Blefri i børnehave - fortsat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. april 2009

novembermor

Hej, som jeg skrev for et par dage siden har min datter lagt bleen.
I går var første dag i børnehaven efter ferie - og uden ble
Jeg havde ringet ned og talt med en medhjælper, dog på en anden stue dagen før og havde fået at vide at vi bare skulle aflevere lillepigen i undertøj og med en masse skiftetøj.
Det er min mand der afleverer og bliver mødt med en vis skepsis fra den mandlige pædagog. 'Om det var os der bare havde taget bleen fra vores datter?' og ting i den dur. Inden min mand bliver færdig med at aflevere har vores datter et uheld og min mand skifter tøjet.
Jeg fik så fortalt at hun havde yderligere et uheld ca. 20 minutter senere og hun derfor får ble på da de skal afsted på tur.
En af medhjælperne tager så bleen af hende da de kommer hjem efter ca. 2 timer og den er tom. Resten af dagen forløber uden uheld med hjælp fra medhjælperen, der er obs på at vores datter kommer på toilettet.

I morges da min mand vil aflevere igen uden ble bliver han mødt af den mandlige pædagog, der siger 'nå, det gik jo ikke så godt igår' hvortil min mand svarer 'jamen der var da kun de to uheld i løbet af hele dagen'.
Pædagogen vender så åbenbart på en tallerken og siger så 'det gik jo også fint igår'.

What to do? Hvordan kommer vi videre herfra - vi har en pige, der gerne vil være fri for bleen, men skal have lidt hjælp med at komme på toilettet i tide og en pædagog, der synes det er træls med en 3½-årig, der kommer til at tisse i bukserne af og til. Pigen vælger troligt at fortsætte uden ble når hun bliver spurgt og er så stolt af at have underbukser på - det er mine underbukser og ikke NN's som hendes bedste ven hedder.
Medhjælperen synes at når bleen er væk, så er bleen væk.

Har i nogensinde oplevet et barn der gået fra ble til blefri uden uheld? I mine øjne føler jeg at de skal hjælpe hende, når hun selv er indstillet på at være blefri.

Er det forkert af os at fortsætte med at sende hende afsted uden ble og forvente at de hjælper hende med at komme på toilettet?

Kom med jeres kommentarer og input please

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2009

Leneur

Nej det er ikke forkert at sende hende afsted uden ble på, for hun er selv helt klar på at bleen ikke skal på længere. Den mandlige pædagog er forkert på den men en super medhjælper der sådan er obs på lige at sende på toilet en gang imellem. Der vil altid ske uheld i starten, så tag det bare stille og roligt.

Knus fra selv en medhjælper

Anmeld

29. april 2009

Pia

Forsæt som i gør..
det er da pædagogen der er forkert på den.
Lærke fik bleen af i påsken..
Hun havde tre små uheld i påskedagene, så vi var også spændte på hvordan det skulle gå i børnehaven..
Nu er det så tre uger siden og hun hr haft et uheld i børnehavne.
De er super søde til óg minde hende om at hun skal ind og tisse, plus at hun selv er ret god til og huske det.
I vores børnehave syntes de at Lærker er super dygtig.. For det er slet slet ikke unormalt med mindst to uheld om dagen i de første uger..
Så få da lige en snak med den pædagog eller lederen der oppe..
Selvfølgelig skal jeres datter ikke have ble på igen..

Pia.

Anmeld

29. april 2009

Cris

Jeg synes også, at bleen skal ryge nu... Og hun vil så gerne! Og tingene sker der ikke i kun et par dage. Som sagt i andre indlæg, det er mærkeligt, at nogle vælge at blive pædagog, når de ikke gider... Du skal bare forsætte med at sende skifte tøj og at motivere hende derhjemme (og de skulle også gøre det i BH) at huske toiletten.

Anmeld

29. april 2009

Stumpen

Jeg var i praktik i en børnehave fra august til jan, så dvs. at jeg var med til at køre 5-6 3 årige ind og ja, desværre begyndte to af dem at tisse i bukserne igen..

Men jeg ville tage en snak med stuens pædagoger om det, for hvis det evt. fortsætter at hun tisser i bukserne kan det gå ud over jeres samarbejde -at I mistolker hinandens beskeder..
Den ene af de børn der tissede i bukserne blev nemlig flyttet til en anden børnehave, da forældrene følte at vi angreb dem, når de kom med netop de beskeder din mand har fået i dag.. og sådan forholdte det sig desværre ikke - i hvertfald ikke for mit vedkommende, jeg var led ved at han havde tisset i bukserne, for jeg synes det var et bevis på at vi nok ikke var så gode igen til at få ham på toilet..

Så mit råd er snak med din datters stue om det indtil hun bliver sikker nok til at aflæse sin krops signaler på at nu er det nu.. Hun er klar nu og det skal børnehavens pædagoger ikke ødelægge..

Anmeld

29. april 2009

novembermor

Tak for jeres input.

Nu har jeg fået hentet min datter og talt med halvdelen af institutionen (nej pjat 2 pædagoger og en medhjælper).
Der havde været mange uheld i dag, men de sagde selv at de ikke havde været nok opmærksomme på min datter.
Når det var gået galt var det fordi at hun var godt igang med en leg.
Tilgengæld havde hun selv flere gange gået på toilettet med resultat i løbet af dagen.
Den ene pædagog sagde til mig at hun IKKE ville have valgt at stoppe med bleen nu, men tidspunktet var godt nu med det gode vejr osv og det var jo vores valg.
Den mandlige pædagog syntes ikke at der var forskel på arbejdet med at skifte tissetøj og ble, så hvis jeg var indstillet på en masse vasketøj fortsatte de gerne.

Er bare blevet så meget i tvivl og ked af det på min datters vegne om vi gør det rigtige. Når hun ikke får hjælpen til at huske at komme på toilettet får hun jo flere uheld og færre succesoplevelser, men hun vil jo gerne være uden bleen.

Æv er lidt ked af at sidde her og føle sig utilstrækkelig. Ville ønske at jeg kunne holde 14 dages ferie med min datter så hun kom rigtigt ind i rytmen med at gå på toilettet.

Lige lidt klynk fra mig

Anmeld

29. april 2009

Marie;-)

novembermor skriver:

Tak for jeres input.

Nu har jeg fået hentet min datter og talt med halvdelen af institutionen (nej pjat 2 pædagoger og en medhjælper).
Der havde været mange uheld i dag, men de sagde selv at de ikke havde været nok opmærksomme på min datter.
Når det var gået galt var det fordi at hun var godt igang med en leg.
Tilgengæld havde hun selv flere gange gået på toilettet med resultat i løbet af dagen.
Den ene pædagog sagde til mig at hun IKKE ville have valgt at stoppe med bleen nu, men tidspunktet var godt nu med det gode vejr osv og det var jo vores valg.
Den mandlige pædagog syntes ikke at der var forskel på arbejdet med at skifte tissetøj og ble, så hvis jeg var indstillet på en masse vasketøj fortsatte de gerne.

Er bare blevet så meget i tvivl og ked af det på min datters vegne om vi gør det rigtige. Når hun ikke får hjælpen til at huske at komme på toilettet får hun jo flere uheld og færre succesoplevelser, men hun vil jo gerne være uden bleen.

Æv er lidt ked af at sidde her og føle sig utilstrækkelig. Ville ønske at jeg kunne holde 14 dages ferie med min datter så hun kom rigtigt ind i rytmen med at gå på toilettet.

Lige lidt klynk fra mig

Pædagogerne lyder da til (nu i hvert fald) at være indstillet på at hjælpe til og din datter er indstillet på det. Tjaaaa - så mangler vi bare din tro på at din datter nok skal få det lært! Og tro mig: Det skal hun nok!! Om et par dage har hun sikkert allerde færre uheld (på mandag?) og om en uge eller to måske slet ingen! Nu er i startet - så hold ved beslutningen og tro på at det nok skal gå - og hav lidt ekstra vasketøj i denne periode.

Vær glad for de succes-oplevelser hun trods alt allerede har haft ved at sige til og fokuser på dette. Det er jo super flot!!

Hilsen Marie

Anmeld

29. april 2009

Stumpen

Hej igen..

Din datter vælger selv at hun ikke vil have ble på, så for mig at se så er hun klar til at komme af med den, så kan bestemt ikke forstå at pædagogen siger som hun gør..

Når de også selv går ved at de ikke har været alt for opmærksomme på hende, så skal det nok komme, for mon ikke de er mere opmærksomme i morgen..

Hvis du snakker med hende om uheldene, så sørg for at understrege at det ikke er nederlag, men uheld der sker når man er godt i gang med legen, men at hun skal huske at gå på toilet når hun kan mærke at hun skal tisse..

Glæder mig til at høre hvordan dagen imorgen går..

og husk på at selv om du tager 14 dages ferie hjemme med hende nu, så er der stadie lige mange ting der kan optage hendes opmærksomhed når hun kommer i børnehaven igen og så kan uheldene opstå alligevel..

Anmeld

29. april 2009

linemus

Jeg forstår ikke, at pædagogen kan sige, at vedkommende ikke ville have valgt at tage bleen af nu. Når jeres pige gerne vil, så er det fordi hun er klar til det. Selvfølgelig skal hun lige lære det, og det skal de hjælpe hende med, og der vil ske uheld. Min søn har stadig uheld engang imellem, selvom det er næsten et år siden, han smed bleen. Han er bare optaget af andet og tænker ikke lige på det. Hold fast i at I gør det rigtige. Giv hende endelig ikke bleen på igen - DET vil være et nederlag. Ikke alle uheldene - det er bare noget der sker, pyt med det, du når det næste gang osv.

Op med humøret

Anmeld

30. april 2009

novembermor

Hej piger.
Tusinde tak for jeres input. Min datter var virkelig blevet slået ud af alle sine uheld i går. Hun ville gerne være den store pige der kunne alt selv, men hver gang jeg kom udenfor synsfeltet blev hun bundulykkelig. Vi puttede og tog natble på lidt før end ellers.
Her til morgen var hun så klar igen. Far fik skæld ud fordi han ville hjælpe hende på toilettet for det kunne hun altså sagtens selv.
I dag var der kun 2 uheld i børnehaven og det ene skyldtes at hun ikke havde fået trukket sine bukser langt nok ned, da hun selv løb på toilettet sammen med vennerne. Det andet uheld var lige 5 minutter før jeg kom og hentede hende. Vi skulle til lægen og der var hun lige et smut på toilettet hvor der ikke kom noget og da vi havde fodret ænder efter lægebesøget besøgte vi lige et toilet på vej ned til bussen, men det skulle hun absolut ikke på for der var en edderkop i kummen. Lige nu ligger hun og sover og har holdt sig i 3 timer før hun faldt i søvn på vej hjem i bussen. Seje tøs
Kram til jer alle fra en stolt mor, der tror på at det nok skal komme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.