Gravid efter svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

lenemor77

Under min første graviditet fik jeg kraftig akut svangerskabsforgiftning, som resulterede i akut kejsersnit i uge 32. Jeg var syg flere måneder efter, men fik at vide, at jeg sagtens kunne blive gravid igen. Det er jeg nu - om end ikke ret langt henne.

Men hvad nu? Nogen der har prøvet det? Kommer jeg til at rende til den ene undersøgelse efter den anden? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

smlmea

Nu er jeg ikke gravid inu,men vi fik at vide min risiko for SSF igen var 20%,og at jeg ville blive fuldt meget tæt næste gang.

De snakkede om kontrol af blodtryk og urin 1 gang om ugen,samt fra uge 20 af vægt + flow scanning hver 14.dag frem til jeg føder.

Anmeld

15. juni 2012

annekl

Hej

Jeg fik også SSF i min første graviditet og har lige fået barn nummer to. Jeg blev fulgt tæt fra ca. uge 20 med scanninger, blodtryk og jordemoderbesøg.

Jeg fik hele tiden at vide, at det var sjældent man så det ved anden graviditet da kroppen på en måde bliver immun, men jeg fik det også denne gang og fødte ved akut kejsersniot 36+6.

mvh anne

Anmeld

16. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik ssf i min første graviditet i uge 32, hvilket udviklede sig til hellp og aks i uge 34+. 

Nu er jeg gravid igen i uge 37+4 og jeg har gået til kontrol Scaninger og lægesamtaler hver 4 uge, fra efter vi var til NF i uge 12.

Tror dit næste forløb kommer meget an på dig nu. Feks er jeg i behandling for, forhøjet blodtryg, vejer lidt for meget osv, så mine chancer for at få det igen er blevet vudertet til ca 50 procent.

Hvis du er indenfor normalen, så har du ca 20-30 procents chance for at få det igen i en ny graviditet, der vil det normalt først komme sener end første gang og være i milder grad. Det er hva vi hele tiden har fået at vide af div læger.

Og vil lige tilføje at der indtil vidre ik er det mindste tegn på ssf ved mig, og har fået at vide ved lægen at så slipper jeg nok denne gang! Vh stine

Anmeld

16. juni 2012

Kløver

Her har jeg haft det i begge graviditeter men i mildere grad og skulle ha været fulgt men blev det ikke pga fejl fra sygehusets side. Har fået akut kejsersnit begge gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.