Nogen der har læst eller læser til pædagogisk assistent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej

Har virkelig brug for nogle gode råd!

Jeg er i min første praktik, under min uddannelse til pædagogisk assistent. Jeg er i en børnehave. Vi skal så skrive logbog, helst 3 gange i ugen, mindst! Men kan bare ikke komme på hvad jeg skal skrive! De første uger gik fint, men kan jo ikke blive ved med at skrive det samme hver dag? Om formiddagen er vi inde, børnene leger, der bliver spist frugt, leger lidt mere, så frokost, og så kommer de ud og leger indtil de skal hjem. Og sådan er det stort set hver dag..  Hva pokker skal man så lige skrive???

HJÆÆLP... det stresser mig sq lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej

Har virkelig brug for nogle gode råd!

Jeg er i min første praktik, under min uddannelse til pædagogisk assistent. Jeg er i en børnehave. Vi skal så skrive logbog, helst 3 gange i ugen, mindst! Men kan bare ikke komme på hvad jeg skal skrive! De første uger gik fint, men kan jo ikke blive ved med at skrive det samme hver dag? Om formiddagen er vi inde, børnene leger, der bliver spist frugt, leger lidt mere, så frokost, og så kommer de ud og leger indtil de skal hjem. Og sådan er det stort set hver dag..  Hva pokker skal man så lige skrive???

HJÆÆLP... det stresser mig sq lidt

Ja jeg har læst pæd ass.. Du ska jo nok prøve om du ikke kan få dine tanker omkring det hele med ind over.. Det ska jo ikke bare blive en tids journal Har du ikke en vejleder??

Anmeld

14. juni 2012

PernilleogLouis

Hvad med at skrive de ting/situationer ned som undrer dig?? Måden de gør tingene på - kunne man gøre det anderledes?? Så kan du tag det op til en vejledning og få svar på tingene

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

Jo det har jeg.. Men min vejleder sige bare at jeg skal prøve at skrive en observation. Men det syntes jeg godt nok også er svært. Ved jo stort set ikke noget om det pædagogiske endnu, når man kun har haft 5 uger i skole.. Men må jo prøve at snakke med min vejleder på skolen..

Anmeld

14. juni 2012

Sara.

Jeg læser til pædagog og vi skal gøre det samme i praktikkerne...

Jeg skriver iagttagelser /observationer ned. Ikke så meget hvordan hverdagen hænger sammen, men mere på børnene og voksne.

F.eks. "Anna" bliver normalt rigtig ked af det når mor aflevere. Idag skulle mor skynde sig så det blev til en hurtig aflevering. Anna blev ikke ked af det.

(det kan man jo så drøfte til vejledning. Hvorfor mon Anna ikke blev ked af det? Kan det måske være godt for Anna at afleveringen ikke trækker ud mm...)

Og selvom du skriver gentagelser i din logbog, så kan det også være godt.. så kan du se om der er noget der går igen når der sker noget bestemt...

Du kan også skrive samtaler ned med børnene :-)

Anmeld

14. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Jo det har jeg.. Men min vejleder sige bare at jeg skal prøve at skrive en observation. Men det syntes jeg godt nok også er svært. Ved jo stort set ikke noget om det pædagogiske endnu, når man kun har haft 5 uger i skole.. Men må jo prøve at snakke med min vejleder på skolen..

Der er jo som sådan heller ikke noget pædagogisk i en obsavation, du ska bare skrive hva du ser uden at tolke eller drage slutninger. Men skrive alle de detaljer, ord osv du ser også kan man senere analysere på det men det lære i senere

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg læser til pædagog og vi skal gøre det samme i praktikkerne...

Jeg skriver iagttagelser /observationer ned. Ikke så meget hvordan hverdagen hænger sammen, men mere på børnene og voksne.

F.eks. "Anna" bliver normalt rigtig ked af det når mor aflevere. Idag skulle mor skynde sig så det blev til en hurtig aflevering. Anna blev ikke ked af det.

(det kan man jo så drøfte til vejledning. Hvorfor mon Anna ikke blev ked af det? Kan det måske være godt for Anna at afleveringen ikke trækker ud mm...)

Og selvom du skriver gentagelser i din logbog, så kan det også være godt.. så kan du se om der er noget der går igen når der sker noget bestemt...

Du kan også skrive samtaler ned med børnene :-)

Tak for dit svar.. Det hjalp faktisk lidt.. Må vist være bedre til at gå ind og skrive noget ned i løbet af dagen.. Mit problem ligger nok også meget i, at jeg først skriver om aften..

Anmeld

14. juni 2012

Sara.

Anonym skriver:

Tak for dit svar.. Det hjalp faktisk lidt.. Må vist være bedre til at gå ind og skrive noget ned i løbet af dagen.. Mit problem ligger nok også meget i, at jeg først skriver om aften..

Jeg kender det godt...

Jeg skulle egentlig skrive lidt hver dag, men det bliver det heller ikke til.... overhovedet!

Men får da skrevet lidt ned.....

Det kan være fint at skrive bare lige hvad du ser der sker, uden at analysere det og tænke over det... Det kan man så gøre bagefter. Og så drøfte det til vejledningen....

Er glad for at det hjalp lidt. Kan godt huske i min første praktik at jeg også lige skulle finde ud af hvordan det fungerede for mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.