Luft i maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.019 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

CaWi

Min søn på 7 uger har de sidste to uger døjet med meget luft i maven. Synes dog det er blevet værre den sidste uges tid.
Han har mange tude ture i løbet af dagen, hvor han presser og presser. Han kan ligge og sove, for pludselig at vågne og skrige, så lige prutte og falde i søvn igen.
Han bliver ammet fuldt ud, har afføring en til to gange om dagen, og det er bestemt ikke hård afføring.
Har prøvet at cykle med hans ben og give massage på maven, men det er som om det ikke har den store effekt på al hans luft.

Så kære kvinder, er dee andre gode husmorråd mod luft i maven??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

EKBJ

CAWI skriver:

Min søn på 7 uger har de sidste to uger døjet med meget luft i maven. Synes dog det er blevet værre den sidste uges tid.
Han har mange tude ture i løbet af dagen, hvor han presser og presser. Han kan ligge og sove, for pludselig at vågne og skrige, så lige prutte og falde i søvn igen.
Han bliver ammet fuldt ud, har afføring en til to gange om dagen, og det er bestemt ikke hård afføring.
Har prøvet at cykle med hans ben og give massage på maven, men det er som om det ikke har den store effekt på al hans luft.

Følger lige med - har indimellem samme problem her.. selvom han får bøvset gevaldigt mange gange

Anmeld

15. juni 2012

MorDk

Jeg var ikke meget for at give min dreng sukker... MEN jeg valgte at gøre det fordi han havde problemer med maven. Jeg lave en lille smule sukkervand med LIDT sukker i.... (Kogt afkølet vand m. sukker) Og efter 10 minutter ca. var der bonus. Maven blev tømt og han faldt til ro med det samme!!! Jeg ved ikke om det kan give noget eller hvad? Måske det er en smule "smertelindrende"? I don't know.... Men her hjalp det. Har alt i alt benyttet denne metode 3 gange!

Anmeld

15. juni 2012

HeXeri

CAWI skriver:

Bumbum ... Får du ham bøvset godt nok? Vores dreng blev også ammet og han skulle bøvses længere tid end han spiste. Først over skulderen og hænge mens far "hoppede" rundt (hop er alt for vildt, nærmest blød bølgegang, du ved?) så skulle han ned på knæet på en af os og nærmest hænge over håndfladen - giver det her overhovedet mening?
Men efter 10 minutters tid begyndte der at komme store bøvser. Altså havnearbejder på en god dag store bøvser.
Måske det hjælper at ligge på maven lidt? Har glemt om de må det allerede?

Anmeld

15. juni 2012

CaWi

HeXeri skriver:

Bumbum ... Får du ham bøvset godt nok? Vores dreng blev også ammet og han skulle bøvses længere tid end han spiste. Først over skulderen og hænge mens far "hoppede" rundt (hop er alt for vildt, nærmest blød bølgegang, du ved?) så skulle han ned på knæet på en af os og nærmest hænge over håndfladen - giver det her overhovedet mening?
Men efter 10 minutters tid begyndte der at komme store bøvser. Altså havnearbejder på en god dag store bøvser.
Måske det hjælper at ligge på maven lidt? Har glemt om de må det allerede?

Umiddelbary vil jeg da mene vi bøvser ham godt af. Der kommer store bøvser. Og han hænger der altid ti minutters tid efter han er færdig med at bøvse. Men skal da ik gøre mig alt for klog

Anmeld

15. juni 2012

CaWi

MorDk skriver:

Jeg var ikke meget for at give min dreng sukker... MEN jeg valgte at gøre det fordi han havde problemer med maven. Jeg lave en lille smule sukkervand med LIDT sukker i.... (Kogt afkølet vand m. sukker) Og efter 10 minutter ca. var der bonus. Maven blev tømt og han faldt til ro med det samme!!! Jeg ved ikke om det kan give noget eller hvad? Måske det er en smule "smertelindrende"? I don't know.... Men her hjalp det. Har alt i alt benyttet denne metode 3 gange!

Årh... Har bare så svært ved at skulle give ham andet end min mælk
sådan at jeg tror jeg ville føle mig som en dårlig mor?? Hvis du forstår... Sådan lidt et nederlag for mig...
Men ja hvis det kunne afhjælpe det lidt, så kunne det være jeg skulle lægge min stolthed på hylden og acceptere at verden ik er sort og hvid...

Anmeld

15. juni 2012

Koen.

Her hjælper et varmt afslappende bad altid, jan prutter stor stil bagefter og sover så en god lang lur ellerS bruger vi de tricks som er nævnt. Cykle ben, massage ovs...

Anmeld

15. juni 2012

MorDk

CAWI skriver:

Årh... Har bare så svært ved at skulle give ham andet end min mælk
sådan at jeg tror jeg ville føle mig som en dårlig mor?? Hvis du forstår... Sådan lidt et nederlag for mig...
Men ja hvis det kunne afhjælpe det lidt, så kunne det være jeg skulle lægge min stolthed på hylden og acceptere at verden ik er sort og hvid...

Det vil da ikke gøre dig til en dårlig mor!!!

Du gør det for at hjælpe dit barn!!

Anmeld

15. juni 2012

Mor til Ella

CAWI skriver:

Samme problem her.

Ella er ca 15 uger og mme baby Hun får pt movicol junior, men luft i maven hjælper det hvertfald ikke på.

Trals når man føler man ikke kan hjælpe dem

Anmeld

15. juni 2012

CaWi

MorDk skriver:

Det vil da ikke gøre dig til en dårlig mor!!!

Du gør det for at hjælpe dit barn!!

Ja ved det...
Det er nok lidt det der med, hvad andre dog vil mene.
Ved godt man skal være ligeglad og bare gøre hvad der er bedst for barnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.