Forandringer mht mad/drikke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.303 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

Lullaby

Efter jeg blev gravid er kaffen lagt på hylden. Ikke fordi jeg ikke gerne vil men simpelthen fordi det smager grimt. Vildt at jeg pludselig ikke kan lide det som jeg faktisk har kunnet lide og drukket på jævnlig basis siden jeg var 18. Udover det er jeg vild med saltlakridser. Mums altså. Jo salte desto bedre
Hvad med jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Frk. Himmelblå

Lullaby skriver:

Efter jeg blev gravid er kaffen lagt på hylden. Ikke fordi jeg ikke gerne vil men simpelthen fordi det smager grimt. Vildt at jeg pludselig ikke kan lide det som jeg faktisk har kunnet lide og drukket på jævnlig basis siden jeg var 18. Udover det er jeg vild med saltlakridser. Mums altså. Jo salte desto bedre
Hvad med jer?

1. graviditet kunne jeg heller ikke drikke kaffe. Eller ryge, hvilket jo er meget heldigt, for jeg fandt først ud af, jeg var gravid i 8. uge... Men havde lagt smøgerne på hylden - i retrospekt fatter man jo ikke, at jeg ikke fattede mistanke... 

2. graviditet kunne jeg godt tage en enkelt kop kaffe her og der, men ikke de store mængder, som jeg ellers har kunnet drikke tidligere. 

Begge gange har duften af krydderurter (især basilikum og mynte) givet mig kraftig kvalme/ spontan opkast. Mynte har simpelthen været noget af det klammeste, jeg kunne komme i tanker om... Sært...

Anmeld

15. juni 2012

Line8700

Mine lyster skifter meget synes jeg. Først ville jeg have rugbrød, med salami, så ville jeg have de der fuglefrø som mange udlændinge spiser. (ved ikke om i kender dem) og så tja. jeg spiser hvad jeg kan få ned lige nu og her, fordi jeg har tit kvalme i løbet af dagen.

Anmeld

15. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Plejer altid at drikke mindst en kande the, når jeg er på arbejde + et par kopper her hjemme, men i min første graviditet midste jeg helt lystn til the og den kom først igen da thea var 15 mrd gammel. Ku spise havregrød til alle måltider og ku ik klare æbler.

Her i min anden graviditet røg lysten til the også med det samme. Denne gang ka jeg ik klare synet af havregød, men æder gerne alle de æbler jeg ka komme i nærheden af!! Hvis jeg ka dufte stegt kød, ska jeg bare ha stegt kød. Det er sket et par gange at jeg har spist en steak på 300g Og uha ja ka da ik leve uden blødkogte æg!! Vh stine

Anmeld

15. juni 2012

Nettemor

Før elskede jeg marie kiks. Og da jeg så blev hårdt ramt af kvalme var der en der kom med det fantastiske råd (not!) at man bare skulle spise en mariekiks inden man stod ud af sengen Det skulle tage kvalmen. Så det prøvede jeg. Det eneste det så resulterede i var at jeg i stedet for kvalme kunne løbe direkte ud på badeværelset og råbe i den store telefon

Anmeld

15. juni 2012

CaWi

De første fire måneder af min graviditet kunne jeg ikke spise groftkernebrød, så måtte købe bondebrød da det var det eneste der duede. Og så kunne jeg bare ikke få appelsiner nok
Og bare tanken om en stor saftig bøf, gjorde at der løb flere liter mundvand

Anmeld

15. juni 2012

L&V

Jeg kunne ikke drikke coca cola og kan det faktisk stadig ikke også spiste jeg ikke hakketkød hele graviditeten syntes det var så klamt

Anmeld

15. juni 2012

AnnaK89

Jeg kan denne gang overhovedet ikke komme i nærheden af svinekød Puhha det er noget af det værste!

Men kan drikke litervis af æblejuice og hyldeblomstsaft med danskvand Mmmmm

Anmeld

16. juni 2012

Camilla30

Lullaby skriver:

Hvad med jer?

Jeg har det ligesom dig; bare lugten af kaffe kan få mig til at kaste op og jeg drikker heller ikke cola mere fordi det smager af metal synes jeg, også pølser og rejer er jeg fuldstændig gået fra. Derimod lakrids, appelsin/appelsinjuice, vandmelon, jordbær, mælk og isthe - det er noget jeg holder meget mere af end jeg plejer mærkeligt hvordan lille baby påvirker vores smag og appetit så meget at man kan gå fra at lide noget til fuldstændigt at afsky det på så kort tid. God dag

Anmeld

16. juni 2012

Holbæktrunten

Hele grviditeten var kaffe, the, sodavand i alle afskygninger (især cola), alt der var sødt no-go... Blev simpelthen SÅ dårlig af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.