hvordan var det for jer at blive sat igang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

stud mor

Jeg skal sættes igang på Tordag (min terminsdato) fordi jeg har graviditetskløe. Jeg ville rigtig gerne have at fødeselen  gik igang af sig selv, men sådan bliver det nok ikke. På den anden side er min dreng skønnet til en vægt på 4100 så det er nok godt at jeg ikke skal gå med ham 14dage endnu

Så jeg vil lige høre fra jer der er blevet sat igang, om det gik godt og hvor lang tid det tog? Jeg har nemlig hørt det kan tage flere dage og ende i kajsersnit.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Clisolka

stud mor skriver:

Jeg skal sættes igang på Tordag (min terminsdato) fordi jeg har graviditetskløe. Jeg ville rigtig gerne have at fødeselen  gik igang af sig selv, men sådan bliver det nok ikke. På den anden side er min dreng skønnet til en vægt på 4100 så det er nok godt at jeg ikke skal gå med ham 14dage endnu

Så jeg vil lige høre fra jer der er blevet sat igang, om det gik godt og hvor lang tid det tog? Jeg har nemlig hørt det kan tage flere dage og ende i kajsersnit.  

Jeg blev sat i gang en fredag aften 17.30 - jeg var 3-4 cm åben, så JM tog mit vand med det samme og ca. 30 min efter begyndte veerne. Jeg lå med veer i 15 timer, hvorefter jeg fik et akut kejsersnit da Isabella sad fast i mit bækken 

Anmeld

15. juni 2012

stud mor

Babymor2010 skriver:

Jeg blev sat i gang en fredag aften 17.30 - jeg var 3-4 cm åben, så JM tog mit vand med det samme og ca. 30 min efter begyndte veerne. Jeg lå med veer i 15 timer, hvorefter jeg fik et akut kejsersnit da Isabella sad fast i mit bækken 

uh ha kejsersnit .. Men godt du var åben så det ikke tog flere dage med modningspiller..

Anmeld

15. juni 2012

Holbæktrunten

stud mor skriver:

første dag: hindeløsning

anden dag: stikpille morgen og aften

tredjedag: Stikpille morgen, da den heller ingen effekthavde så ballonkatheter om aftenen (AV!)

4 dag: vandet forsøgt tagen kl 8 - var i tvivl om det lykkedes... Konstaterer dog senere at det gjorde det.

Laver stadig ingen veer efter to timer og får opstartet vedrop... Efter et par timer begynder det at bide. Efter tre gør det vanvittig ondt - lange veer og næsten ingen pauser.

Da jeg er nåleskræk får jeg desværre ikke epidural med det samme, og da jeg endelig overgiver mig kommer jeg til at vente i 5 timer... Har stort set ingen pause fra veerne, de topper og gør så liiiiidt mindre ondt - har en såkaldt vestorm. 

5 dag: 00:31 fødes Noah

Anmeld

15. juni 2012

chael

Jeg blev selv sat igang ved min 2. Fødsel også pgs leverkløe.

Jeg var på sygehuset da jeg var 38+0, hvor jeg fik lagt 2 modningspiller op. Og blev sendt hjem, med besked om at jeg skulle komme igen næste morgen kl. 9, hvis der ikke var sket noget.

Og da der ikke skete noget, troppede jeg op næste dag kl. 9. De mærkede på mig og de kunne tage vandet, så lidt havde pillerne hjulpet.

De tog vandet 10.35, og efter 15 min fik jeg veer. Og det gik slag og slag. Og kl. 14.01 er han født. Så det tog 3,5 time fra de tog vandet til han var ude.

Skøn fødsel. Jeg var som dig og bange for det skulle trække ud og ende med ks. Men det forløb ganske som det skulle. Han var dog lidt mindre end hvad din er skønnet til. Han vejde kun 2900 g. Men fin og velskabt

Pøj pøj, det skal nok gå:

*C

Anmeld

15. juni 2012

Mor til L&S

stud mor skriver:

Jeg fik en stikpille om aftenen på min terminsdag - var helt lukket.

Næste morgen ved kl 8 var jeg ca 1 1/2 cm åben og JM kunne tage vandet.. Kort tid efter kom der veer og min datter var født 4 timer og 15 min senere

Anmeld

15. juni 2012

Nettemor

Jeg blev sat igang om morgenen onsdag hvor jeg var 41+6. Veerne kom så småt med det samme men gik lidt i sig selv igen.. Så vi tog hjem og slappede af i trygge rammer. Kl 17 kom de tilbage for fulde gardiner. kl 19 tog vi turen mod sygehuset.. 20.30 tog de vandet og kl 3.18 havde jeg en bebs på min mave

Mine tanker om igangsættelse var meget blandede og rodede.. På den ene side var jeg super glad for at der nu var en ende at se på det.. Men jeg var også rigtig ked af at gå glip af 'overraskelse'.. Men da jeg sad med min bebs tænkte jeg ikke meget over det længere..

God fødsel

Anmeld

15. juni 2012

tioyv

stud mor skriver:

blev sat igang tirsdag med en pillle (oralt) kl 9 så vente i 4 timer og fik nr 2 pille.. så fik jeg lov og komme hjem og vente, skulle komme onsdag morgen igen, fik prikket hul på vandet 10,05 og fik veer med det samme og kl 15.45 fødte jeg min datter..

Anmeld

15. juni 2012

SandieRa

Jeg blev sat igang 10 dage over termin men var egentlig allerede åben så de kunne tage mit vand. De tog vandet kl 15 og fik vedrop ca 2 timer efter da der ik var sket noget men ved ik om jeg burde da fået det for selvom jeg kun fik meget meget lidt gik jeg fra 2 cm til jeg havde født på 40 mins og bristede dermed også ret meget. Og selvom 40 mins med veer ikke lyder af meget var det rigtig hårdt for det var én lang ve og jeg var slet ikke 'til stede' da jeg så skulle presse.

Selve igangsættelsen havde jeg det godt med men havde også selv indstillet mig på det da mavefornemmelsen fik ret.

Anmeld

15. juni 2012

twinny

Jeg blev sat igang 37+4, pga tvillinger.

Jeg kom ind på sygeguset kl 7.30 dog havde de ingenting fået afvide. Så blev sat igang kl 10-10.15. Jeg havde livmoderhals tilbage. Jeg fik en stikpille. og skulle komme igen kl 2 og få lagt nummer to, for de var sikre på der ville gå lang tid.. Da jeg kommer hjem går mit vand spontant  ca kl 11. Og kl 12.30 ankommer vi til hospitalet, da mine veer begynder at bide til. De undersøger mig og er 4 cm åben. kl 15.31 og 15.38 er mine drenge født. (alle tidspunkterne er ca kan ikke helt huske det nu. pånær drengenes tidspunkt at blive født)

Som de sagde på hospitalet, jeg var en snyder. høhø.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.