man undgår afhængigheden, gør det ikke? TÆnk at have gjort sin baby afhængig af noget som helst! Frygteligt - godt at der findes sådan et middel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.