Amning er blevet en kamp (overproduktion)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.328 visninger
5 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

christinak

Hej Piger

Har bare lige brug for at komme af med mine frustrationer

Vores dreng er 9 uger gammel og har fra dag 1 ville spise hver 2-3 time hele døgnet. Det har så her den sidste halve måned ændret sig og han sover mere også om natten, så det resulterer i at jeg overproducerer mælk og hver gang jeg ammer bliver han nærmest kvalt 3-4 gange bare under et måltid. Det er simpelthen så hårdt at se ham hoste og hive efter vejret og blive ked af det bare fordi han skal have noget at spise, jeg har prøvet alt lige fra at de forskellige ammestillinger, til at lette trykket i brystet inden han spiser og blokamning, og intet hjælper, er så frustreret og ked af det over at jeg skal udsætte ham for det hver gang han skal spise og nogen gange ligger han ved brystet og klynker og det skær simpelthen sådan i mig at han skal igennem det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

VIPpigen

Åhh, husker godt hvordan det var. Jeg havde også overproduktion i starten, og måtte bare lade mælken løbe inden jeg skulle amme hende.
Det stod bare i tykke stråler hver gang hun suttede, men heldigvis så faldt produktionen efter et par dage.

Jeg kan ikke give nogen gode råd, andet end bare vente til produktionen falder. Ellers må du bide i det sure æble, og malke ud i stedet.

Held og lykke

Anmeld

16. juni 2012

Frøken J.

Hej Piger

Har bare lige brug for at komme af med mine frustrationer

Vores dreng er 9 uger gammel og har fra dag 1 ville spise hver 2-3 time hele døgnet. Det har så her den sidste halve måned ændret sig og han sover mere også om natten, så det resulterer i at jeg overproducerer mælk og hver gang jeg ammer bliver han nærmest kvalt 3-4 gange bare under et måltid. Det er simpelthen så hårdt at se ham hoste og hive efter vejret og blive ked af det bare fordi han skal have noget at spise, jeg har prøvet alt lige fra at de forskellige ammestillinger, til at lette trykket i brystet inden han spiser og blokamning, og intet hjælper, er så frustreret og ked af det over at jeg skal udsætte ham for det hver gang han skal spise og nogen gange ligger han ved brystet og klynker og det skær simpelthen sådan i mig at han skal igennem det. 

Det lyder hårdt - Men jeg synes du skal prøve at læse dette her for hjælp, der er mange gode råd

http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion

Kan se du har prøvet noget af det af, men ellers kan du prøve at spørge inde på deres forum, for der er nogle virkelig gode garvede ammere. De reddede nærmest mit liv, da jeg ammede!

Anmeld

16. juni 2012

christinak

VIPpigen skriver:

Åhh, husker godt hvordan det var. Jeg havde også overproduktion i starten, og måtte bare lade mælken løbe inden jeg skulle amme hende.
Det stod bare i tykke stråler hver gang hun suttede, men heldigvis så faldt produktionen efter et par dage.

Jeg kan ikke give nogen gode råd, andet end bare vente til produktionen falder. Ellers må du bide i det sure æble, og malke ud i stedet.

Held og lykke

Det har desværre stået på i en halv måned nu og det falder bare ikke, har prøvet at lade det løbe og har malket ud og givet det på flaske men han nægter at tage flasken og jeg kan ikke holde til at malke så meget ud hele tiden 

Anmeld

16. juni 2012

christinak

Frøken J. skriver:

Det lyder hårdt - Men jeg synes du skal prøve at læse dette her for hjælp, der er mange gode råd

http://www.ammenet.dk/wiki/overproduktion

Kan se du har prøvet noget af det af, men ellers kan du prøve at spørge inde på deres forum, for der er nogle virkelig gode garvede ammere. De reddede nærmest mit liv, da jeg ammede!

Tak det vil jeg klart prøve for jeg er godt nok ved at give op men alligevel vil jeg bare hænge i for han skal ikke på flaske 

Anmeld

16. juni 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Jeg havde også kraftig over produktion, 2 uger med blok amning hjalp os herhjemme, men hold da op det var utrolig hårdt og det gjorde mega ondt halvanden uge, men så pludselig fra den ene dag til den anden normaliseret det.

Men ammenet er din ven! Det kan jeg kun anbefale, det er folk der rådgiver som selv er garvet ammer, de er kun interesseret i at hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.