pernille_p87 skriver:
Jeg har en datter der skal starte i dagpleje her til august. Ved godt der er noget tid til, men jeg er blevet anbefalet at søge nu, så jeg kan få en plads tæt på os selv.
Jeg vil bare høre om i har nogle gode råd til når man skal søge. Hvad søger man efter?
Og så hvordan man kommer i gang med dagplejen og får et godt forhold til dem?
Er det ligemeget om dagplejen er 20 eller 40? Hvis de har nogle regler jeg er uenige i skal jeg så sige det den første dag eller? Skal der nødvendigvis være god kemi mellem de voksne eller er det nok barnet er glad? Og så er der jo selvfølgelige den skrækkelige ting at aflevere hende. Hvordan skal man gå fra sit grædende barn? Skal jeg bare give mig selv i nakken og gøre det?
Kender en hvis dagplejemor serverede saftevand og mariekiks hver fredag. De bad sig fri for det, og ville hellere havde at han skulle have vand, og så ville de selv tage en riskage med. Alligevel gav hun han saftevand og kiks fordi hun synes det var synd for ham at de andre fik og ikke ham. Hvordan skal man reagere på sådan nogle ting, når de i forvejen slet ikk må servere saftevand.
Jeg er ikk hysterisk eller noget, men vil ikk have min datter skal proppes med sukker, eller at der skal foregå noget som er imod min personlige holdning.
Håber I kan hjælpe mig.
Hej.
For det første er jeg ikke expert, men har mine egne erfaringer med vores 3 drenge...

Tror bestemt det er forskelligt fra kommune til kommune, for jeg synes, det lyder meget sent, at I søger om dp-plads nu, når hun skal starte i aug. I "min" kommune, skal vi søge lige når man har født

Du skal søge efter en dp'er som du og barnet har kemi med. Og her vil jeg klart anbefale og få en dp'er, som har stort set den samme holdning som dig selv.
Personligt, gik jeg slet ikke op i saft og mariekiks, men er det vigtigt for dig, skal du klart holde på din holdning.
Det er altid hårdt at gå fra et grædende barn, men hvem siger, barnet vil græde??? Men græder barnet, skal du være fast og sige farvel. Så kan du evt ringe 10 min senere og få ro i sindet. For der er barnet næsten helt sikkert holdt op med at græde.
Jeg vil også klart anbafale og få nogle faste "farvel-ritualer". Og evt et sovedyr ell andet, som barnet er trygt ved, med sig i dp.
Dog vil jeg ikke anbafale dig at blive og lege hver morgen, pga det er svært at aflevere barnet ell pga det græder. Det vil kun gøre afskeden værre.
Håber du fik svar...

Kloster
Anmeld